Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Pralko-suszarka LG F4J6VG0 - Luz poprzeczny na bębnie w nowej pralce

Gas38 27 Gru 2018 20:11 342 13
  • #1 27 Gru 2018 20:11
    Gas38
    Poziom 3  

    Szanowny Panie Skryn,

    Proszę o nie zamykanie wątku nie dając szansy odpowiedzi na Pana post.

    Odnośnie przedmiotowego luzu.
    Na początku kontaktowałem się z LG, które prosiło o film z problemem, na tej podstawie został umówiony serwisant z autoryzowanego serwisu. Serwisant stwierdził, że luz jest, którego nie powinno być i dokonają naprawy pralki wymieniając cały bęben plus zbiornik.

    Bardziej wiarygodną opinią jest dla mnie LG plus serwisant, którzy mieli okazje, namacalnie, zbadać problem.
    Załączam link do filmu (należy oglądać z dźwiękiem) aby mógł Pan wystawić opinie uzupełniającą, jako rozumiem eksperta tego forum.

    https://www.youtube.com/watch?v=C7vryT4nFUA&feature=youtu.be

    Dziwi mnie fakt, że ani LG ani autoryzowany serwis, nie poinformował mnie o tym luzie.
    Dodatkowo przed kontaktem z LG, sprawdziłem kilka pralek LG w sklepie stacjonarnym i takiego luzu nie zaobserwowałem.

    0 13
  • #2 29 Gru 2018 16:30
    kierbedz4
    Poziom 34  

    Posiadam pralkę LG Na bębnie nie ma luzu posuwistego.Nie mogę się odnieść do fragmentu filmu na youtu.be bo takiego brak..

    0
  • #3 30 Gru 2018 03:02
    Gas38
    Poziom 3  

    Przesyłam link do filmu: https://youtu.be/C7vryT4nFUA

    Ja mam luz prostopadły do osi wału bębna. Sprawdziłem ponownie kilka pralek i pralko-suszarek LG w sklepie stacjonarnym i żadna takiego luzu nie miała. Wydaję mi się, że generalizowanie, że wszystkie pralki mają taki luz, ze wzdlędu na luz C3 na łożysku, jest błędne.

    0
  • #4 30 Gru 2018 07:46
    Kenworth 18
    Poziom 33  

    Film jest niedostępny kolego autorze.

    0
  • #5 30 Gru 2018 15:12
    Gas38
    Poziom 3  

    Przepraszam, powyższe linki powinny już działać (przypominam, ze należy oglądać z dźwiękiem).

    Mam jeszcze jedno pytanie, czy kręcący bęben bez prania (np. ręczne obracanie) powinien się przemieszczać z lewej do prawej, patrząc na obręcz bębna. Mam wrażenie, że obraca się nieosiowo, stąd też przy wirowaniu mam wrażeni, ze pralka za bardzo bije.

    W sklepie, nie zauważyłem takiego nierównego obracania bębna na innych pralkach LG. Serwis chce wymieniać cały zbiornik plus bęben, powiem szczerze, że mam obawy czy inne elementy już nie dostały w kość jak amortyzatory, sprężyny, itp...

    Czy ktoś w takim wypadku skorzystał z rękojmi z dystrybutorem? Jak do niego dzwoniłem, dostałem informację, że najpierw próbują naprawić urządzenie. Od dnia zakupu mojej pralki minęło około 30 dni. Problem z biciem bębna zgłosiłem do LG w pierwszych dniach po dostawie.

    0
  • #6 30 Gru 2018 16:21
    skryn
    Admin grupy AGD

    Gas38 napisał:

    Załączam link do filmu (należy oglądać z dźwiękiem) aby mógł Pan wystawić opinie uzupełniającą, jako rozumiem eksperta tego forum.

    https://www.youtube.com/watch?v=C7vryT4nFUA&feature=youtu.be

    Fakt, uszkodzona tuleja łożysk w zbiorniku lub niedokręcone ramię krzyżaka bębna. To nowa pralka, więc pęknięcie krzyżaka raczej nie wchodzi w rachubę. Serwis dobrze zrobił zamawiając oba podzespoły, bo naprawa odbędzie się za jednym razem, bez domawiania następnych części.

