Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

[Rozwiązano] BMW E65 - Usunieciem wpisów w CAS kodowanie FA

23 Gru 2018 16:59 3045 2
  • Poziom 11  
    Witam, kolegów!

    Mam mały problem po zainstalowaniu nowego ( używanego - nowszego ) modułu bluetooth TCU 1,5 MOST ECE od BMW E61 nr części 9149615. Procedurę pobrałem od kolegi Twin7 : https://7er.pl/showthread.php/31106-Bluetooth/page4. Przez Tool32 dodałem mój vin - chyba dobrze. Na wyświetlaczu pojawił się Phone, telefon iphone widzi auto lecz po wpisaniu pinu z obudowy modułu niestety nie łączy się. Do tego pojawiła się kontrolka SOS błąd. Idąc dalej chciałem usunąć wpisy $612 odpowiedzialny za wyświetlanie SOS oraz $638 zmienić na $633. Niestety FA nie zapisuje do CAS i wyrzuca błąd coapi 1000. Próbowałem usuwać pojedynczo bez skutku. Może tego vinu dobrze nie zgrało - jak to zweryfikować? Wcześniej kiedy przerobiłem dogrzewacz na pełne webasto to przekodowanie poszło bez problemu. Robione na moim aucie E65 2005.06. Podaję FA przed próbami zmian:

    E65_#0305&U6SW%0475$248$255$261$268$2VA$302$316$31 9$320$323$354$403$415$416$423$428$430$431$438$442$ 453$456$464$470$488$494$496$508$521$524$534$536$54 8$601$603$607$609$612$616$620$631$638$672$676$696$ 698$760$801$851$863$879$978*HM21-B110 tam gdzie w kodach występują spacje to jest błąd przeglądarki, normalnie jest wszystko w jednym ciągu.

    oraz FA z BMW dotyczy tego samego samochodu:

    S2VA Chassis suspens. setup"Adaptive Drive"
    S8SA Navigation access request,country-spec.
    S8SC Telematics access request,country-spec.
    S8SP Control unit COP
    S248 Steering wheel heater
    S255 Sports leather steering wheel
    S261 Side airbags for rear passengers
    S268 BMW LA wheel, star spoke 95
    S302 Alarm system
    S316 automatic trunk lid mechanism
    S319 Integrated universal remote control
    S320 Deleted, model lettering
    S323 Soft-Close-Automatic doors
    S354 Green windscreen, green shade band
    S403 Glass roof, electrical
    S415 Sun-blind, rear
    S416 Roller sun visor, rear lateral
    S423 Floor mats, velours
    S428 Warning triangle and first aid kit
    S430 Interior/outside mirror with auto dip
    S431 Interior rear-view mirror with auto dip
    S438 Fine wood trim
    S442 Drink holder
    S453 Climatised front seats
    S456 Comfort seat with memory
    S464 Ski bag
    S470 Isofix-System
    S488 Lumbar support, driver and passenger
    S494 Seat heating driver/passenger
    S496 Seat heating, rear
    S508 Park Distance Control (PDC)
    S521 Rain sensor
    S524 Adaptive Headlights
    S534 Automatic air conditioning
    S548 Kilometre speedo
    S601 TV function
    S603 Fond screen
    S607 Preparation, Teleservice
    S609 Navigation system, Professional
    S612 BMW Assist
    S616 BMW Online
    S620 Voice control
    S631 Second receiver in the rear, cordless
    S638 Car telephone Professional
    S672 CD changer for 6 CDs
    S676 HiFi speaker system
    S696 DVD changer
    S698 Area-Code 2 for DVD
    S760 High gloss shadow line
    L801 NATIONAL VERSION GERMANY
    S851 Language version German
    S863 Dealer List Europe
    S879 Operating instructions German
    S978 Innovation package

    Z góry dziękuję za pomoc.

    Dodano po 18 [godziny] 31 [minuty]:

    Aktualizacja:

    Winowajcą błędów w ncs był źle ustawiony port tzn. jego parametry. Po zmianie na właściwe można dodawać i odejmować i kodować itd.

