Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Tektronix
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Chrysler T&C 2014 3.6 VVT - Synchronizacja wałków - pytanie do ekspertów

28 Gru 2018 00:26 612 6
  • Poziom 18  
    Pacjent jak w opisie, błędy P0018 i P0019, czyli brak synchronizacji wałków z wałem.
    Czujnik wału wymieniony w ciemno, po zamianie czujników wałka bez różnicy. Chrysler T&C 2014 3.6 VVT - Synchronizacja wałków - pytanie do ekspertów[/left]
    powyżej wykresy z czujników wałków z odpiętymi wariatorami:
    1 i 2 - głowica od chłodnicy ta która generuje błędy
    3 i 4 - głowica od grodzi bez błędów
    Z podpiętymi czujnikami odpala bez problemu ale gubi się w zapłonach i traci obroty aż do zatrzymania silnika. Z odpiętym od strony chłodnicy odpala i pracuje jak należy. Z odpiętym od strony grodzi odpala awaryjnie po 6s kręcenia. Jak widać na oscylogramie sygnały z wałków są jednakowe dla obydwu głowic, ale są przesunięte względem siebie w czasie.
    Zasadnicze pytanie;
    1 - czy sygnały z głowic powinny się pokrywać ? (co wg. wykresu oznaczałoby że jest wyciągnięty łańcuch)
    2 - czy usterka wariatorów mogłaby na tyle poprzestawiać wałki ?
  • Tektronix
  • Moderator Samochody
    Dlaczego ten oscylogram tak trochę nie po kolei. Nałóż na siebie przebiegi z głowic.
    Dla przykładu w MB W211 o ile dobrze pamiętam też V na 4 wałkach głowicę bez wyprzedzania przez koła miały pokrywające się sygnały na obu głowicach.

    Myślę, że tu też tak powinno być.

    Jeśli masz możliwość, nałóż na siebie sygnały 1 i 2, 3 i 4.


    Jak w tym silniku rozwiązana jest zmienna faza ? Zawory nie są centralnie na przeciwko kółek?
  • Tektronix
  • Poziom 18  
    W jakim celu mam nakładać sygnały, przecież widać że krzywki na wałkach są jednakowe i generują takie same przebiegi. Cały pic polega na tym że nie są generowane w tym samym czasie, stąd moje pytanie nr. 1. Wariatory są 4 (po sztuce na wałek ;)) i zostały odpięte na czas pomiaru.
  • Moderator Samochody
    Nakładając na siebie sygnały tak jak napisałem przebieg staje się łatwy do odczytania.

    Teraz to trzeba się domyślać.

    Jeśli jest tak jak mi się wydaje problem jest tylko na jednym wałku co oznacza, że problem nie jest w łańcuchu.


    Druga sprawa, masz oscyloskop ale nie do końca wiesz co z nim chyba zrobić.

    Wiesz która głowica generuje błędy, masz 5 czujników, a 4 możesz co do stopnia zweryfikować na podstawie piątego.


    A mnie się pytasz po co nakładać sygnały.
  • Poziom 18  
    Dla mnie osobiście jeśli nałożę sygnały na siebie to dopiero staną się nieczytelne, ale to tylko moje zdanie. Co do oscyloskopu, to wiem do czego służy i nie jeden mechanik nie potrafi pojąć jak można stwierdzić usterkę rozrządu bez rozbierania silnika.
    Jest i pomiar z wałem dla potwierdzenia wyników, a nie miałem go wcześniej bo trzeba było podorabiać kostki żeby nie niszczyć instalacji.
    Jak dla mnie sprawa jest już jasna, auto do mechanika na rozrząd, moja rola na tym się kończy. Jeśli właściciel będzie naprawiał to dam znać na czym się skończyło.
    Dzięki za chęci pomocy i pozdrawiam.

    Chrysler T&C 2014 3.6 VVT - Synchronizacja wałków - pytanie do ekspertów
  • Moderator Samochody
    Miałem na myśli nałożyć na siebie po 2 sygnały z jeden i drugiej głowicy. Nie wszystkie 4.

    Wiesz że jedna głowica jest ok, patrzysz na drugą i wiesz gdzie problem.


    Daj znać, co i jak bo temat ciekawy.

    Przy okazji jeśli masz zapisane gdzieś oscylogramy chętnie przyjmę. Dużo korzystam w moim przypadku z DSO 3064.
  • Poziom 9  
    No popieram -bardzo ciekawy temat. Jak wyślesz nr Vin i PCM S.W. Jak wrócę do pracy to mogę Ci spr czy nie ma żadnych updatów i TSB.