Ford Focus MK2 2006 2.0 TDCI.
Na silniku zimnym i ciepłym ładowanie 14.4V, ale przy kręceniu kierownicą napięcie spada do ok. 13.5V.
Na silniku zimnym i ciepłym i biegu jalowym czuć w kabinie delikatnie nierówną pracę silnika, obd pokazuje różnice kilku obrotów/min.
Na silniku ciepłym - jadąc z górki silnik delikatnie szarpie. Gaz w podłogę przy wyprzedzaniu zazwyczaj równa się komunikatowi i kontrolce o awarii systemów silnika, bardzo nierównej pracy silnika, kopceniu, braku mocy i czasami przygasaniu świateł. Pomaga zjechanie na pobocze, wyłączenie i włączenie silnika (odczekanie kilku minut nie robi różnicy). Po włączeniu silnika jest tak samo, ale po powiedzmy około 30sek. silnik wraca do stanu normalnego, komunikat i kontrolka gaśnie i można normalnie jechać, oczywiście bez gazu w podłogę. Czasem po takim buncie przygasają światła i słychać nierówną pracę silnika (tak jakby szybciej - wolniej lub mniejsze - większe obciążenie, coś jak wuuu - wuuuu - wuuuu - nie wiem jak to opisać) ale nie widać tego na obrotomierzu. Czasem światła zaczynają przygasać bez powodu, by po pewnym czasie powrócić do stanu normalnego.
Zapis napięcia z obd przy przygasaniu świateł.
Brak jakichkolwiek błędów w pamięci sterownika - obecnych. Kiedyś był P2263, ale już się nie pojawia.
Układ Siemensa.
Temperatura silnika normalna, termostat wymieniony. Czujniki ciśnienia i temperatury kolektora dolotowego sprawne. MAF sprawny. EGR wyczyszczony i sprawny. Różnica pomiędzy napięciem na alternatorze i akumulatorze 0.2V.
Gdzie szukać?
Na silniku zimnym i ciepłym ładowanie 14.4V, ale przy kręceniu kierownicą napięcie spada do ok. 13.5V.
Na silniku zimnym i ciepłym i biegu jalowym czuć w kabinie delikatnie nierówną pracę silnika, obd pokazuje różnice kilku obrotów/min.
Na silniku ciepłym - jadąc z górki silnik delikatnie szarpie. Gaz w podłogę przy wyprzedzaniu zazwyczaj równa się komunikatowi i kontrolce o awarii systemów silnika, bardzo nierównej pracy silnika, kopceniu, braku mocy i czasami przygasaniu świateł. Pomaga zjechanie na pobocze, wyłączenie i włączenie silnika (odczekanie kilku minut nie robi różnicy). Po włączeniu silnika jest tak samo, ale po powiedzmy około 30sek. silnik wraca do stanu normalnego, komunikat i kontrolka gaśnie i można normalnie jechać, oczywiście bez gazu w podłogę. Czasem po takim buncie przygasają światła i słychać nierówną pracę silnika (tak jakby szybciej - wolniej lub mniejsze - większe obciążenie, coś jak wuuu - wuuuu - wuuuu - nie wiem jak to opisać) ale nie widać tego na obrotomierzu. Czasem światła zaczynają przygasać bez powodu, by po pewnym czasie powrócić do stanu normalnego.
Zapis napięcia z obd przy przygasaniu świateł.

Brak jakichkolwiek błędów w pamięci sterownika - obecnych. Kiedyś był P2263, ale już się nie pojawia.
Układ Siemensa.
Temperatura silnika normalna, termostat wymieniony. Czujniki ciśnienia i temperatury kolektora dolotowego sprawne. MAF sprawny. EGR wyczyszczony i sprawny. Różnica pomiędzy napięciem na alternatorze i akumulatorze 0.2V.
Gdzie szukać?