Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

[Solved] Renault Espace IV 2.0 T 125 kw - Brak ładowania, za słabe ładowanie

rylik91 20 Dec 2018 09:23 6654 9
IGE-XAO
  • #1
    rylik91
    Level 14  
    Witam problem z wyżej wymienionym samochodem, alternator był regenerowany dwa razy:
    - za pierwszym razem mostek prostowniczy
    -za drugim sam regulator napięcia
    Problem wygląda tak, że alternator nie potrafi się wzbudzić na wolnych obrotach po odpaleniu samochodu.
    Warto dodać że wymieniona została rolka prowadząca i pasek klinowy ponieważ piszczał.
    Po regeneracji alternatora na stole przy 800 obrotach ładnie się wzbudzał i napięcie przy obciążeniu wynosiło 14.40 czyli dobre.
    Po zamontowaniu alternatora do auta na wolnych obrotach ładowania nie było, wystarczyło dodać lekko gazu żeby wszedł na wyższe obroty i ładowanie się pojawiało. Klient się zgodził na taką opcję ponieważ musiał jechać i po miesiącu wrócił z pretensjami że rozładowało akumulator..
    W tym momencie jak uruchamiam ten samolot na zimnym silniku to ładowaniem jest i wraz z nagrzaniem samochodu ładowanie się traci, ale jak tylko się doda gazu to się wzbudza, po puszczeniu pedału znowu spada do napięcia akumulatora. Zauważyłem we wszystkich renówkach jakie sprawdzałem to po odpięciu wtyczki od alternatora na zapłonie kontrola ładowania nie gasiła się tutaj jest inaczej, po odpięciu wtyczki od alternatora kontrolka ładowania znika i po podaniu masy przez kontrolkę 5W pojawia się.
    Moim skromnym zdaniem problem jest z przewodem sygnałowym alternatora na sterownik silnika, tylko nie wiem który to jest wspomoże ktoś schematem bądź rozpiską ECU Sagem s3000 hardware sterownika. Dziękuje i pozdrawiam
  • IGE-XAO
  • #2
    sadek1979
    Cars specialist
    Może prozaiczne ale daj mu masę z akumulatora pod obudowę alternatora a poza tym wymień sprzęgiełko na alternatorze bo często ono jest winne choć wydaje się sprawne .
  • IGE-XAO
  • #3
    andrzej20001
    Level 43  
    Jaki typ alternatora https://as-pl.com/p/A3337 jak ten tylko kpl. czyli regulator z płytą i płyta kładziona na pastę termiczną białą. as reg 3039 diod 3046
  • #4
    rylik91
    Level 14  
    Dzięki za szybkie odpowiedzi, wymieniona została cała płyta + regulator napięcia, fajnie by było jakbym mógł sobie zmierzyć ten przewód do sterownika silnika tylko nie posiadam schematu elektrycznego.
    W tym alternatorze nie ma sprzęgiełka tylko już zwykłe koło pasowe,a z masą to spróbuję.
    Tak dokładnie to ten sam typ alternatora tylko VALEO 155 A .
    Pozdrawiam
  • #5
    andrzej20001
    Level 43  
    Wtyk wyciagasz kontrolka gasnie , po rozruchu też to pozostaje wadliwy alternator lub jego naped. Rozwarswione koło pasowe. Sprawdz
  • #6
    rylik91
    Level 14  
    Alternator zamontowany brak kontrolki ładowania na liczniku. Na mojej zewnętrznej się wzbudza i ładnie trzyma napięcie 14.40 V na pełnym obciążeniu.
    Będę zmuszony zrobić to na zewnętrznej kontrolce,m jak nie będę wiedział który idzie przewód do ECU.
  • #7
    andrzej20001
    Level 43  
    Pisałeś ze jest reakcja na wpinanie wtyczki. Regulator raczej tylko valeo
  • #8
    rylik91
    Level 14  
    Hmm bo ma starym była, teraz kontrolka się straciła, nie ma nikt schematu elektrycznego układu ładowania?
  • #9
    andrzej20001
    Level 43  
    Sprawa jest prosta ,jak podajesz mase kontrolka jest a po włozeniu wtyku w regulator nie ma to jest uwalony alternator. A co to trzeba sprawdzić.
  • #10
    rylik91
    Level 14  
    Przepraszam że nie napisałem wcześniej, sprawa już dawno rozwiązana, uszkodzone przewody, które przechodzą przez ścianę grodziową. Dziękuję i pozdrawiam :)