Witam, chciałbym ustawić kierownicę na prosto gdy są prosto ustawione koła...
Teraz tak, zbieżność którą mam, chcę zachować. Myślę aby ustawić i zablokować w pozycji prostej kierownicę (kierownicy na ząbkach nie da się przestawiać). Następnie regulować koła na prosto na zasadzie, że gdy z jednej strony odkręcę nakrętkę o 360 stopni, to z drugiej strony zakręcę o 360 stopni, lecz niestety usłyszałem opinię i tezę od pewnej osoby iż w taki sposób przestawię koła, ale zmienię środek ciężkości i auto będzie mi ścinać opony i że zbieżność mam dobrze ustawioną, natomiast mam przestawić kierownicę... No cóż niestety, co do prawidłowej zbieżności(równa ścieżka kół) nie mam zastrzeżeń, ale zbieżność kół z kierownicą no to jest porażka więc taka zbieżność zrobiona 50/50%. Druga rzecz, na kierownicy nie da się przestawić tejże kierownicy i według mnie gdyby się dało jest to metoda nie odpowiednia(w Mercedesie tak mam że kierownicę na prawo lekko, a jak ząbek cofnę to zaś na lewo lekko - pewnie dlatego że na drążkach należy wyregulować, ale to moje zdanie)
I tutaj pada pytanie:
1. Czy taki sposób przestawienia kół do kierownicy jest prawidłowy?
2. Czy taki sposób przestawienia kół do kierownicy zaburzy mi zbieżność i jakiś środek ciężkości przestawi?
Teraz tak, zbieżność którą mam, chcę zachować. Myślę aby ustawić i zablokować w pozycji prostej kierownicę (kierownicy na ząbkach nie da się przestawiać). Następnie regulować koła na prosto na zasadzie, że gdy z jednej strony odkręcę nakrętkę o 360 stopni, to z drugiej strony zakręcę o 360 stopni, lecz niestety usłyszałem opinię i tezę od pewnej osoby iż w taki sposób przestawię koła, ale zmienię środek ciężkości i auto będzie mi ścinać opony i że zbieżność mam dobrze ustawioną, natomiast mam przestawić kierownicę... No cóż niestety, co do prawidłowej zbieżności(równa ścieżka kół) nie mam zastrzeżeń, ale zbieżność kół z kierownicą no to jest porażka więc taka zbieżność zrobiona 50/50%. Druga rzecz, na kierownicy nie da się przestawić tejże kierownicy i według mnie gdyby się dało jest to metoda nie odpowiednia(w Mercedesie tak mam że kierownicę na prawo lekko, a jak ząbek cofnę to zaś na lewo lekko - pewnie dlatego że na drążkach należy wyregulować, ale to moje zdanie)
I tutaj pada pytanie:
1. Czy taki sposób przestawienia kół do kierownicy jest prawidłowy?
2. Czy taki sposób przestawienia kół do kierownicy zaburzy mi zbieżność i jakiś środek ciężkości przestawi?