    Co do zmiany w BMW E65 TCU Everest ECE z 2005.06 na TCU 1,5 MOST ECE z 2007r. o numerze 9149615 , jest problem z zmianą VIN za pomocą WinKFP, ponieważ E65 w spdaten nie ma na wyposażeniu takiego modułu. TCU 1,5 MOST ECE zgłasza się w inpe, gdzie mogę podejrzeć jego numer tj. 9231089 , taki numer występuje w spdaten BMW E70 w katalogu data/tele15. W NCS, gdy chcę zczytać trc TCUM wywala bład coapi2041 - co ponoć oznacza błędny VIN . Przed tą próbą odczytu ncs informuje, że pliki tego modułu to miedzy innymi TELE60_2.prg, a ponoć ten nowy moduł ma mieć TELE60_3.prg , nie wiem jak to zmienić.
    Czy jeżeli na wyposażeniu E65 nie szły TCU 1,5 MOST ECE z 2007r. o numerze 9149615 to czy jest możliwe prawidłowe zapisanie tego modułu do tego auta?

    Jak można w prosty sposób sprawdzić win przypisany do poszególnych modułów?

    Po dodaniu klucza $633 i usunięciu $638, i przekodowaniu , na wyświetlaczu jest "phone", jest aktywny bluetooth . Kiedy robię parowanie na telefonie wyświetla mi się bmw02902, klikam wpisuje pin z nowego TCU1,5 Most ECE, mieli mieli i się nie łączy. Nie wiem czy to wina , że to iphone 5s czy też chodzi o niepoprawny vin i zapisanie modułu do auta.

    Będę bardzo wdzięczny za odpowiedź. Chętnie pomogę jeśli chodzi o klimatyzację bo tym się zajmuję na codzień, webasto odrobine też.
  • Poziom 11  
    Trochę uporządkowałem zagadnienie:

    Mam pewien problem. W BMW E65 2005.06 wymieniłem moduł bluetooth z Everest E65 ECE na TCU1.5 MOST ECE nr 9149615, po to aby móc podłączyć auto z telefonem przez bluetooth. Jest teraz w mmi ikonka phone, bluetooth się podświetla, parowanie również, przy próbie parowania pojawia się w telefonie urządzenie BMW02092 klikam połącz wpisuję pin z TCU1.5 MOST i po chwili mam informację " nie udało się nawiązać połączenia.."

    Przy próbie zczytania w ncs TCUM - codiren lessen wywala błąd coapi2041.

    W Winkfp przy próbie wpisania Enter ZUSB numeru 9231089 - taki jest numer pobrany z inpy ( tego nowego TCU1.5), wywala błąd "Error on determining the ZB number", W Winkfp mam wgrane dane spdaten od E65 i tam tego numeru nie ma. Zgrałem sobie spdaten od E70 i tam już ten numer 9231089 jest. Zamieniłem pliki data z e70 do e65 dla TCUM tak aby WINkfp widział numer 9231089 i zrobiłem zmianę VIN, poszło bez problemu, ale nadal nie mogę odczytać ustawiań TCUM i telefon nadal się nie może sparować.

    W ncs gdy wybiorę ecu TCUM przed próbą zczytania pojawiają się napis z nazwami plików między innymi: tele60_2.prg, TCU_MOST.C02 , w spdaten mam też oprócz tele60_2.prg też tele60_3.prg oraz TCU15MOS.cxx(xxcyfry) , można je podmienić? Może w tym problem?

    Walczyć z tym czy wymienić na EVEREST E65 ECE z 2006 roku? Co myślicie?
    Proszę jeszcze o informację czym w zasadzie różnią się EVEREST od TCU1.5 MOST?
  • Poziom 11  
    Aktualizacja:

    PISZĘ TO W CELACH INFORMACYJNYCH I NIE ODPOWIADAM ZA SZODY POWSTAŁE W SKUTEK DZIAŁANIA WG. MOJEGO OPISU. AKTUALIZACJE I ZMIANY W OPROGRAMOWANIU ROBISZ WYŁĄCZNIE NA SWOJĄ ODPOWIEDZIALNOŚĆ!!!

    Sprawa rozwiązana wszystko działa.

