Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Samochodowy komputer zużycia paliwa

TOMI 27 Mar 2006 12:55 380160 556
Texa Poland
  • #211
    rkedzierski
    Level 2  
    Witam!!!
    Czy ktoś wie gdzie można kupić takie przepływomierze do cieczy jak np do Trabanta, lub inne. Były wcześniej posty że coś takiego się tam znajduje. Mogą być inne przepływomierze. Będę próbował zrobić coś do gaźnika.
    Dzięki z góry za wiadomości.
    Ryszard
  • Texa Poland
  • #212
    mkos1
    Level 29  
    rkedzierski wrote:
    Witam!!!
    Czy ktoś wie gdzie można kupić takie przepływomierze do cieczy jak np do Trabanta, lub inne. .....


    Obserwuj Allegro - niedawno coś takiego tam widziałem ale nie podam Ci ceny bo ... nie pamiętam.
  • #213
    info5
    Level 11  
    Jeśli jest ktos zainteresowany z tego tematu forum o zrobienie plytki i zaprogramowanie Atmega8 to moge to zrobic.
  • #214
    pul69
    Level 12  
    witka all
    ma jeszcze takie pytanko
    czy ktoś kto wykonał już tą płytke może podac jakie są choc przybliżone wymiary tej płytki bo mi wychodzi tak ok 7x9 a nie chciał bym żeby się okazało później że mi elementy nie pasują do płytki
    dzięki
    pozdro
    pul69
  • #216
    Pfemek
    Level 23  
    Użytkownik Info5 to oszust, pobrał mój projekt a teraz nim handluje bez mojej wiedzy i zezwolenia... Więcej nie komentuje, ręce opadają...
  • #217
    pul69
    Level 12  
    witam all
    mam pytanko
    części oznaczone jako "Q" to kwarce prawda ???
    jeśli sie myle to co to jest???
    pozdro all
    pul69
  • #218
    mkos1
    Level 29  
    pul69 wrote:
    ...części oznaczone jako "Q" to kwarce prawda ??? ...


    Tak, zgadza się - to jest rezonator kwarcowy.
  • Texa Poland
  • #219
    info5
    Level 11  
    PFEMEK TO OSZUST oskaza niewinnych,mam wlasny projekt i.t.p.
  • #220
    Czyzak
    Level 13  
    witam, ja mam bardziej zawiłą koncepcję, proszę o opinię i rady.

    otóż stałem się posiadaczem pewnego starego palmtopa, takiego jak na tej aukcji: http://regional.allegro.pl/show_item.php?item=95515478

    chciałbym na jego podstawie zbudować komputer pokładowy o takich funkcjach:

    * Informacje
    - prędkość chwilowa
    - obroty
    - chwilowe spalanie
    - średnie spalanie na 100 km (wyświetlane dopiero po przejechaniu 20 km od kasowania)
    - zasięg (tylko przy średnim spalaniu)
    - czas od włączenia samochodu

    * Czujniki
    - temperatura wody
    - temperatura na zewnątrz
    - temperatura w środku
    - poziom płynu do spryskiwaczy (nie mam jeszcze pojęcia jak zrobić ten czujnik)
    - napięcie na akumulatorze

    * Statystyka
    - rejestracja oraz zapis parametrów z każdego dnia użytkowania takich jak:
    + ilość przejechanych km w danym dniu
    + średnia prędkość
    + średnie spalanie
    + najwyższa prędkość w danym dniu
    + jak długo auto było włączone i o której godzinie
    + notatki użytkownika (np. o stanie samochodu w danym dniu, usterkach itp)

    może trochę tego dużo i może się wydawać przebajerowane, ale wszystko będzie obsługiwał plamtop więc zasobów mu raczej nie braknie.
    kolega obiecałże w Visual Basicu napisze mi oprogramowanie do obsługi tego projektu.

