Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Lublin3 - Falowanie obrotów po dodaniu gazu LUBLIN Andoria 4CTi90

23 Gru 2018 21:04 411 8
  • Poziom 8  
    Witam. Mam następujący problem z zdiagnozowaniem usterki samochodu Lublin wyposażonego w silnik Andoria 4CTI90 z pompą wtryskową BOSCH (rotacyjna). Po uruchomieniu zimnego silnika auto nie reaguje na dodanie gazu, po około 20 sekundach przy wciśniętym gazie zaczynają falować obroty powiedzmy od 800-1200. Obroty na biegu jałowym są jak najbardziej ok, silnik pracuje równo nie przerywa. Po około minucie pracy na biegu jałowym silnik normalnie wkręca się na obroty, ma moc i nie kopci.
    Dotychczas sprawdzone:
    -pompa wtryskowa i wtryski sprawdzone na stole probierczym i pomimo tego założona pompa z wtryskami z innego działającego silnika nie zmieniła nic
    -przewody zasilające ( zrobiony oddzielny układ zasilania z karnista w samochodzie)
    -świece żarowe wraz z sterownikiem
    - zasilanie zaworów na pompie
    -ciśnienie sprężania które oscyluje pomiędzy 30-31 bar na każdym z cylindrów
    -ustawienie rozrządu
    - kąt wtrysku ustawiony na 0.80mm (próby przyspieszenia bądź opóźnienia nie przynoszą rezultatów)
    Nadmienię że im niższa temperatura tym objawy się nasilają w lecie prawie były nie widoczne.
    Panowie jakieś sugestie ???
  • Poziom 12  
    Wygląda na brak przyspieszenia kąta wtrysku na zimnym silniku. Przyspiesznik ma różną konstrukcję. Popularne rozwiązanie u Boscha, to przyspiesznik ogrzewany cieczą chłodzącą. Bardzo zawodne.
  • Poziom 8  
    Pompa była sprawdzana, dodatkowo podmieniłem pompę na kolejna z wtryskami założona z innego pracującego silnika i nadal to samo ...
  • Poziom 12  
    Nie pamiętam dokładnie jak jest to rozwiązane w tym silniku, ale pompę można zdemontować bez zdejmowania regulatora kąta wtrysku.
    Masz takie coś?
    Lublin3 - Falowanie obrotów po dodaniu gazu LUBLIN Andoria 4CTi90
  • Poziom 12  
    Tu masz regulator elektryczny. Zaobserwuj, czy zmienia położenie. To ten dynks z linka na drugiej fotce.
  • Poziom 8  
    Tak zmienia położenie jest to podniesienie obrotów biegu jałowego. Na zimnym silniku linka jest naprężona a wraz z wzrostem temperatury się wysuwa i obroty silnika się zmniejszają.
  • Poziom 12  
    Raczej jednak jest to przyspieszenie kąta wtrysku. Co skutkuje na zimnym silniku wzrostem lekkim obrotów. Jeśli to nie jest przyczyną, to ciężka sprawa, bo sprawdziłeś wszystkie chyba możliwe punkty. Chyba, że sprawdzenie, bądź regulacja pompy były wykonane nieprawidłowo. Np. dawka.
  • Poziom 8  
    Przestawiacz kąta wtrysku jest po drugiej stronie pompy Lublin3 - Falowanie obrotów po dodaniu gazu LUBLIN Andoria 4CTi90 ie
    Pragnę nadmienić ze założyłem kolejną pompę i wtryski z innego sprawnego silnika i nic nie zmieniło ...
  • Poziom 12  
    Zdaje się, że masz rację. Dynks z linką zwiększa dawkę paliwa zimnego silnika. Jego niesprawność również spowoduje opisany przez Ciebie problem. Ale, jeśli zamieniłeś pompę z działającego silnika, to nie tu trzeba szukać. Pozostaje ogarnięty mechanik, bo pisać na odległość to jak wróżyć z fusów w takich przypadkach jak Twój.