Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

bmw e46 320d m47n - Wskaźnik poziomu płynu chłodniczego rośnie

25 Dec 2018 21:37 14619 35
Ochrona Domu
  • #1
    User removed account
    User removed account  
    [28-30.06.2022, targi] PowerUP EXPO 2022 - zasilanie w elektronice. Zarejestruj się za darmo
  • Ochrona Domu
  • #2
    Aleksander_01
    Level 41  
    Proszę przypomnieć sobie z fizyki z podstawowej szkoły dział "ciecz w naczyniach połączonych", oraz z działu termodynamika pojęcia "rozszerzalność cieczy" a cudów nie będzie.
  • #3
    User removed account
    User removed account  
  • #4
    lukasz12345678910
    Level 30  
    Ale po co Chcesz odciagac? Ja zawsze nalewam na górny stan, zakrecam i tyle. Jak będzie za dużo to wyrzuci korkiem po nagrzaniu.
  • #5
    helmud7543
    Level 43  
    Korek jest ale powinna być pod nim poduszka powietrzna.
    Układ jest najprawdopdoobniej zapowietrzony, bąbel powietrza w nagrzewnicy bądź gdzieś w silniku daje takie objawy, że zbiornik wyrównawczy jest przepełniony choć q układzie jest mało płynu i jak pompa zaciągnie to zapala kontrolkę, a jak spadną obroty to wybija z powrotem do zbiornika wyrównawczego. Co zrobić? Nie wiem na ile układ jest podobny do benzynowego, ale odpal zimny, otwórz korek, przód auta niech będzie nieco wyżej niż tył, ogrzewanie na maks żeby się pozbyć powietrza z nagrzewnicy i zanim wskazówka temperatury wyjdzie z niebieskiej podziałki (to jest ok 40 stopni C) zwiększ kilka razy obroty do 3000 obr/m. Powinno zassać, gasisz dolewasz i robisz to dotąd aż przestanie wciągać przy czym jak wskazówka temperatury wyjdzie z niebieskiego pola to dalej nie ma sensu, płyn zacznie się rozszerzać a bąbel powietrza powiększać, więc trzeba poczekać aż ostygnie. Jak to nie zadziała to coś nie tak, może wyciek, pompa, nie wiem.
  • #6
    lukasz12345678910
    Level 30  
    w tym silniku sa dwa odpowietrzniki, jeżeli odpowietrzy na obydwu to nic sie nie ma prawa dziać.
  • #7
    Łysoldrift
    Level 15  
    Nalewasz plyn odkrecasz 2 odpowietrzniki i jak plyn wylatuje przez te 2 odpowietrzniki to jest ok.
    Potem odpalasz i znowu popuszczasz odpowietrzniki. Jak leci plyn to zakrecasz uzupelniasz do max poziomu.
    Zagrzewasz auto i jak ostygnie po nocy uzupelnissz poziom do max i tyle.
    Moze dostawać sie do ukladu chlodzenia gazy spalinowe z cylindra przez uszczelke albo glowice. A wtedy napewno uklad sie zapowietrzy i bedzie brak ogrzewania i temperetura wkoncu wzrośnie.
  • #8
    ociz
    Moderator of Cars
    Ja zawsze biorę cieniutki lejek i dolewam płynu przez te odpowietrzniki.
  • Ochrona Domu
  • #9
    User removed account
    User removed account  
  • #10
    helmud7543
    Level 43  
    Zapowietrzony lub UPG. Ewentualnie mocno przekombinowany układ chłodzenia. Szczelny, jak nie ma bąbla powietrza, to nie puści z silnika do zbiorniczka wyrównawczego. Coś musi ten płyn pchać. Chyba że masz coś przerobione i jakiś wąż bądź nagrzewnica jest znacznie wyżej od zbiorniczka. Ale i tak podciśnienie powinno trzymać płyn nawet jak odessiesz.
  • #11
    User removed account
    User removed account  
  • #13
    helmud7543
    Level 43  
    Nie pomoże ten o układzie chłodzenia, ma coś niestandardowego. A przedmuchy nie zaszkodzi sprawdzić - testerem CO2, pozostałe opisane objawy są niespecyficzne - ich wystąpienie nie oznacza awarii w każdym przypadku, tak jak nie za każdym razem przedmuchy dadzą widoczny objaw. To jest system naczyń połączonych i jeśli zbiornik wyrównawczy jest wyżej a płyn napływa, to musi go coś pchać. A układ chłodzenia w BMW nie jest fajny do diagnozy i naprawy niestety.
  • #14
    User removed account
    User removed account  
  • #15
    helmud7543
    Level 43  
    Zakładając że pompa jest sprawna jest skuteczniejszy sposób, tylko nie wiem co na to turbo. Daj kluczyk na zapłon i ogrzewanie na maks lub 32 stopnie jeśli automat (wymuszenie otwarcia zaworu niezależnie od warunków). Odpal i rozgrzej tylko odribnę by się olej rozprowadził, po czym daj mu gazu przy otwartym korku, falami tak 3000 obr. Powinno wciągnąć płyn. Zgaś, zobacz czy wraca, ewentualnie jak wraca to podnosi poziom do maks czy tylko trochę wypycha pływak.
  • #16
    User removed account
    User removed account  
  • #17
    helmud7543
    Level 43  
    Jeśli to nie ciśnienie to spływa grawitacyjnie. Nie mam pomysłu. Może za nisko chłodnica ze zbirniczkiem albo nagrzewnica za wysoko.
  • #18
    ociz
    Moderator of Cars
    Jak jest wszystko szczelne to nie ma prawa spływać do zbiorniczka, nawet jakby nagrzewnica była metr wyżej.
  • #19
    helmud7543
    Level 43  
    Owszem. Ale jakby miał taką nieszczelność to by gubił sporo płynu. Zostaje ciśnienie, bąbel powietrza ale udziwniony układ.
  • #20
    User removed account
    User removed account  
  • #21
    User removed account
    User removed account  
  • #22
    helmud7543
    Level 43  
    Nie, to układ ciśnieniowy i tak ma być. Inaczej węże by się zapadały po ostygnięciu. Ale po otwarciu i odessaniu strzykawką nie powinno dalej wypychać.

