Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

[Rozwiązano] Niesprawne wycieraczki Fiat seicento.

24 Gru 2018 22:44 546 15
  • Poziom 10  
    Witam.
    Jest wiele tematów podobnych ale żaden nie odpowiada mojemu problemowi.
    Problem mam następujący posiadam fiata seicento rocznik 99 w którym nie do końca działają mi wycieraczki a mianowicie działają na wszystkich biegach z tym, że na pierwszym jak biorę do góry i odpuszczam manetkę to wycieraczki zostają w pozycji takiej do jakiej doszły. A na drugim i trzecim biegu pracują na najwyższych obrotach przy czym historia się powtarza przy wyłączaniu wycieraczek zostają w pozycji do której doszły.
    Inny problem mam taki, że nie działa mi spryskiwacz tylnej szyby, nawet nie słychać pompki a z tego co się orientuję to jest w zbiorniczku jedna pompka obsługująca tył i przód jednocześnie z tym że na przednią szybę mam spryskiwacze.
    Bardzo proszę o pomoc.
  • Pomocny post
    Poziom 39  
    Kierownik_zmc napisał:
    z tego co się orientuje to jest w zbiorniczku jedna pompka obsługująca tył i przód jednocześnie z tym ze na przednia szybę mam spryskiwacze.

    Dwie są pompki jedna na przód druga na tył. Zazwyczaj metalowa obudowa doszczętnie rdzewieje i pompka albo przestaje działać albo przepuszcza płyn.
    Aby dostać się do pompek będziesz musiał zdjąć koło i jeden bok osłony nadkola. Oczywiście nie można wykluczyć uszkodzenia przewodu. Oczywiście jeśli masz problem z wycieraczkami to i przy tej manetce może być problem również ze spryskiwaczami.
  • Poziom 40  
    Urwany ślizgacz w przekładni silnika. Zobacz bo coś mi się że w sc były dwa silniczki spryskiwaczy.
  • Poziom 10  
    gradek83 z wertuje to odnośnie pompki
    zastanawia mnie czy aby na pewno manetka jest uszkodzona że nie działają prawidłowo wycieraczki.
  • Warunkowo odblokowany
    Ilość pompek zależy od wersji bo były i z jedną i z dwoma. Zatrzymywanie się wycieraczek też wydaje mi się bardziej powiązane ze ślizgami wewnątrz silnika ale dziwny jest brak różnych prędkości w zależności od biegu, kiedyś miałem chyba podobnie w swoim Seicento bo ktoś wstawił nie ten typ silnika, bo też wychodziły bodajże 2 wersje, ale bym musiał przejżeć schematy.
  • Poziom 10  
    bubu1769 jeżeli masz możliwość sprawdzenia schematu to ja był bym wdzięczny
    Nie chciał bym nadaremnie pół samochodu rozebrać w zlokalizowaniu usterki a tym bardziej wydawać pieniędzy z myślą " a może to to a może to tamto "
  • Pomocny post
    Warunkowo odblokowany
    Schematów muszę poszukać bo Seicento nie mam od ponad roku więc nie pamiętam nigdzie je miałem. Ze swojej strony to poderzyj jaką masz wersję spryskiwaczy. A z silnikiem od wycieraczek o coś kojarzę że były właśnie wersje z 2 bądź 3 prędkościami i u mnie był zmieniany silnik albo manetki, nie pamiętam już.

    Dodano po 12 [minuty]:

    Dobra znalazłem schematy. Strona 22 i 23 wersja z dwubiegowa wycieraczka i oddzielnymi pompkami spryskiwaczy.
    Tu masz przy okazji podobny temat:
    http://fiat.auto.com.pl/forum/viewtopic.php?t=44909
  • Poziom 26  
    Kierownik_zmc napisał:
    orientuję to jest w zbiorniczku jedna pompka obsługująca tył i przód jednocześnie z tym że na przednią szybę mam spryskiwacze.

