Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Skoda octavia II 2.0 Tdi kłopotliwa zmiana biegów

ardic 22 Dec 2018 17:15 6594 11
  • #1
    ardic
    Level 7  
    witam mam problem w swojej octavii czasami ciężko wbić pierwszy bieg lub wsteczny inne biegi wchodzą ok. Problem ten pojawia sie nie zawsze czasami wchodzą dobrze jest to 6 biegowa skrzynia silnik 2.0 tdi BMM 2007.R
  • #2
    Grakch
    Level 7  
    Warto sprawdzić wybierak skrzyni biegów.
    A kiedy biegi wchodzą lepiej – jak olej w skrzyni trochę się nagrzeje?
  • #4
    LENIWIEC_PL
    Level 28  
    Witam.
    Do wymiany masz olej w skrzyni biegów który najprawdopodobniej nigdy nie był wymieniany i jest już nadmiernie zużyty. Olej jaki powinien tam być to 75W80 i wchodzi go niecałe 2l.
    sprawdziłbym przy okazji wybierak skrzyni biegów oraz jego mechanizm(połączenie skrzyni z wybierakiem pomiędzy siedzeniami) gdyż mogą być tam nadmierne luzy.
  • #6
    Grakch
    Level 7  
    Wymiana oleju w skrzyni może, ale nie musi pomóc. We wszystkich moich samochodach wymiana odczuwalnie pomogła tylko raz – w Cordobie 1.9 TDI AFN (wlałem Valvoline 75W80). Wybierak najlepiej wymontować i sprawdzić cięgła i wodziki – to są elementy, które najczęściej lubią padać. A olej zmienić dopiero po sprawdzeniu wybieraka skrzyni.
  • #8
    Grakch
    Level 7  
    Jak zgrzyta, to już raczej synchronizator w skrzyni się kończy – droższa zabawa.
  • #9
    tzok
    Moderator of Cars
    Jak jedynka i wsteczny ciężko wchodzą to znaczy, że... sprzęgło "ciągnie". Albo jest zapowietrzone albo odkształcona/pęknięta sprężyna wyciskowa ("słoneczko"). Teraz zaczyna zgrzytać dwójka, bo synchronizator się kończy od ciągłej zmiany biegu na "półsprzęgle". Przy wyłączonym silniku te biegi wchodzą bez problemu, prawda? Włącz sobie na MFI chwilowe spalanie i porównaj jakie masz na I biegu i wciśniętym sprzęgle, a jakie na luzie, powinno być takie samo (ok, 0,6l/h na ciepłym silniku, bez klimy). Często zdarza Ci się stać na światłach z włączonym I biegiem i wciśniętym sprzęgłem?
  • #10
    ardic
    Level 7  
    właśnie na swiatłach jak stoję to zawsze wyłączam na luz ale nie jestem pewien jak jezdzil poprzedni właściciel belg, myslałem też zeby wyregulować biegi linkami przy wybieraku. A jak wygląda odpowietrzanie sprzegła da sie to samemu zrobic??
  • #11
    tzok
    Moderator of Cars
    Pozostałe biegi na postoju i uruchomionym silniku wchodzą gładko? Sprzęgło "bierze" głęboko (przy podłodze)? Sprawne sprzęgło sterowane hydraulicznie powinno załączać napęd mniej więcej w połowie skoku pedału (raczej "wysoko" w porównaniu ze sprzęgłami "na linkę").
    Tu masz jedną z metod odpowietrzania hydraulicznej pompy wysprzęglika: https://www.sprzeglo.com.pl/artykuly-odpowietrzanie-sprzegla/106 można też użyć strzykawki ze świeżym płynem, ale preferowana jest metoda z wtłaczaniem płynu przez odpowietrznik, a nie odsysaniem go przez niego.