Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Renault Laguna 2.0dci - Układ chlodzenia

LuSky 23 Dec 2018 19:42 3816 5
  • #1
    LuSky
    Level 5  
    Witam, posiadam Lagune 2.0dci. Początkowe oznaki problemu to brak ciepłego powietrza w nawiewie(ostatnie 2-3dni), dodatkowo jadąc w krótka trasę ok. 70km zauważyłem wzrost temperatury na wskaźniku, nieznaczny ale spadek mocy. zwolnilem,dojechałem ostatnie 5-10km ponieważ byłem umówiony na spotkanie. Kolejna rzecz która nie wiem czy jest powiazana: otóż auto posiadam od dwóch lat i nigdy nie zdarzyło mi się żeby nie odpalił, nawet gdy stał przez kilka tygodni nie odpala y. 4dni temu poraz pierwszy musialem kręcić go dość długo i teraz to się powtórzyło. Wracając, zrobiłem jakieś max 25-30km do najbliższej stacji. Kupiłem płyn uzupelnilem(około litr), wewnątrz kabiny nadal dmuchalo zimnym ale wskaźnik temp. Na desce pokazywał dobrze, wiatrak się wyłączył. Pod koniec trasy zaczęło grzać w środku. Czy mogłem przegrać silnik? I ewentualnie zapowietrzyc układ chłodzenia? Jak mogę to sprawdzić?
  • #2
    brani
    Level 17  
    Odpowietrz. Nie uda się uszczelka do wymiany.
  • #3
    LENIWIEC_PL
    Level 28  
    Witam.
    Do sprawdzenia układ na obecność wycieków, w tym modelu zdarzało się też, że przeciekało łożysko na pompie wody lub nawet potrafiło urwać wirnik na pompie.
    Odpowietrz dokładnie układ chłodzenia i jeśli się nic nie poprawi to do wymiany uszczelka pod głowicą lecz przed wymianą sprawdź kompresję aby wiedzieć czy opłaca ci się to robić gdyż silnik może być już przegrzany troszkę.
  • #4
    LuSky
    Level 5  
    A więc sytuacja wygląda następująco: wysoka temperatura była efektem nieszczelnosci chłodnicy, sprawdziłem wszystko, okazało się że przecieka na rogu. wyciek z chłodnicy usunięty. (druga chłodnica). Kilka razy dolewalem płynu po wymianie ale być może dlatego że musiał rozejsc się po układzie. Co do opalania na zimnym silniku, tu pojawia się większy problem... Dwie świece żarowe padły, (wymieniłem komplet na nowe) ale to rozwiązało problem tylko doraźnie, nadal na zimnym silniku "długo kreci". Co może być przyczyną? Nie jestem mechanikiem ale co ma wspólnego układ chłodzenia z odpalaniem, jezeli to jest przyczyną..? Czy jest możliwe że wysoka temperatura spowodowała uszkodzenie uszczelki pod głowica, silnik dostał lewego powietrza i przez to tak jest?
  • #5
    Staszek49
    Level 35  
    Kolego, jeśli po wymianie chłodnicy nadal ubywa płyn, a nie ma żadnych innych zewnętrznych wycieków, to raczej szukaj usterki w uszkodzonej uszczelce silnika. Wcześniej jednak wykonaj badania płynu w zbiorniczku na zawartość oleju i spalin. Twierdzisz, że silnik stracił moc i kiepsko pali, więc najlepiej udać się do szpeca od diesli, który może też odczyta zarejestrowane błędy.
    Sprawa dot. niewystarczającego ogrzewania auta może wynikać z niskiego stanu płynu chłodniczego, zapowietrzenia układu, bądź zanieczyszczonego filtra kabinowego.
  • #6
    LuSky
    Level 5  
    Filtr jest ok, komplet filtrów i olej był wymieniamy razem ze świecami. Gdzie takie badanie mogę wykonać? Po rozgrzaniu samochód sprawia wrażenie jakby nie miał problemów z mocą najgorsze jest opalanie z rana. jak już raz odpali później jest ok. Czyli najbardziej prawdopodobna przyczyną może być uszczelka? Jak mogę to sprawdzić? Wyciek ów pod silnikiem nie widziałem.. Chyba że nie zauwazylem

    Dodano po 2 [minuty]:

    Jest jeszcze jedno, na trasie jak ubywalo mi mi plynu dosypalem proszku uszczelniającego do ukladu ale tylko zmniejszył wyciek więc chłodnica była do wymiany