    mój największy problem to jak przesłać te dane do komputera żeby je mógł przetrawić i wyświetlić. przypuszczam że będzie trzeba posłużyć się jakimś układem mikroprocesorowym do zebrania informacji i przesłania ich do komputera.
    inny kolega zaproponował mi do tego celu 80C552 gdyż ma 5 portów we/wy (czyli będą potrzebne 2 takie).
    później wystarczy tylko wysłać to na RS232 do komputerka i powinno być dobrze.

    co o tym sądzicie ? może widzicie tutaj jakieś usprawnienia ?

    pozdrawiam
    Adam
  • #221
    welsh
    Level 11  
    Umieszczam kilka plików z zrzutami pamieci /hex/ i artykułem z PE nie wiem czy można to udostępniać ale może ktoś sie zajmie i założy sobie taki pokładowy komputerek.
    I pytanko...ma ktoś może program do zużycia tylko w bascomie??
    Pozdro
  • #222
    wojtass21
    Level 12  
    Procesor: ATmega 32
    Wyświetlacz: LCD 2x8 podświetlany na zielono
    Samochodowy komputer zużycia paliwa
    Sterowanie: 3 przyciski (UP, DOWN, ENTER)
    Sygnalizacja LED (Czerwona)
    Buzer
    dostosowuje do Daewoo Nexii 1.5 8V SOHC
    Samochodowy komputer zużycia paliwaSamochodowy komputer zużycia paliwa
  • #223
    wojtass21
    Level 12  
    Jestem uczciwy i przypomniało mnie się :) że ten projekt może jeszcze nie być dokładnie dopasowany do nexii... bo teoretycznie wszystko jest ok, jesli sie nie pomyliłem przy obl.... (z matmy zawsze mialem mrn... :( ) Liczyłem tylko dla silnika SOHC, dla DOHC to są dane dla Fiata które zyskałem dzięki Pfemkowi... (Osoba ta jest dla mnie Prekursorem projektu "Komputerek samochodowy". Zbudował on model na uProcq ATmega 8... Zastrzegał sobie prawo do projektu, więc ja tylko na jego projekcie się opierałem... a dokładniej na wzorach jakie On zamieścił na tym forum. Najpierw chciałem przerobić Jego program, ale potem stwierdziłem, że prościej będzie jeśli się opre na samych wzorach niż na Pfemka kodzie źródłowym... Jednak to dzięki Pfemkowi powstał mój projekt...

    PS. Pfemek nie miał żadnych pretęsji do mnie, ale piszę taki text z dobrego serca... a poza tym... nie wczytywałem się w kłutnie która wybuchła ostatnio na forum i dla tego...

    Chyle czoła! przed Pfemkiem...
  • #224
    waldez
    Level 11  
    Mam pytanie do Was czy do forda z EECIV ktoś już podłączał komputerek własnej roboty ?
  • #225
    wojtass21
    Level 12  
    waldez wrote:
    Mam pytanie do Was czy do forda z EECIV ktoś już podłączał komputerek własnej roboty ?