    PS. Zagraj w totka... :)

    0
  • #7 11 Sty 2019 21:36
    Gas38
    Poziom 3  

    Dzisiaj serwis LG dostarczył pralkę po „"naprawie"” podobno wymianie całego zbiornika i bębna piorącego. Niestety pralka posiada uszkodzenia mechaniczne i nie nadaje się do użytku i działa jeszcze gorzej niż przed serwisem:
    Pralko-suszarka LG F4J6VG0 - Luz poprzeczny na bębnie w nowej pralce
    :arrow: Wady:

    - bęben uszkodzony mechanicznie na rancie, bicie widać nawet kręcąc ręką bęben - zdjęcie i film :arrow: Link
    - pralka bardzo bije i wibruje podczas działanie, bardzo hałasuje (film, należy oglądać z dźwiękiem :arrow: Link, działa fatalnie dużo gorzej niż moja poprzednia stara pralka LG,
    - pęknięty uchwyt węża odpływowego - zdjęcie
    Pralko-suszarka LG F4J6VG0 - Luz poprzeczny na bębnie w nowej pralce Pralko-suszarka LG F4J6VG0 - Luz poprzeczny na bębnie w nowej pralce
    - uszkodzony wąż odpływowy - zdjęcie
    - luzy poprzecznie na zbiorniku nadal występują.
    - pralka transportowana bez śrub zabezpieczających bęben,
    - brak zestawienia jakie części zostały wymienione,

    Wstyd LG :(
    :arrow: Poprawiłem TONI_2003

    0
  • #8 12 Sty 2019 13:20
    Borutka
    Poziom 25  

    Znam podobny przypadek i wyboistą drogę do finału. Sprzęt zupełnie inny, ale istota sprawy taka sama. Niekończące się oględziny, przepychanki, zawalanie terminów i podpisy samego kanclerza. Oczywiście każdy przypadek jest indywidualny, jednak proponuję działać niezwłocznie i zaopatrzyć się w fachową pomoc prawną, bo wyjdzie na to że uszkodzenie zostało wykonane kantem od spodni. Z oczywistych względów, nikt oprócz Kolegi nie będzie zainteresowany rozwiązaniem tej sprawy.

    0
  • #9 12 Sty 2019 15:08
    skryn
    Admin grupy AGD

    Szanowny Panie Autorze tego tekstu.
    Po pierwsze primo, ma Pan rację, co do uszkodzenia bębna. Jest wypustka, uszkodzenie rantu i finito. Bęben wek.
    Po drugie primo, sprzęt na załączonych filmikach pracuje poprawnie.
    Czepiałbym się się tego uszkodzonego rantu bębna i żądał wymiany całego urządzenia u sprzedawcy. To wynika z prawa konsumenta.
    Serwis dał ciała na całej linii.

    PS. Uchwyty węża i inne pierdoły nie wchodzą w zakres serwisu. Straty muszą być. Nie stanowią integralnej części serwisu. Nie wpływa to na pracę urządzenia i nie jest podstawą do reklamacji.

    Borutka napisał:
    Znam podobny przypadek i wyboistą drogę do finału. Sprzęt zupełnie inny, ale istota sprawy taka sama. Niekończące się oględziny, przepychanki, zawalanie terminów i podpisy samego kanclerza. Oczywiście każdy przypadek jest indywidualny, jednak proponuję działać niezwłocznie i zaopatrzyć się w fachową pomoc prawną, bo wyjdzie na to że uszkodzenie zostało wykonane kantem od spodni. Z oczywistych względów, nikt oprócz Kolegi nie będzie zainteresowany rozwiązaniem tej sprawy.


    Panie Borutka, przedstaw nam Pan ciekawą interpretację swojego przypadku.
    Ja, i wielu innych, ciekawi jesteśmy.