    Gdy kiedyś zdarzyło Wam się nabyć jakikolwiek moduł (sterownik) z wgranym oprogramowaniem od innego BMW, którego numer oprogramowania nie odpowiada numerowi waszego ZB number, ale sam sterownik występował w waszym aucie, to należy (napiszę na przykładzie modułu TCU1.5 most o numerze części 9149615 i o wgranym oprogramowaniu nr 9231089 od BMW E60, a w moim E65 najnowsze możliwe oprogramowanie miało numer 9206778):
    1. Montujecie i podłączacie sterownik w bagażniku
    2. Sprawdzacie w INPA numery ZB i przypisane im numery VIN ( shift+F2, następnie Functional jobs, następnie F3 Anwenderinformationsfeld ) spisujecie numer ZB modułu i sprawdzacie jaki ma przypisany nr vin. Warto sprawdzić czy numer Vin przypisany przy innych podzespołach jest z liczbą kontrolną czy też nie. U mnie było przypisane 7 ostatnich cyfr jak w dowodzie bez numeru kontrolnego i tak samo trzeba przypisać przy zmienianym module.
    3. W Sp-daten dla E65 wchodzicie w katalog DATATELE15 tam powinny znajdować się pliki: 9206778A.0pa ; TELE15.ATS ; TELE15.DAT ; TELE15.HIS ; TELE15.HWH
    4. Zmieniacie zawartość TELE15.HIS w notatniku - jak na załączonym obrazku tele15his.png
    5. Zmieniacie zawartość TELE15.HWH w notatniku - jak na załączonym obrazku tele15hwh.png
    6. Za pomocą BMW Coding Tool trzeba zaktualizować SPdaten i WINkfp:
    Po prawej klikacie na select SP-source wybieracie ścieżkę gdzie macie na komputerze katalog z SP Daten dla E65 - ten sam gdzie zmienialiście zawartość plików TELE15, następnie klikacie Update SP-daten , wyskakuje okienko czy zrobić beckup, nie trzeba, następnie gdy aktualizacja się zakończy , kliknijcie Update WinKFP - analogicznie jak z SP-daten. Po aktualizacji wszystko jet gotowe do programowania.
    7. Podłączacie prostownik pod maską, uruchamiacie WinKFP, wybieracie F1 comfort mode, następnie F3 Update ZUSB, z listy wybieramy nazwę sterownika jaki nas interesuje (w moim przypadku był to TELE15. Wciskamy F4 i wpisujemy nr VIN, następnie F8 Done, następnie można użyć przycisku F4 Special, następnie F1 read UIf tak aby podejrzeć numery. Następnie F8 done, następnie jeszcze raz sprawdzacie numer VIN u góry ramki programu, następnie F3 Prog.ZB-Update i wyskoczy okienko informujące z jakiego softu przechodzimy na jaki sof w moim przypadku z 9231089 na 9206778 - WinKFP pozwolił na to tylko dzięki zmianom w plikach TELE15 HIS i HWH bez zmian WinKFP aktualizuje tylko w górę. Jeżeli numery są zgodne z naszymi założeniami to klikamy tak, w następnym okienku klikamy ok i ju idzie aktualizacja. W moim przypadku aktualizacja trwała około 30 minut. Na koniec wyskoczy okienko informujące o prawidłowym zaprogramowaniu.
    8. Zmiany w piku TRC w NCS i moduł TCU1.5MOST śmiga jak należy.

    https://zapodaj.net/110f2bc33f072.png.html

    https://zapodaj.net/607b5c704ac0e.bmp.html

    Oczywiście trzeba dodać do FA $633 i usunąć $638, pewnie dlatego nie masz "phone", możesz potem przekodować auto "process car" , lub przelecieć pustym plikiem MAN moduł MMI, MMIGT i TCM. Powinna wtedy pojawić się opcja "phone".

    Powinno być widać phone, ale zobacz czy masz te ustawienia:

    3. After that i coded the MMI with NCSExpert with the following options :
    TEL_BLUETOOTH
    AKTIV
    BLUETOOTH_HANDY
    AKTIV
    ECE_TELEFON
    aktiv
    HARDKEY_ASK
    aktiv

    4. Then i coded the new TCU-module (TCU15MOS.C13) with NCSExpert and changed the following options:
    BORDNETZ
    e65_bordnetz
    BACKUP_ANTENNA
    nicht_aktiv
    BACKUP_LOUDSPEAKER
    nicht_aktiv

    5. After that i could successful pair my iphone 4s and had full bluetooth functionality. BUT i still had the SOS-System-Failure - Message!! The source of the failure-message was located in the SIM-ECU (NCSExpert)
    So i read with NCSExpert the trace-file the SIM-ECU and found some interesting options to deactivate. I set the following options:
    UBERWACH_TELEFON
    nicht_aktiv
    VERBAU_TELEFON
    nicht_verbaut

    tu masz adres do strony gdzie ludzie też mocno walczą z bluetooth w E66 , E65

    https://www.bimmerfest.com/forums/showthread.php?t=600318&page=23