Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Iveco Daily VI 2015r - Dmuchawa ciągle działa, nawet po wyjęciu kluczyka

Kazeczek15 28 Dec 2018 00:16 5352 12
Relpol
  • #1
    Kazeczek15
    Level 10  
    Witam!
    Posiadam Iveco Daily z roku 2015 z silnikiem 3.0 170km, potrzebuję opis oraz gdzie się znajdują bezpieczniki oraz przekaźniki dmuchawy. Problem polega na tym, że dmuchawa non stop działa, nawet po wyłączeniu auta i wyjęciu kluczyka. Obstawiam że przekaźnik się nie rozłącza i ciągle podaje prąd. Niestety auto mam od niedawna i go nie znam. Znalazłem jedynie bezpieczniki pod maską i wyjąłem stamtąd jeden duży 40a aby całkowicie wyłączyć dmuchawę.
  • Relpol
  • #2
    misiek-888
    Level 36  
    Masz pewnie klimatronic. Problem masz w opornicy dmuchawy..
  • Relpol
  • #3
    robsztix
    Level 9  
    Czesc, rozwiazales swoj problem? Mam to samo i nie moge znalezc przekaznika dmuchawy.
  • #4
    robsztix
    Level 9  
    Dla przyszłych użytkowników. Winna była opornica jak pisał misiek-888
  • #5
    Kazeczek15
    Level 10  
    Iveco Daily VI 2015r - Dmuchawa ciągle działa, nawet po wyjęciu kluczyka
    Czy opornica tak wyglądała? Mógłbyś napisać gdzie się ona znajdowała (za schowkiem czy od strony komory silnika)?
  • #6
    robsztix
    Level 9  
    Za schowkiem od środka w kabinie.
  • #7
    shikoo
    Level 7  
    Chciałbym zapytać o to samo. Dziś gorąco jak w piekle, dojechałem do domu, gaszę silnik a nawiew dalej chodzi. Odpalam, robię klimatronik na off ręcznie ale nic to nie daje. Odpiąłem akumulator na chwilę ale dalej to samo. Znowu odpalam silnik to dodatkowo usterka ESP i Hillholdera. Zostawiłem z odłączonym aku bo do rana wydoi..
  • #8
    lopr_pol
    Level 29  
    No to dowiedz się czym jest sterowany, albo zaspawał się przekaźnik albo zwarł sterownik na jakimś mosfecie.
    Nie musisz odłączać aku, znajdź bezpiecznik od wentylatora (będzie raczej duży ~40A-80A) i go wyciągnij.
    Czytając poprzedników to pewnie ten sterownik w poście #5 masz upalony na zwarcie.
  • #9
    shikoo
    Level 7  
    Czy możliwe że jak ten rezystor jest spalony to nie będzie się komputer łączyć z klimatronikiem? Byłem podłączyć komputer żeby odczytać błędy i delphi nie chce się połączyć z klimatyzacją. Z silnika czyta błędy (brak) z klimatronika nie.
  • #10
    misiek-888
    Level 36  
    Skoro chodzi cały czas to opornica jest zasilona po B+ wiec rozłącz i będziesz widział. Trudno mi to prosciej wytłumaczyć
  • #11
    shikoo
    Level 7  
    Czaję. Czyli co? Zamawiam opornik dmuchawy..?
  • #12
    lopr_pol
    Level 29  
    Nie tak szybko, jak nie możesz połączyć się ze sterownikiem klimatyzacji to może być grubsza sprawa.
    I tam nie ma żadnego opornika, jest moduł zapewne na jakimś mocnym tranzystorze sterowany z panelu klimatyzacji jakimś sygnałem (np. pwm) lub szyną danych z sygnałem zwrotnym.
    Teraz możesz mieć usterkę panelu i podaje sygnał na ster. went. na maks. lub przebity na zwarcie tranzystor w ster. went.
    Jeśli ten "opornik" jest tani, możesz spróbować podmiany.
  • #13
    shikoo
    Level 7  
    Jest jakaś zwara bo panel wydaje się działać. Jak ręcznie robię off to słychać że zamyka klapę na obieg wewnętrzny. Czyli reaguje. Tak czy siak znalazłem tanio obie części i zamówiłem na podmianę..