    Jeśli zdobędziesz dane katalogowe od wtryskiwaczy i ood czujnika prędkości to Ci pomoge zaprojektować taki komp. samemu...
  • #226
    jacobs242
    Level 18  
    Mam pytanie. Czy da sie taki komputer zbudować do Mazdy 626 ge? Licznik jest elektroniczny, jakie sygnały jeszcze potrzeba? Który z komputerów przedstawionych tutaj by sie nadawał? A może trzeba zaprojektować inny układ?? Najbardziej interesuje mnie zużycie paliwa (średnie i chwilowe), może być dodatkowo jakiś zegarek, czujnik temperatury. Nic więcej mi do szczęścia nie potrzeba.
    A może można dostosować komputer z innej marki? Np. na allegro są takie do astry/calibry??
  • #227
    wojtass21
    Level 12  
    Wyslij @-mail to Ci odeśle schemat...
  • #229
    wojtass21
    Level 12  
    W spisie elementów zapomniałem dodać dwa czujniki temperatury: DS18B20. Polecam zamówić sobie darmowe sample od producenta http://www.maxim-ic.com/ (Mi przysłali w około 1,5 tygodnia- moim zdaniem szybko... W sklepie za jeden taki czujnik trzeba dać ok 20 zl)
  • #230
    romario4
    Level 16  
    Witam wszystkich.
    Sam zbudowałem sobie podobny kompuerek do lanosa, obecnie go mam zamontowanego w aucie i od jakiegoś czasu testuje. Ja również zastosowałem wyświetlacz 2x8 zakupiony na allegro. Przeglądając schemat twojego komputerka, zauważyłem że pin Vo (kontrast) od wyświetlacza podłączyłeś do masy, tak jak ja na początku prób ze swoim komputerkiem. Problem z tym że gdy temp w samochodzie przekroczy 40°C a tak się dzieje gdy na zewnątrz wystarczy że jest 25°C to znaki na wyświetlaczu są nieczytelne (pojawiają się czarne prostokąty). Zastosowanie potencjometru też nie rozwiązuje sprawy, gdyż jak ustawimy optymalny kontrast dla danej temperatury to będziemy mieć wyblakły obraz lub czarne prostokąty przy innej. Niestety samochód to nie dom (stabilna temp), tu w ciągu dnia temp zmienia się o kilkadziesiąd stopni, i powinieneś to uwzględnić. ja problem ten rozwiązałem zasilając wej Vo LCD'ka z prostej przetwornicy odwracajacej napięcie (2 x 1n4148 + 2 x 4,7uF)napedzanej z PWM'a atmegi.Zwykły PWM z filtrem RC też nie przyniósł efektów, nie można było ściągną napięcia do 0V. Oczywiście warość PWM regulowana na podst temp wew. To tyle moich uwag.
    Pozdrawiam.
  • #231
    wojtass21
    Level 12  
    romario4 wrote:
    Witam wszystkich.
    Sam zbudowałem sobie podobny kompuerek do lanosa, obecnie go mam zamontowanego w aucie i od jakiegoś czasu testuje. Ja również zastosowałem wyświetlacz 2x8 zakupiony na allegro. Przeglądając schemat twojego komputerka, zauważyłem że pin Vo (kontrast) od wyświetlacza podłączyłeś do masy, tak jak ja na początku prób ze swoim komputerkiem. Problem z tym że gdy temp w samochodzie przekroczy 40°C a tak się dzieje gdy na zewnątrz wystarczy że jest 25°C to znaki na wyświetlaczu są nieczytelne (pojawiają się czarne prostokąty). Zastosowanie potencjometru też nie rozwiązuje sprawy, gdyż jak ustawimy optymalny kontrast dla danej temperatury to będziemy mieć wyblakły obraz lub czarne prostokąty przy innej. Niestety samochód to nie dom (stabilna temp), tu w ciągu dnia temp zmienia się o kilkadziesiąd stopni, i powinieneś to uwzględnić. ja problem ten rozwiązałem zasilając wej Vo LCD'ka z prostej przetwornicy odwracajacej napięcie (2 x 1n4148 + 2 x 4,7uF)napedzanej z PWM'a atmegi.Zwykły PWM z filtrem RC też nie przyniósł efektów, nie można było ściągną napięcia do 0V. Oczywiście warość PWM regulowana na podst temp wew. To tyle moich uwag.
    Pozdrawiam.


    Prawdopodobnie trafne spostrzeżenie!

    Jednak ja swój wyświetlacz troche przerobiłem: rozebrałem i odkleiłem z niego folie (tą przyklejoną z obu stron do samej szybki wyświetlacza) i obróciłem ją o 180 stopni co dało efekt podświetlanych liter i czarnego tła (negatyw...)
    Jednak jeszcze go nie wyprubowałem w trudnych sytuacjach... :(

    Ale za spostrzeżenie dziękuje!
  • #232
    wojtass21
    Level 12  
    Dokonałem kilka drobnych poprawek w kodzie źródłowym... Monitor postawiłem sobie na masce, podpiołem się programatorem pod komputerek. Cały dzień spędziłem w garażu :)

