Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

[Solved] Vw lupo 1.4 16v 75km - Wymiana kostki stacyjki

karastrong 19 Dec 2018 19:00 4977 4
  • #1
    karastrong
    Level 6  
    Witam mam do wymiany kostkę stacyjki w moim lupo i teraz pytanie czy to prawda że można to zrobić bez ściągania kierownicy? A jeśli nie to jak działa i jak wygląda ten cały wieloklin? Może ktoś ma jakieś zdjęcia albo mógłby zarzucić jakiś foto poradnik?
  • #2
    marcin.koz2910
    Level 27  
    mając odpowiednio mały śrubokręt do odkręcenia śruby trzymającej kostkę stacyjki to da się to zrobić bez wykręcania kolumny kierownicy
  • #3
    karastrong
    Level 6  
    A jest tam dojście do tej srubki?
  • #4
    marcin.koz2910
    Level 27  
    trochę utrudnione ale jest :)
  • #5
    karastrong
    Level 6  
    Temat do zamknięcia kostka wymieniona ale musiałem kupić sciagacz inaczej było by ciężko dla tych którzy również mają lupo rozpisuje kolejność działań do wykonania

    Odpiąć poduszkę

    Z tyłu za w kierownicy są dwa otwory w które należy włożyć płaski śrubokręt i odhaczyć zapadki śrubokręt należy pchać do zewnątrz tak aby końcówka śrubokręta doginala zapadkę do środka. Gdy wyjmiemy poduszkę należy odpiąć od niej dwa przewody masa i prąd jeden cienki drugi Grubszy o kolorze żółtym

    Wykręcić kierownicę

    Gdy wyjmiemy poduszkę na środku zobaczymy śrubę 24" odkręcamy ją

    Odłączyć kable

    Gdy mamy ściągnięta poduszkę i odkręconą śrubę mocująca kierownicę możemy ściągnąć kierownicę ale będą nam w tym przeszkadzać Wszystkie kable i przewody a więc

    Po prawej stronie pod kluczykiem mamy do odpiecia 3 kostki i mnie były w kolorze czerwonym

    Po lewej stronie mamy dwie kostki dosyć szerokie

    Trzecia kostka jest podpięta na kablu który trzymał nam poduszkę czyli ten z żółtą końcówka

    Kostka zasilającą która znajduje się całkiem z tyłu po prawej stronie na przeciwko kluczyka

    Immobilizer który jest nałożony na wkładkę od kluczyka ściągamy podważając delikatnie zapadki które trzymają się do o koła powinno zejść bez problemu

    Gdy mamy wszystko odpięte możemy ściągnąć kierownicę WAŻNE ABY ZROBIĆ KRESKĘ NA ELEMENCIE NA KTÓRYM JEST OSADZONA KIEROWNICA ABY ZAŚ MOC JA W TYM SAMYM PUNKCIE ZALOZYC

    Stacyjka

    Gdy mamy już wszystko odpięte i sciagnieta
    Kierownice I odpiete wszelkie okablowanie
    Należy odkręcić tzw scinalna śrubę znajduje się ona po lewej stronie stacyjki patrząc lekko w głąb aby jej się pozbyć można ją ściąć ale ja napilowalem łepek od spodu i odkręciłem płaskim śrubokrętem

    Wielofrez

    Wielofeez znajduje się zaraz na początku kolumny tam gdzie odkrecalismy śrubę trzymającą kierownicę Aby zdjąć wielofrez ja użyłem ściągacza bez tego też można ale można spróbować to wybić mlotkiem

    Kostka

    Kiedy mamy już ściągnięte to ustrojstwo czyli wielofrez i sprężynę pod nim możemy ściągnąć całą stacyjkę wystarczy pociągnąć ją do siebie idzie lekko. Gdy ściągniemy stacyjkę patrząc OD przodu po prawej stronie gdzie odpinalismy kostkę zasilającą widzimy naszą kostkę która musimy wymienić aby to zrobić musimy odkręcić jedną małą śrubkę która ją trzymie jest wkręcona delikatnie po skosie

    Gdy wymienimy kostkę na nową skręcamy wszystko w odwrotnej kolejności 😊😊