Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Wymiana kabla w Choinkowym Zestwie Oświetleniowym

Cold_blaise 28 Gru 2018 00:41 123 5
  • #1 28 Gru 2018 00:41
    Cold_blaise
    Poziom 3  

Witam! Jest to mój pierwszy post, więc proszę o wyrozumiałość. Dodam, że nie znam się na prądzie, więc zwracam się do Was- doświadczonych. Otóż posiadam taki o to zestaw lampek choinkowych, który jest już dość wiekowy, bo z tego co się od niej dowiedziałem, pamięta go ona z lat dzieciństwa. Z tego wynika, że pochodzi on coś około 1950 roku, może trochę później. Dla znajomej jest to wielki sentyment, o są one po jej rodzicach. A racji tego, że są to już nie ukrywając stare lampki, chciałbym spytać, czy można wymienić w nich kabel, ponieważ ten już się nagrzewa i pęka przy każdym zgięciu. Chodzi mi o to, żeby to tego ?transformatora? dać nowy kabel i przyczepić stare żabki z miejscem na żarówki. Dodam, że polączenie jest takie, że jeśli jedna żarówka się spali, reszta działaWięc mam pytanie jaki kabel 2 żyłowy do tego wybrać, czy może być on transparentny, czy musi być inny? Zależy mi na tym, żeby nie był on zbyt gruby, aby na choince nie wyglądało zbyt szpecąco, lecz przypominało czasy dzieciństwa. Liczę na szybką odpowiedź z waszej strony jakiego kabla użyć.

0 5
  • #2 28 Gru 2018 09:39
    procsa
    Poziom 21  

Na "oko" jest to linka 0.75mm i taki powinien być, a ile żył ? Tyle ile jest i tak jak jest podłączony... szczerze to odradzam Tobie robienia czegoś takiego, ponieważ są to lampki choinkowe, które mogą spowodować pożar jeżeli zostaną nieumiejętnie naprawione, a Tobie jak widać umiejętności brakuje, nie masz jakiegoś znajomego elektryka/elektronika, który by Ci w tym pomógł ?

0
  • #3 28 Gru 2018 11:52
    Cold_blaise
    Poziom 3