Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

[Solved] Fiat Brava - ustawienie kierownicy na prosto

XDulsonX 19 Dec 2018 21:56 1503 9
  • #1
    XDulsonX
    Level 5  
    Witam, chciałbym ustawić kierownicę na prosto gdy są prosto ustawione koła...
    Teraz tak, zbieżność którą mam, chcę zachować. Myślę aby ustawić i zablokować w pozycji prostej kierownicę (kierownicy na ząbkach nie da się przestawiać). Następnie regulować koła na prosto na zasadzie, że gdy z jednej strony odkręcę nakrętkę o 360 stopni, to z drugiej strony zakręcę o 360 stopni, lecz niestety usłyszałem opinię i tezę od pewnej osoby iż w taki sposób przestawię koła, ale zmienię środek ciężkości i auto będzie mi ścinać opony i że zbieżność mam dobrze ustawioną, natomiast mam przestawić kierownicę... No cóż niestety, co do prawidłowej zbieżności(równa ścieżka kół) nie mam zastrzeżeń, ale zbieżność kół z kierownicą no to jest porażka więc taka zbieżność zrobiona 50/50%. Druga rzecz, na kierownicy nie da się przestawić tejże kierownicy i według mnie gdyby się dało jest to metoda nie odpowiednia(w Mercedesie tak mam że kierownicę na prawo lekko, a jak ząbek cofnę to zaś na lewo lekko - pewnie dlatego że na drążkach należy wyregulować, ale to moje zdanie)

    I tutaj pada pytanie:
    1. Czy taki sposób przestawienia kół do kierownicy jest prawidłowy?
    2. Czy taki sposób przestawienia kół do kierownicy zaburzy mi zbieżność i jakiś środek ciężkości przestawi?
  • #2
    Karaczan
    Level 41  
    1. NIE
    2. TAK

    Owszem czasem ludzie robią takie myki, i kierownicę da się ustawić prosto.
    Ale generalnie nie ma opcji by wykonać to z zachowaniem geometrii...

    Jedź do warsztatu niech ci ustawią zbieżność prawidłowo.
    Jeśli masz jakoś podłubaną geometrię którą chcesz zachować, to nie ma z tym problemu przecież.
  • #3
    XDulsonX
    Level 5  
    Czyli robiąc nawet zbieżność na stacji diagnostyki pojazdów gdzie mi też poprzestawiają drążki to też zaburzają mi geometrię o trochę chociaż? Pytanie czy na przeglądzie technicznym, gdzie robią zbieżność goście dali by mi to radę przestawić, a nie tylko patrzą czy koła równą ścieżkę mają?
  • #4
    Krzysztof Kamienski
    Level 43  
    @Tomasz_Dulak Jednym słowem - zmień warsztat ! Nawet tu u mnie, w Trzecim Świecie, po wymianie sworzni, drążkow czy innych elementów, ustawiają prawidłowo zbieżność, jednocześnie z idealnym ustawieniem koła kierownicy na ,,0", czyli pośrodku, przy jeździe na wprost. Nawet o to nie pytają. :D
  • #5
    jano720
    Level 15  
    Witam.
    1 TAK innego sposobu nie ma.
    2 Teoretycznie TAK jako że koło zewnętrzne skręca się mniej niż koło wewnętrzne zmieni się
    zbieżność jednak praktycznie przy przestawieniu kierownicy o 45 stopni zbieżność zmieni
    się o 2 minuty co przy tolerancji 10 minut jest bez znaczenia.
  • #6
    Aleksander_01
    Level 42  
    jano720 wrote:
    Witam.
    1 TAK innego sposobu nie ma.
    2 Teoretycznie TAK jako że koło zewnętrzne skręca się mniej niż koło wewnętrzne zmieni się
    zbieżność jednak praktycznie przy przestawieniu kierownicy o 45 stopni zbieżność zmieni
    się o 2 minuty co przy tolerancji 10 minut jest bez znaczenia.


    1. To na kakoj choj kierownica jest na wieloklinie (w fordach na sześciokąt).
    2. Ciekawi mnie jak to obliczyłeś. Każde przednie zawieszenie robione jest w trapez, dlatego np. lewe koło będąc zewnętrznym idzie po większym promieniu, natomiast przy skręcie w lewo wtedy jest wewnętrznym i idzie po mniejszym promieniu. Samochody bez wspomagania miały najczęściej kąt skrętu kierownicy w lewo lub w prawo 900 °, natomiast ze wspomaganiem zmniejszono do 540 °. Każdy samochód ma swoje indywidualne nastawy (przednie koła zbieżne, rozbieżne lub na zero plus wiadomo tolerancja) . Ciekawi mnie jakie dałeś założenia (dane) aby przy skręcie kierownicą o 45 ° zbieżność zmieni się o 2 minuty.
  • #7
    XDulsonX
    Level 5  
    Aleksander_01, ale tak z ciekawości powiedz mi jak w Fiacie Brava zmienić ustawienie kierownicy, jak ma cholernego bolca i inaczej o ząbek nie włożysz - jeszcze lepiej Ci powiem, nawet jakbym przestawił w lewo o jeden to zaś będzie ciut na lewo wisiała i tak w koło Macieju...
  • #8
    Karaczan
    Level 41  
    @Aleksander_01 Fiat ma wieloklin, owszem, ale jeden klin jest szerszy niż reszta. Kierownicę można założyć tylko w jednej pozycji..
  • Helpful post
    #9
    Aleksander_01
    Level 42  
    Karaczan wrote:
    @Aleksander_01 Fiat ma wieloklin, owszem, ale jeden klin jest szerszy niż reszta. Kierownicę można założyć tylko w jednej pozycji..


    Wszystkiego nie pamiętam, ale fakt faktem jest kilka marek co stosuje jeden szerszy klin i kierownica włazi na wał tylko w jednym punkcie. Zasugerowałem się postem autora tematu że przestawiał o ząbek w lewo lub prawo. Jeżeli jest tak jak jest to tylko regulacja na drążkach....ale w specjalistycznym zakładzie.
  • #10
    XDulsonX
    Level 5  
    No i ostatnia odpowiedz jest dla mnie rozwiązaniem problemu.