    Teraz dostępny kod źródłowy tylko u mnie :)
  • #233
    Espablo
    Level 14  
    Bardzo fajnie, a mogę coś zaproponować? Skoro jest jeszcze trochę miejsca w tej atmedze to można dołożyć procedurę zliczającą pozostały dystans do pokonania od poprzedniego tankowania. W nowszych autach już coś takiego jest, pokazując że od ostatniego tankowania można przejechać jeszcze "x" kilometrów.
  • #234
    jacobs242
    Level 18  
    pomoże mi ktoś?? czy impulsy z orginalnej szafy od mazdy 626 ge mogą być podpięte do tego kompa? Chce sobie taki zrobić :|
  • #235
    Espablo
    Level 14  
    jacobs242 wrote:
    pomoże mi ktoś?? czy impulsy z orginalnej szafy od mazdy 626 ge mogą być podpięte do tego komputera?

    Co to znaczy z oryginalnej szafy - nie kumam czaczy. Komputerek potrzebuje tylko impulsu z wtryskiwacza i niema znaczenia z jakiego auta to impuls będzie (impuls to impuls, trza znać tylko stalą wtryskiwacza), acha no i impulsy drogi (prędkości) też są potrzebne.
  • #236
    wojtass21
    Level 12  
    Hej mam problem z wyświetlaniem prędkości w moim komputerku -podłączyłem go do Daewoo Nexi SOHC 8V 1.5 iiii Wszystko cool więc ruszyłem na przejaszczke jechałem 30km/h oryginalny prędkościomierz też pokazywał 30km/h więc dodałem gazu i ZONK :cry: oryginalny prędkościomierz pokazał 60 km/h a mój komputerek osiemdziesiąt pare km/h. Pomiar prędkości był wogle bardzo nie stabilny... Zamieszczam za free kod źródłowy w Bascomie avr jak byście Panowie byli tak upszejmi to żućcie okiem gdzie narobiłem błędów...

    Z góry dzięki! PS. nawet podaruje pare punktów jeśli ktoś rozwiąże mój problem...

    wojtass21(malpa)wp.pl
    wojtass21(malpa)neostrada.pl
  • #237
    snicek
    Level 15  
    witam
    przejzalem 3 strony z 8 wszystkich wypowiedzi i nie wiem czy na pozostalych niema opisu "miernika spalania paliwa" ktory mam i uzywam jakies 3 lata. jesli byl to sorry za dubel jesli nie to mam nadzieje ze komus sie przyda.
    mianowicie bardzo ciekawy wskaznik jest w ostatniej wersji wrtburga de lux dwusuwaz szyberdachem (pojazd ktorego uzywam z powodzeniem jako transportowiec). jest on oparty na pomiarze impulsow pobieranych z przeplywomieza opsianego przez kilka osob wtym watku i pokazaniu wyniku na linijcie diodowej. mysle ze rozwiazanie jest banalne i warte tego aby dokladniej sie z nim zapoznac.
    caly i dokladny schemat mozna znalesc w sieci lub w ksiazce od wartburga. z lawoscia mozna go zastosowac w polaczeniu z np atmega 8 lub 16 i przedstawic wynik na wyswietlaczu.
    wazna jest jedna sprawa, nalezy byc swiadomym tego ze zuzycie bylo podawane w litrach na godzine a nie na 100 km :D
    jest to rozwiazanie dla osob ktore maja samochody gaznikowe ale w pewnych innych pojazdach tez mozna to zastosowac.
  • #238
    wojtass21
    Level 12  
    To przykre, że Nikt nie stara się mi pomóc... :( a daje punkty za pomoc...
  • #240
    wojtass21
    Level 12  
    techrys wrote:
    Skąd bierzesz impulsy?

    W skrzyni biegów był oryginalny czujnik prędkości 6impulsów (niewiem czy to 6 imp. jest na 1 metr czy na jeden obrót koła- niemam oscyloskopu) :<
    a jak chodzi o paliwo to podpiołem się pod wtryskiwacze (1,76 grama na sekunde dla silników 1.5 SOHC; 2,05 g/s dla 1.5 DOHC- chodzi tu o motorki m-ki DAEWOO) wszystko przeliczam ze wzorów jakie znajdziesz powyżej...