Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Samochodowy komputer zużycia paliwa

TOMI 19 Lut 2012 12:17 377946 556
  • IGE-XAOIGE-XAO
  • #543
    morski_pas
    Poziom 2  
    Data i godzina będzie używać DS1307 chip, jak dodać kod w bascomu dzięki

    Samochodowy komputer zużycia paliwa
  • IGE-XAOIGE-XAO
  • #544
    danny0
    Poziom 10  
    Witam

    Próbował ktoś mierzyć spalanie w dieslu z common rail?

    Pozdr.
  • #545
    antek_w
    Poziom 11  
    Jak ustawić fusebity do komputera spalania kolegi Pfemeka? Próbuje już od dwóch dni, zbudowałem już nawet fusebit doktora. Nie wiem jak je ustawić. Proszę o pomoc.
  • #548
    vgw
    Poziom 15  
    Próbował ktoś mierzyć spalanie w dieslu z common rail?

    Tak w Mazda 6 jest wskaznik zuzycia paliwa wiec jest to mozliwe !
  • #550
    Juni[]r
    Poziom 16  
    Czy dobrze rozumuje. Jeżeli będę sumował czas otwarcia wtrysku przez np: cały wyjeżdżony zbiornik paliwa. To czas sumaryczny wtrysku będzie pasował do ilości wlanego paliwa. Ktoś tak próbował i to się zgadza ? Wiem ze odświeżam temat ale mecze się z kalibracją spalania.
  • #551
    august_
    Poziom 27  
    No tak. Paliwo wydostaje się z baku tylko przez wtryski lub nieszczelności.
  • #552
    Juni[]r
    Poziom 16  
    Panowie mam pytanie izolowałem wejście z wtryskiwacza za pomocą PC900 firmy Sharp ale popełniłem błąd bo myślałem że sterowane jest +. A jednak -. Czy na wejście opto jak dam + na stałe a ta izolowana masę do wtryskiwacza powinno działać ?
  • #553
    kamyczek
    Poziom 36  
    Objętość wtryskiwanego paliwa zależy od ciśnienia na listwie, czasu wtrysku, temperatury i ciśnienia powietrza w kolektorze ssącym i jeszcze kilku innych parametrów . Jeśli więc myślisz że jakakolwiek kalibracja lepsza niż 10-20% jest możliwa pomiarem jednego parametru to szczerze zapomnij . W zasadzie więcej parametrów można odczytać diagnostycznie z bloków pomiarowych sterownika silnika i będą to parametry bardziej wiarygodne. To co sobie można pomierzyć samemu to temperatura silnika , i napięcie akumulatora . Resztę trzeba wyciągnąć z magistrali can napędu i bloków pomiarowych sterownika silnika .
  • #554
    Juni[]r
    Poziom 16  
    Chyba nie wiesz co piszesz. Ilość paliwa zależna tylko od Czasu otwarcia i ciśnienia. Ciśnienie jest stałe więc tylko czasu. Dlatego parametr producentów nazywa się Stała Wtrysku. Powtarzam Stałą
  • #555
    kamyczek
    Poziom 36  
    Miałeś w ręce kiedyś jakiś profesjonalny tester diagnostyczny , sprawdzałeś parametry , czytałeś jakąś książkę o silnikach tego typu . Pojęcie stała dotyczy stałych parametrów w których dokonuje się pomiaru i kalibracji . Ja kolego diagnozuje i programuję takie układy na co dzień od 10 lat . To co piszesz to wiedza na poziomie gimnazjum lub ogólniaka a bzdurne teorie które wysuwasz sprowadzają się do tego że w aucie nie miał byś przepływomierza , egr ,czujników ciśnienia paliwa , powietrza , temperatury paliwa i ciśnienia doładowania . Bo po co je montować skoro wszystko jest stałe jak słup przy drodze . Realnie masz marzenie ,które z aktualną wiedzą może wylądować razem z Twardowskim na Księżycu bo jest w sferze bajek.
    Na tą chwilę budujesz wyświetlacz dobrych intencji autora przewidujący z fusów zużycie paliwa . Jak będzie świecić to świetnie byle twoja zabawa nie uszkodziła sterownika silnika bo wtedy okaże się że komputerek do mazdy przyniósł stratę wysokości kilku tysięcy złotych ...
    Jeśli chcesz się bawić w coś co ma mieć miano komputera do pomiaru zużycia paliwa musisz się douczyć z profesjonalnej literatury nie z bzdur pisanych na forach samochodowych w sieci .
  • #556
    Samuraj
    Poziom 35  
    kamyczek napisał:
    Objętość wtryskiwanego paliwa zależy od ciśnienia na listwie, czasu wtrysku, temperatury i ciśnienia powietrza w kolektorze ssącym i jeszcze kilku innych parametrów . Jeśli więc myślisz że jakakolwiek kalibracja lepsza niż 10-20% jest możliwa pomiarem jednego parametru to szczerze zapomnij . W zasadzie więcej parametrów można odczytać diagnostycznie z bloków pomiarowych sterownika silnika i będą to parametry bardziej wiarygodne. To co sobie można pomierzyć samemu to temperatura silnika , i napięcie akumulatora . Resztę trzeba wyciągnąć z magistrali can napędu i bloków pomiarowych sterownika silnika .


    To w takim razie całe 19 stron wątku i 555 postów proponuje wyrzucić do kosza. Nikt nie piszę aby robić komputer dokładności 4 miejsc po przecinku wyciągający dziesiątki parametrów i ich analizowanie na małym mikrokontrolerze. Co za różnic czy auto pali 8l/100km czy 8,01l/100km. Nawet jeśli to będzie 8,1 to też wielkiej różnicy nam to nie robi. Sam zrobiłem taki wskaźnik znajomemu do Opla Kadetta i chwalił sobie go do chwili sprzedania auta. Proponuje podłączyć się do silnika C16NZ diagnoskopem i wyciągnąć informację o spalaniu.
  • #557
    kamyczek
    Poziom 36  
    Wiesz kolego kiedy ten komputer będzie pokazywał realnie jak na wyświetlaczu będzie wyświetlały się 3 napisy DUŻO , MAŁO , ŚREDNIO , przy takim podejściu do tematu pomyłka to będzie typu +/- 2 litry . Każdy wtrysk ma korekcję , kalibrację , itp. A C16NZ jak mniemam z opla ma kolego bloki pomiarowe m.in z temp, czasem wtrysku , otwarciem przepustnicy , i kilkoma innymi rzeczami , dostępne po obd , protokół z serii KW 71 lub 82 do czytania potrzebny uart , driver k-line i chwila pracy . Wszystko można zrobić na AVR a najlepiej to np. na AT90CAN128 bo można uniwersalnie po K-Line i can. Tylko że trzeba usiąść i się nauczyć protokołów , can , i komunikacji . Ale można liczyć na określenie parametrów z przedziałem do 0,1L

    Na elce już budowano komputer do auta ,i kilka innych projektów tyle że do tego nie wystarczy bascom i umiejętność napisania config lcd i zabawnych projektów z migającymi diodkami tu wiedza musi mieć szeroki zakres i nie jest na tacy w sieci . Ludzie którzy dysponują podstawową wiedzą z tematu nie zabiorą się za taki projekt bo będą znali jego efekt końcowy lub w zasadzie jego brak .