Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

[Rozwiązano] Man TGX 18.480 - DIAG 02011-08, KSM 03003-00, PTM 05535-04, PTM 05510-04

19 Gru 2018 14:00 774 12
  • Poziom 10  
    Witam,

    Proszę o rozszyfrowanie w/w błędów. Pacjent to CS Man TGX 18.480 automat z 2011r

    Po zgaszeniu błędy przechodzą w pasywny, pojawiły się dopiero pierwszy raz, ale chciałbym wiedzieć czy jest to czegoś początek.

    Dziękuje i pozdrawiam :)
  • Pomocny post
    VIP Zasłużony dla elektroda
    Komunikacja can z EBS, brak łączności.
  • Poziom 10  
    MAN Electronics napisał:
    Komunikacja can z EBS, brak łączności.


    Teraz błędy zgasły, wszystko ok. Podpowiesz gdzie zacząć szukać?
  • VIP Zasłużony dla elektroda
    Trudno jednoznacznie tu coś zdalnie podpowiadać, usterki w/w mogą być spowodowane chwilowym zanikiem zasilania na sterowniku EBS, usterką samego sterownika, instalacją. Dziwne jest że tylko tyle usterek (chyba że nie podałeś wszystkich) bo priorytetowo powinny byc jeszcze z ZBRa, Astronica, ECASu...
  • Poziom 10  
    MAN Electronics napisał:
    Trudno jednoznacznie tu coś zdalnie podpowiadać, usterki w/w mogą być spowodowane chwilowym zanikiem zasilania na sterowniku EBS, usterką samego sterownika, instalacją. Dziwne jest że tylko tyle usterek (chyba że nie podałeś wszystkich) bo priorytetowo powinny byc jeszcze z ZBRa, Astronica, ECASu...



    A więc, od jakiegoś czasu błąd zapala się co najmniej raz dziennie.

    Doszły takie błędy:

    PTM 05532-04
    PTM 05530-04
    PTM 05509-04
    TCU 03199-04
    TCU 03091-04

    Do tego, zapala się komunikat którego nie rozumiem : Limp-Home Brake Control Unit - co to znaczy Limp Home???
    No i zapala się kontrolka czerwona od hamulców z wykrzyknikiem w środku, a hamulcy praktycznie niema. Gasimy, zapalamy i auto jedzie normalnie, hamulce wracają


    Mam takie podejrzenie, bo kiedyś przerabiałem taki temat w TGA z 2006. Mam podejrzenie na ten zawór który jest przy pedale hamulca pod atrapą. Czy to może być on? Nasz mechanik firmowy powiedział, że bardzo ciężko jest mu znaleźć przyczynę jeśli błędy stają się pasywne...

    Pozdrawiam
  • Poziom 10  
    Witam,

    Zawór przy pedale hamulca wymieniony, 2-3 dni było dobrze a potem znowu sypie błędami i hamulce robią się nijakie. Ponownie gasimy, zapalamy, błędów niema. Raz razem z błędami zapal się kontrolka od trakcji, a raz nie. Może ktoś ma jakiś pomysł? mi już ręce opadają...

