Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

silnik trójfazowy synchroniczny czy możliwa jest identyfikacja które z trzech od

rafix139 22 Gru 2018 07:26 144 4
  • #1 22 Gru 2018 07:26
    rafix139
    Poziom 10  

Witam, przepraszam, że się wtrące w ten wątek ale mam pewne nurtujące mnie pytanie. Zaznaczam, że nie jestem elektrykiem więc moje pytanie może zabrzmieć mało fachowo.
    Posiadam w pracy silnik trójfazowy synchroniczny o mocy 77kW. Silnik sterowany jest resolverem i falownikiem lenze.
    Moje pytanie jest takie: czy możliwa jest identyfikacja które z trzech odczepów wychodzących z cewki silnika to U1 V1 W1.
    Silnik po przewinięciu ma zamienione kolejności odczepów i chciałbym je w 100% zidentyfikować. silnik trójfazowy synchroniczny czy możliwa jest identyfikacja które z trzech od

0 4
  • #2 22 Gru 2018 13:11
    kindlar
    Poziom 38  

Przeszkadza ci że silnik może ruszyć w przeciwną stronę? Możesz potem zamienić dwie sąsiednie fazy miejscami i po kłopocie.

0
  • #3 22 Gru 2018 13:31
    Kraniec_Internetów
    Poziom 40  

Tak samo jak nie ma fazy pierwszej, drugiej i trzeciej, tak samo nazwy uzwojeń U1, V1 i W1 są umowne. Liczy sie tylko to, że napięcie na fazie 2 osiąga maksimum po fazie 1, a przed fazą 3. A którą sobie przyjmiesz za pierwszą to Twoja wola. Chyba że np łączysz równolegle transformatory, ale to inna bajka.
    Zasada jest taka, że jeżeli podłączysz napięcia tak, że napięcie na V2 będzie po V1 a przed W1, to silnik będzie się kręcił w lewo. A którą konkretnie uznasz za V1 to też Twoja wola.

0
  • #4 22 Gru 2018 13:55
    Art.B
    Specjalista Automatyk