Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Renault Scenic 1 ph 2 1,9dti 1999r brak ogrzewania

21 Gru 2018 19:02 444 7
  • Poziom 2  
    Witam,
    Proszę o pomoc.
    Posiadam Scenica 1 polift z 1999r, że z silnikiem diesla i klimatyzacją.
    Nie działa mi ogrzewanie.
    Po wymianie termostatu, nagrzewnicy, zrobione płukanie układu, zalanie nowego płynu i odpowietrzenie układu i nadal nic.
    Nawiew działa na wszystkich biegach. Manetka od zmiany temperatury działa, znaczy słychać jak linka otwiera zapadki w środku.
    Ostatnio samochodem jeździłem po mieście godzinę, oczywiście szybko łapie temperaturę 90 stopni i z nawiewu nic. Dopiero jak na postoju trzymałem samochód na wysokich obrotach przez dłuższy czas, to odczułem lekkie ciepło z układu. Ale gdy zgasiłem samochód i odpaliłem ponownie, to już nie leciało ciepło.
    Czy ktoś spotkał się już z takim problemem? Lub potrafi mi coś podpowiedzieć?
    Przeczytałem już tyle postów, że już nie wiem co więcej mam sprawdzić...
    Darmowe szkolenie: Ethernet w przemyśle dziś i jutro. Zarejestruj się za darmo.
  • Poziom 15  
    A pompa płynu chłodzącego kiedy była wymieniana.
  • Poziom 2  
    Odkąd mam samochód to do niej nie zaglądałem.
  • Poziom 15  
    A rozrząd wymieniałeś to jest podstawa przy każdej wymianie rozrządu wymienia się pompę wodną.
  • Poziom 15  
    Kolega napisał w pierwszym poście że wymieniał nagrzewnice.
  • Moderator Samochody
    Strumien swiadomosci swia napisał:
    Sprawa beznadziejnie prosta, nagrzej silnik do 90'C i włącz nawiew, podczas pracy silnika dotknij rurki aluminiowe nad pedałem gazu.
    Jak będą obydwie gorące, a tak będzie to masz nagrzewnice do wymiany.



    Albo klapy H/L uszkodzone.
  • Poziom 11  
    Witam. Prawdopodobnie masz uszkodzoną klapę mieszającą powietrze. Jak rurki gorące dochodzące do nagrzewnicy to pewnie klapa. Aby to sprawdzić (po sprawdzeniu czy gorące rurki oczywiście) odkręć śrubę od dolnej przedniej prawej osłony tunelu, zdemontuj ją jest na zatrzaskach, wyjmij piankową osłonę od dołu pod schowkiem i odkręć silniczek od regulacji nawiewu, lub jak na linkę to odepnij dźwigienkę tą niższą. wkładając gruby płaski śrubokręt w miejsce silniczka lub dźwigienki kręć nim i poczujesz czy klapa chodzi czy nie. Jak nie to czeka Cię demontaż deski. Górę deski się prosto żciąga ale już reszta trochę uciążliwa. Demontujesz cały dolny tunel, kierownicę, manetki, całą kolumnę kierowniczą, licznik, radio, wyświetlacz, panel klimatronic, wszystkie przełączniki, najciężej odczepić wiązki, które są podczepione na różnego rodzaju opaski, zatrzaski itp. No i teraz po zdjęciu deski dopiero zaczyna się jazda. Demontujemy pod maską wycieraczki, podszybie spuszczamy klimę, płyn z chłodnicy (jeżeli mamy zaciski do węży to zaciskamy tylko węże wchodzące do nagrzewnicy), odkręcamy te węże, odkręcamy rurki od klimy, odkręcamy taką blachę założoną na te rurki 2 śruby na klucz 10mm, na górze podszybia po stronie pasażera odkręcamy jedną dłuższą śrubę na klucz 10mm i teraz uwaga !!! mniej więcej na środku ściany grodziowej za silnikiem pod wygłuszeniem jest jeszcze jena śruba na klucz 10mm , jest do odpięcia jeszcze kostka od wiązki w okolicach dmuchawy w środku po stronie pasażera. Wyciągamy całe pudło łącznie z dmuchawą. na stole DUŻYM czy na podłodze rozłączamy zespół klap od reszty pudła odpinamy kostki i odkręcamy z tego co pamiętam 3 śruby na klucz 7mm nasadkę z przedłużką. potem na stole rozkręcamy (rozpoławiamy) pudło wcześniej odkręcając wszystkie śrubki klucz 7mm (są też w zakamarkach) po odkręceniu wszystkich powinno się lekko rozpołowić. oglądamy połamaną klapkę (pewnie ułamana ośka), bierzemy połamane graty i jedziemy do kolesia co klei zderzaki. (polecam takiego co robi to zawodowo i co ma dobrą opinię bo słabo za chwilę to znów rozbierać) daję słowo że naprawiane wytrzyma do końca tego auta bo w oryginale wykonane jest strasznie tandetnie dlatego się łamie. Wracamy, smarujemy ośki w miejscach pracy białym smarem silikonowym (ŻADNYM RAFINOWANYM) składamy wszystko w odwrotnej kolejności. I teraz uwaga: problemem jest prawidłowe skręcenie rurek od klimy więc po włożeniu pudła zanim go przymocujemy do nadwozia warto złożyć i skręcić rurki od klimy bo potem strasznie ciężko (porysowane ręce itp.) ciasno i głęboko. Przykręcamy pudło podłączamy węże z płynem podłączamy instalację nakładamy deskę i zmudnie naciągamy i podpinamy ciężką wiązkę na uchwyty do deski. po złożeniu jeszcze zwróćcie uwagę na montaż kierownicy musi być dość mocno dokręcona bo inaczej przy kręceniu strzelają uchwyty blokady w środku i można uszkodzić zespół przełączników. Czas pracy jak dla mnie około 8 bitych godzin. Robię takie usługi zawodowo w różnych autach za robociznę liczę 700 zł. a za klejenie fachowe klapy płacę 20 zł. Robiąc to samemu można sporo zaoszczędzić nawet robiąc to w 2 dni. więc powodzenia pozdrawiam.