    Pozdrawiam
  • Pomocny post
    VIP Zasłużony dla elektroda
    Winnym może być sterownik EBS
  • Poziom 25  
    Bledy opisuja brak wiadomosci ze sterownika EBS .... pytanie dlaczego EBS ich nie wysyla .
    Manualnie wejdz w diagnoze sterownika EBS i wyczytaj z niego bledy , jezeli nie bedzie zadnych tzn ze nie wlacza sie podczas przekrecenia stacyjki na "zaplon" . Wtedy warto podejrzec zasilanie EBS , stale jak i po stacyjce . Manualne sprawdzenie zasilania miernikiem tez nie zaszkodzi .
    Byc moze ze sam EBS jest uszkodzony jak juz wspomniano .
  • Poziom 29  
    Dziś w normalnych godzinach pracy sprawdzę Ci te błędy.
    Czy po wymianie zaworu pod pedalem hamulca, siła jak i skok pedalu się zmienił?
    Możesz podpiąć komputer i wykasować wszystkie błędy, zrobić jazde próbna do pojawienia się usterki i wrzucić je tu.
    Możesz podać wartość ciśnienia w obwodzie nr 3 (po nabiciu do 12 bar, następnie zbij do minimum i napisz czy normalnie wzrasta czy np. Zawiesila się wartość) plus sprawdź czy nie masz wody w układzie powietrznym.
    Pozdro
  • Poziom 10  
    kakibara napisał:
    Dziś w normalnych godzinach pracy sprawdzę Ci te błędy.
    Czy po wymianie zaworu pod pedalem hamulca, siła jak i skok pedalu się zmienił?
    Możesz podpiąć komputer i wykasować wszystkie błędy, zrobić jazde próbna do pojawienia się usterki i wrzucić je tu.
    Możesz podać wartość ciśnienia w obwodzie nr 3 (po nabiciu do 12 bar, następnie zbij do minimum i napisz czy normalnie wzrasta czy np. Zawiesila się wartość) plus sprawdź czy nie masz wody w układzie powietrznym.
    Pozdro


    A więc, po wymianie zaworu pod pedałem nic się nie zmieniło, ani skok ani siła.
    Błędy były kasowane, dwa dni później pojawiają się ponownie, takie same jak podałem, natomiast były one kasowane przed wymianą zaworu, potem auto jeździło kilka dni, wymieniłem zawór ale błędów nie kasowałem.


    Jeśli chodzi o obwód 3, miałem ostatnio z nim problemy, ponieważ ciśnienie w układzie 1 i 2 dochodziło do 11 bar a w układzie 3 było np dopiero 5 Bar. Zdiagnozowałem i wymieniłem zawór 4-drożny. Po wymianie ciśnienie w układzie 3 wynosi 8.1 BAR, po spuszczeniu do minimum i nabijaniu znowu do zbicia, ciśnienie wzrasta jednostajnie, równo. Wody w układzie wydaje mi się, że niema. Osuszacz wymieniam 2 razy w roku, przed zimą i po zimie. Przed zimą jak wymieniałem, dokładnie to w październiku, to w podstawie osuszacza było sucho i o dziwo ani grama oleju(o dziwo, bo w reszcie manów zawsze oleju się nazbiera trochę).

    Dodam, że błędy ostatni raz zapaliły się w poniedziałek, od tamtej pory auto jeździ i błędów niema... Raz zapalają się błędy razem z kontrolką od trakcji, a raz bez niej.

    Zastanawiam się, czy przypadkiem nie będzie problemu w wtyczce którą się wpina w ten zawór przy pedale? może, któryś z pinów coś nie styka?

    Pozdrawiam
  • Poziom 29  
    Jezeli wtyczka przy pedale była by źle założona luzny styk brak opaski - byłby inny błąd 579
    - dokladnie nie pamiętam.
    Pytałem się o obwód nr 3 i jeżeli nie jest to dla ciebie duży koszt wymienił bym czujnik na początku.
    Wszystkie błędy problem z linią CAN.
    Miałem kilka problemów z ebs plus esp wlasnie w okresie zimy - czujnik delikatnie wilgotny w środku,jezeli go stukniesz delikatnie o podłoże wyleci kropelka lub dwie wody.
  • Poziom 10  
    Czujnika jeszcze nie udało mi się podmienić bo przez 3 tygodnie nie było tego błędu, do pierwszego deszczu. Ostatnio dwóch kierowców poleciało dwoma autami w drogę i ten drugi zauważył, że jak błędy wyskakują to niema w zestawie świateł STOP
  • Poziom 10  
    Witam,

    No i mamy winowajce, trochę to trwało ale znaleźliśmy szkodnika. Przejrzeliśmy wszystkie wtyczki przy modulatorach, sprawdziliśmy wiązki, czujniki ciśnienia powietrze we wszystkich układach aż w końcu dotarliśmy do Sterownika EBS. Przełożyliśmy z innym autem i zaczęło identycznie sypać błędami.

    Więc winowajcą tych raz na jakiś czas pojawiających się błędów jak wyżej, jest sterownik EBS.

    Pozdrawiam