    0
  • #10 12 Sty 2019 23:55
    Borutka
    Poziom 25  

    skryn napisał:

    Panie Borutka, przedstaw nam Pan ciekawą interpretację swojego przypadku.
    Ja, i wielu innych, ciekawi jesteśmy.

    Nie wiem, czy to takie istotne, bo ważna jest puenta, czyli kto za to zapłaci.
    A przypadek, o którym pomyślałem czytając rzeczywiście jest ciekawy. Mianowicie nieprofesjonalna diagnostyka w autoryzowanym salonie/serwisie samochodowym i nie wykrycie ewidentnie przegrzanego silnika (płatny przegląd przed zakupem z drugiej ręki). We współpracy z prawnikiem i po skardze do europejskiej centrali Producenta tego samochodu, serwis ostatecznie został zmuszony do zadośćuczynienia, czyli wymiany głowicy silnika (nie pamiętam, może nawet całego bloku), bo innego sposobu naprawy nie ma. Samodzielnie klient (a mój kolega) nie byłby w stanie zrobić nic.
    Panie skryn, sam wiele wiele lat temu prowadziłem swój własny serwis (zaczynałem w czasach Unitry i WPHW) i zdarzyło się niestety odkupić sprzęt klientowi. Bez szemrania i w tamtych czasach. Jak to się mówi... takie rzeczy się zdarzają. Nie tak dawno mój kolega elektryk spalił płytę indukcyjną podczas podłączania. Nawet nie poszła do serwisu, następnego dnia klient kupił sobie drugą. Smutno tylko, bo nie chciał przyjąć tego zlecenia, robi głównie instalacje w budynkach.
    A to zdjęcie... tu się zdarzyło bo się zdarza, ale żałość takie coś oddać klientowi. Dla mnie dziadostwo. W sklepie pewnie mu powiedzą, że sam wgniótł.

    1
  • #11 13 Sty 2019 10:52
    Gas38
    Poziom 3  

    skryn napisał:
    Po drugie primo, sprzęt na załšczonych filmikach pracuje poprawnie.


    Urządzenie nie pracuje poprawnie, ponieważ uszkodzenie bębna spowodowało jego nie osiowość, co widać na wcześniejszych filmach, bęben przez to zjawisko mocno bije i pralka mocno wibruje podczas prania. Można to zjawisko porównać do uszkodzonej felgi w samochodzie i wibracji przenoszonych na kierownice. Na pewno nie jest to poprawna praca urządzenia, która niesie za sobą szybsze zużycie podzespołów, jak łożyska, komory łożysk, itp... Poziom hałasu przy 1200 obrotów (pralka ma 1400) mierzony niekalibrowanym decybelometrem w telefonie to 80dB. Poziom hałasu jaki znalazłem w specyfikacji to 74 dB. Pralka jest bardzo głośna słuchać w całym mieszkaniu.

    skryn napisał:
    PS. Uchwyty węża i inne pierdoły nie wchodzš w zakres serwisu. Straty muszš być. Nie stanowiš integralnej częœci serwisu. Nie wpływa to na pracę urzšdzenia i nie jest podstawš do reklamacji.


    Nie zgadzam się z tego typu rozumowaniem, klient kupuje nowy teoretycznie pełnowartościowy produkt za pełnowartościową cenę i żadnych ubytków/wad w sprzęcie nie powinno być, a jeśli wady się pojawią, na pewno są zasadne w przypadku reklamacji.
    Czy oddając samochód na serwis silnika, odbierając go zauważa Pan pęknięcie plastikowego zderzaka. Akceptuję to Pan twierdząc, że nie wpływa to przecież na działanie samochodu, a straty podczas serwisu musza być? Nie sadzę....

