Witam problem z wyżej wymienionym samochodem, alternator był regenerowany dwa razy:
- za pierwszym razem mostek prostowniczy
-za drugim sam regulator napięcia
Problem wygląda tak, że alternator nie potrafi się wzbudzić na wolnych obrotach po odpaleniu samochodu.
Warto dodać że wymieniona została rolka prowadząca i pasek klinowy ponieważ piszczał.
Po regeneracji alternatora na stole przy 800 obrotach ładnie się wzbudzał i napięcie przy obciążeniu wynosiło 14.40 czyli dobre.
Po zamontowaniu alternatora do auta na wolnych obrotach ładowania nie było, wystarczyło dodać lekko gazu żeby wszedł na wyższe obroty i ładowanie się pojawiało. Klient się zgodził na taką opcję ponieważ musiał jechać i po miesiącu wrócił z pretensjami że rozładowało akumulator..
W tym momencie jak uruchamiam ten samolot na zimnym silniku to ładowaniem jest i wraz z nagrzaniem samochodu ładowanie się traci, ale jak tylko się doda gazu to się wzbudza, po puszczeniu pedału znowu spada do napięcia akumulatora. Zauważyłem we wszystkich renówkach jakie sprawdzałem to po odpięciu wtyczki od alternatora na zapłonie kontrola ładowania nie gasiła się tutaj jest inaczej, po odpięciu wtyczki od alternatora kontrolka ładowania znika i po podaniu masy przez kontrolkę 5W pojawia się.
Moim skromnym zdaniem problem jest z przewodem sygnałowym alternatora na sterownik silnika, tylko nie wiem który to jest wspomoże ktoś schematem bądź rozpiską ECU Sagem s3000 hardware sterownika. Dziękuje i pozdrawiam
- za pierwszym razem mostek prostowniczy
-za drugim sam regulator napięcia
Problem wygląda tak, że alternator nie potrafi się wzbudzić na wolnych obrotach po odpaleniu samochodu.
Warto dodać że wymieniona została rolka prowadząca i pasek klinowy ponieważ piszczał.
Po regeneracji alternatora na stole przy 800 obrotach ładnie się wzbudzał i napięcie przy obciążeniu wynosiło 14.40 czyli dobre.
Po zamontowaniu alternatora do auta na wolnych obrotach ładowania nie było, wystarczyło dodać lekko gazu żeby wszedł na wyższe obroty i ładowanie się pojawiało. Klient się zgodził na taką opcję ponieważ musiał jechać i po miesiącu wrócił z pretensjami że rozładowało akumulator..
W tym momencie jak uruchamiam ten samolot na zimnym silniku to ładowaniem jest i wraz z nagrzaniem samochodu ładowanie się traci, ale jak tylko się doda gazu to się wzbudza, po puszczeniu pedału znowu spada do napięcia akumulatora. Zauważyłem we wszystkich renówkach jakie sprawdzałem to po odpięciu wtyczki od alternatora na zapłonie kontrola ładowania nie gasiła się tutaj jest inaczej, po odpięciu wtyczki od alternatora kontrolka ładowania znika i po podaniu masy przez kontrolkę 5W pojawia się.
Moim skromnym zdaniem problem jest z przewodem sygnałowym alternatora na sterownik silnika, tylko nie wiem który to jest wspomoże ktoś schematem bądź rozpiską ECU Sagem s3000 hardware sterownika. Dziękuje i pozdrawiam