    P. S. U mnie po wymianie zbiorniczka wyrównawczego nie ma przelewu na obrotach do ok 1300 obr/m. Odpowietrzony, nic nie wybija, ogrzewanie szybciutko reaguje nawet na jałowych (900 obr/m) więc to nie pompa a przelewu nie ma i koniec. Na poprzednim był. Pełnoletnie auta to czasem niezłe zagadki :-)
  • #23
    User removed account
    User removed account  
  • #24
    lukasz12345678910
    Level 30  
    Dobra. Ale w perspektywie czasu, jak nalejesz i zamkniesz korek. Jeździsz tydzień albo dwa, dzieje się coś z autem, temperatura rośnie? Kontrolka od płynu się zaswieci?
  • #25
    User removed account
    User removed account  
  • #26
    helmud7543
    Level 43  
    Nie szukasz, masz coś dziwnego, przynajmniej aj w benzynie mam inaczej. Co nie koniecznie oznacza że jest groźne. Ale na pewno dziwne.
  • #27
    ociz
    Moderator of Cars
    garagedm wrote:
    Zbiorniczek jest w najwyższym punkcie.

    Nie jest. Poziom płynu w chłodnicy ma być wyżej niż w zbiorniku, stąd wiele osób ma problem z ich odpowietrzeniem.
  • #28
    User removed account
    User removed account  
  • #29
    ociz
    Moderator of Cars
    Pisałem na początku, jak chcesz go dobrze odpowietrzyć to albo musisz wytworzyć ciśnienie w zbiorniku, albo z zamkniętym wlewać przez odpowietrzniki. Nie można jednocześnie rozszczelniać zbiornika i odpowietrzników.
  • #30
    User removed account
    User removed account