    Temat opublikowałem na oficjalnym Fanpagu LG na Facbooku. Reakcja błyskawiczna ze strony LG. Zobaczymy jak się skończy.

    https://www.facebook.com/LGPolska/posts/19809...07371013106&reply_comment_id=2041243705929472Źif_id=1547227521210316Źif_t=feed_comment_reply

    U sprzedawcy próbowałem, zwrócić urządzenie z tytułu rękojmi, ale twierdzi, że to nie możliwe bo procedura serwisowa z producentem się rozpoczęła. Sprzedawca twierdzi, że i tak w takiej sytuacji w pierwszej kolejności próbują naprawić urządzenie.

    Pytanie czy ktoś może orientuje się czy jest teraz jakaœ najszybsza metoda zwrotu tej pralko-suszarki. Jedyne oczekiwania jakie mam to urządzenie nowe bez żadnych wad.

    P.S. Urządzenie kupiłem na raty, jeszcze nie było pierwszej płatności, zastanawia mnie czy mogę w tej sytuacji odstąpić od zapłaty. Czy ktoœ może miał podobny przypadek?

    0
  • #12 13 Sty 2019 12:12
    skryn
    Admin grupy AGD

    Gas38 napisał:
    Urządzenie nie pracuje poprawnie, ponieważ uszkodzenie bębna spowodowało jego nie osiowość, co widać na wcześniejszych filmach, bęben przez to zjawisko mocno bije i pralka mocno wibruje podczas prania. Można to zjawisko porównać do uszkodzonej felgi w samochodzie i wibracji przenoszonych na kierownice. Na pewno nie jest to poprawna praca urządzenia, która niesie za sobą szybsze zużycie podzespołów, jak łożyska, komory łożysk, itp... Poziom hałasu przy 1200 obrotów (pralka ma 1400) mierzony niekalibrowanym decybelometrem w telefonie to 80dB. Poziom hałasu jaki znalazłem w specyfikacji to 74 dB. Pralka jest bardzo głośna słuchać w całym mieszkaniu.


    1. Mylisz się i to grubo. Taka wypustka bębna kompletnie nie stanowi o osiowości i innych Twoich wydumanych problemach podczas wirowania (pomijając jedynie względy estetyczne). Porównanie bębna pralki z felgą samochodową jest totalnie idiotyczne, bo bęben w środku ma wsad w postaci ubrań, więc siłą rzeczy będą wibracje, czy tego chcesz, czy nie.

    2. Mierzyć poziom hałasu, to sobie możesz, ale w komorze dźwiękoszczelnej i dopiero potem porównywać swoje pomiary z tymi deklarowanymi przez Producenta urządzenia.

    2. Na koniec zacytuję klasyka:
    Cytat:
    Vega1 Piszesz: " Prawdopodobnie problem leży w tym,że pasek jest ciaśniejszy a koło pasowe bije" Wszystko się zgadza poza tym, że nie w pralce, a twojej głowie, nie pasek, a beret i nie koło pasowe, a szajba.

    https://www.elektroda.pl/rtvforum/viewtopic.php?p=969420#969420

    Widzę, że lekcje fizyki w szkole podstawowej były Ci obce. Z mojej strony to koniec.

    0
  • #13 13 Sty 2019 12:25
    Gas38
    Poziom 3  

    Brak mi słów na poziom kultury administrator tego forum. Niestety traci na tym głównie forum. Sugeruję wiecej argumentów rzeczowych, zamiast ubliżanie forumowiczom i przekonywanie samego siebie o swojej zajebistości w dziedzinie fizyki.

    Mam nadzieje, że komuś przypada się ten post w przypadku podobnych problemów.

    1
  • #14 13 Sty 2019 12:28
    skryn
    Admin grupy AGD

    Gas38 napisał:
    Sugeruję wiecej argumentów rzeczowych

    Rzeczowych argumentów dostałeś pod dostatkiem.
    Myślenie nie boli.

    PS. Tą gumkę, to sobie powieś na pracujący silnik samochodu, kosiarkę, ekspres do kawy, tudzież suszarkę do włosów. Też będziesz składał reklamacje? :D

    0