Temat do zamknięcia kostka wymieniona ale musiałem kupić sciagacz inaczej było by ciężko dla tych którzy również mają lupo rozpisuje kolejność działań do wykonania
Odpiąć poduszkę
Z tyłu za w kierownicy są dwa otwory w które należy włożyć płaski śrubokręt i odhaczyć zapadki śrubokręt należy pchać do zewnątrz tak aby końcówka śrubokręta doginala zapadkę do środka. Gdy wyjmiemy poduszkę należy odpiąć od niej dwa przewody masa i prąd jeden cienki drugi Grubszy o kolorze żółtym
Wykręcić kierownicę
Gdy wyjmiemy poduszkę na środku zobaczymy śrubę 24" odkręcamy ją
Odłączyć kable
Gdy mamy ściągnięta poduszkę i odkręconą śrubę mocująca kierownicę możemy ściągnąć kierownicę ale będą nam w tym przeszkadzać Wszystkie kable i przewody a więc
Po prawej stronie pod kluczykiem mamy do odpiecia 3 kostki i mnie były w kolorze czerwonym
Po lewej stronie mamy dwie kostki dosyć szerokie
Trzecia kostka jest podpięta na kablu który trzymał nam poduszkę czyli ten z żółtą końcówka
Kostka zasilającą która znajduje się całkiem z tyłu po prawej stronie na przeciwko kluczyka
Immobilizer który jest nałożony na wkładkę od kluczyka ściągamy podważając delikatnie zapadki które trzymają się do o koła powinno zejść bez problemu
Gdy mamy wszystko odpięte możemy ściągnąć kierownicę WAŻNE ABY ZROBIĆ KRESKĘ NA ELEMENCIE NA KTÓRYM JEST OSADZONA KIEROWNICA ABY ZAŚ MOC JA W TYM SAMYM PUNKCIE ZALOZYC
Stacyjka
Gdy mamy już wszystko odpięte i sciagnieta
Kierownice I odpiete wszelkie okablowanie
Należy odkręcić tzw scinalna śrubę znajduje się ona po lewej stronie stacyjki patrząc lekko w głąb aby jej się pozbyć można ją ściąć ale ja napilowalem łepek od spodu i odkręciłem płaskim śrubokrętem
Wielofrez
Wielofeez znajduje się zaraz na początku kolumny tam gdzie odkrecalismy śrubę trzymającą kierownicę Aby zdjąć wielofrez ja użyłem ściągacza bez tego też można ale można spróbować to wybić mlotkiem
Kostka
Kiedy mamy już ściągnięte to ustrojstwo czyli wielofrez i sprężynę pod nim możemy ściągnąć całą stacyjkę wystarczy pociągnąć ją do siebie idzie lekko. Gdy ściągniemy stacyjkę patrząc OD przodu po prawej stronie gdzie odpinalismy kostkę zasilającą widzimy naszą kostkę która musimy wymienić aby to zrobić musimy odkręcić jedną małą śrubkę która ją trzymie jest wkręcona delikatnie po skosie
Gdy wymienimy kostkę na nową skręcamy wszystko w odwrotnej kolejności 😊😊