Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

CORSA B wolne obroty?

gracus7 03 Sep 2005 14:02 4204 8
  • #1
    gracus7
    Level 26  
    witam auto jak w temacie corsa B 1,0 12Vm 99rok silnik X10XE
    nie chce chodzic na wolnych obrotach cały osprzet został wymieniony a na komputerze pokazało ze ma błąd TPS który został zmieniony na nowy oryginalny a silnik nadal nie chce chodzic !po odłaczeniu TPSu silnik pracuje jak złoto ale ma chodzic z podłaczonym TPSem!!!!
    wszelkie czujniki przepływki itd sa wymienione nawet był sprawdzany rozrząd a on nadal nie chodzi

    POMOCY!!!!
  • #2
    ponar
    Level 21  
    Serwis wzywał wszystkie takie pudła na regulację obrotów. Wyglądało to tak że wiercili w przepustnicy dziurę 3mm i wtedy obroty miały być,
    na 100procent dziura nie zaszkodzi. a miałem kiedyś problem też z tps-em w oplu musiałem rozpiłować dziurki aby napięcioe na zamkniętym było mniejsze.
  • #3
    jarek_car
    Level 17  
    corsy nie były wzywane do serwisów na wiercenie przepustnic - taką metodę jako środek środek zaradczy stosowano (przez pewien czas) w silnikach X18 i 20 XEV
    vectra i omega b .
    w twoim przypadku jeśli masz problem z wolnymi obrotami, zapala się kontrolka silnika i czasem dusi się przy przyspieszaniu, to jest duża szansa, że uszkodzony jest nastawnik biegu jałowego (z wbudowanym stycznikiem wolnych obrotów brak TPS w tym modelu) mimo, że jak go zdemontujesz to i silniczek i stycznik działaja idealnie. zgodnie ze środkiem zaradczym opla należy wymienić nastawnik i zmienić oprogramowanie sterownika silnika na nowsze techem.
    gwarantuje , że pomaga - o ile wcześniej sprawdzisz czy rejestruje się usterka nastawnika przepustnicy - diagnoza w serwisie zaoszczędzi ci niepotrzebnych kosztów. dodatkowo polecam zdemontować i dokładnie wymyć przepustnicę oraz przepchać wszystkie kanaliki podciśnień - również pomaga w utrzymaniu wolnych obrotów.
    pozdrawiam jarek
  • #4
    janusz kaczor
    Cars specialist
    Tak jak napisał jarek_car wyczyścić przepustnice (dużo nagaru w środku) ,jezeli to nie pomoże po umyciu konieczne wyresetowanie rwgulacji biegu jałowego Tech 2.
  • #5
    jarek_car
    Level 17  
    witam janusza
    wiesz janusz że czyszczenie i kasowanie rbj nie zawsze pomaga , czesto trzeba zmienić nastawnik zgodnie z tis'em chociaż nie wiem dlaczego bo stary jest dobry ( ta sama oporność uzwojenia silniczka, srawny stycznik wolnych obr, wszystko ok a na starym rejestruje usterki a na nowym nie. podejżewam że chodzi o obciążenie końcowego stopnia mocy w sterowniku przez silniczek bj
    ps co powiesz na moją prośbę o pomoc w zdobyciu softu
    pozdrawiam jarek
  • #6
    User removed account
    User removed account  
  • #7
    janusz kaczor
    Cars specialist
    Miałem pare przypadków kiedy dopiero po trzecim lub czwartym kasowaniu pomogło a w tym przypadku kolega pisze że było wszystko podstawione .Temat nastawnika znam, sam je ratuje.Opiłki miedzy celami komutatora powodują gwałtowny wzrost poboru prądu przez nastawnik,a sterownik tego nie lubi.A co do programu dla jarka niestety niemam dostępu.
  • #8
    qbadm
    Level 19  
    Prawdopodobnie masz rozjechany silnik krokowy. Wymień go i zresetuj błędy. Powinno pomóc

    Pozdro
  • #9
    gracus7
    Level 26  
    niestety silnik krokowy też został wymieniony i nadal jest problem