    Jest jedna pompka lecz dwu kierunkowa, zapewnę podobna do tej co montowali w Corsie B lub nawet taka sama. Działa ona w ten sposób, że jeśli kręci się w prawo to działa spryskiwacz przedni a jeśli w lewo to tylni czyli zmiana polaryzacji zmienia kierunek przepływu cieczy. Druga opcja to, że są dwa silniki spryskiwaczy bo w starszych seicento tak było.
    Rozumiem, że w instalacji nikt nie grzebał?
    Sprawdź ile przewodów dochodzi do silnika wycieraczek.
  • Poziom 39  
    Ja w mojej 900setce mam dwa silniczki możliwe że te z silnikiem 1,1 dm³ mają jeden.
  • Poziom 32  
    LENIWIEC_PL napisał:
    Jest jedna pompka lecz dwu kierunkowa, zapewnę podobna do tej co montowali w Corsie B lub nawet taka sama.
    Były jednak wersje z dwoma pompkami. Mam dwa Seicenta i w jednym jest "dwupompkowy" układ, a w drugim "jednopompkowy".

    Dodano po 11 [minuty]:

    gradek83 napisał:
    możliwe że te z silnikiem 1,1 dm³ mają jeden.
    To raczej chyba zależało od tego co mieli "pod ręką" to to montowali. Mam dwa (900-setki, r 1998 i 2000). jeden wersja SX i w nim instalacja elektryczna "pełna", nawet jest pociągnięta wiązka do obrotomierza i do elektrycznego ustawiania świateł, choć niewykorzystana, tylko elektryczne szyby i zamek centralny, a pompki jeszcze dwie. Drugi już instalacja inna, ale do zamka i obrotomierza są wtyczki, a to wersja Bieda-edyszyn, żadnego dodatkowego wyposażenia. Kolega ma też Seicento z tego samego rocznika co jeden mój (2000 r), też wersja "Bieda-edyszyn" i u niego nie znajdzie się w instalacji żadnych dodatkowych kabli i wtyczek poza tymi "potrzebnymi". I właśnie dlatego tak sądzę, że co mieli to montowali aby produkcja szła.
  • Pomocny post
    Poziom 39  
    Dokładnie nie pamiętam czy musiałem koło zdejmować czy wystarczyło je ostro skręcić w lewo i połowę osłony nadkola odgiąć aby mieć jako takie dojście do tych pompek. Pamiętam tylko że musiałem się na siłować aby je z powrotem zamontować dla tego jednak dobry dostęp to wygodniejsza praca.
    wojtek1234321 napisał:
    I właśnie dlatego tak sądzę, że co mieli to montowali aby produkcja szła.
    No nie wykluczam sam sobie musi to sprawdzić.
  • Poziom 10  
    No dobrze panowie po tym poście mam więcej informacji jak i wiedzy którą mogłem od was zaczerpnąć teraz tylko wystarczy rozkręcić trochę samochodzik i myślę że usterka się pokaże o czym was po informuje.
  • Pomocny post
    Poziom 32  
    gradek83 napisał:
    Dokładnie nie pamiętam czy musiałem koło zdejmować czy wystarczyło je ostro skręcić w lewo i połowę osłony nadkola odgiąć aby mieć jako takie dojście do tych pompek.

    Dobrze kombinujesz, ale w 100% łatwiej jest zdjąć koło i nadkole (wystarczy wykręcić 4 blachowkręty) niż się siłować. Po zdjęciu nadkola mimo wszystko dostęp z montażem nie jest lekki...
  • Poziom 10  
    Witam po kilku dniach przerwy sprawa wygląda tak :
    - Silniczek wycieraczek jest dwu biegowy
    - Manetka do spryskiwaczy jest uszkodzona na pierwszym biegu
    - Silniczki do spryskiwaczy są dwa i jeden po prostu jest spalony
    Tak jest przynajmniej u mnie bo kolega mam z 98 roku i ma silniczek tylko jeden
    serdecznie dziękuje wszystkim za pomoc.
    Seicento zostało zakupione z zamiarem dobrej zabawy i potrzebujemy ich 4 sztuki na razie mamy 2
    mamy co do nich ambitne zamiary ale o tym będę pytał w innych tematach
    Dziękuje raz jeszcze i życzę wszystkiego dobrego w nowym roku.
  • Poziom 10  
    Problem rozwiązany na podstawie postów forumowiczów.