Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Relpol
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Samochodowy komputer zużycia paliwa

TOMI 06 Lut 2005 11:29 374406 556
  • #61 06 Lut 2005 11:29
    blaster2
    Poziom 10  

    Witam!
    Mam pytanie co do tego hallotronu, bo widzę, że niektóre osoby mają sporą wiedze praktyczną. Czy aktualnie w nowych konstrukcjach samochodów (po 2000 r.) stosuje się najczęściej taki hallotron zamontowany na skrzyni biegów?
    Zastanawiałem się nad mierzeniem przebytej drogi z takiego czujnika ale nie mam niestety dostępu do żadnego takiego rozwiązania (sam posiadam starego Forda z 1989 r). Jaką rozdzielczość mają takie czujniki? 10m? 1m? Ktoś może sprawdzał co ile takie impulsy są generowane i mógłby podać na przykładzie jakiejś kontretnej marki samochodu?

  • Relpol
  • #62 06 Lut 2005 13:21
    Tomek22
    Poziom 12  

    Chylę czoła przed Markiem-ma rzeczywiście rację w omedze B nie ma linki rzeczywiście.
    Nie wiem jak w innych autach ale w omedze A impulsy są co ok 18cm

  • #63 06 Lut 2005 17:00
    MAREK74
    Poziom 20  

    golf 1 i 2 1.8 to 3800imp na kilometr

  • #64 06 Lut 2005 17:13
    Krop
    Poziom 16  

    Witam
    Widziałem gdzieś opis komputera opla kadeta 1.6 i wtrysk jednopunktowy jedno z niewykorzystanych wyjść na złączu kompa było opisane jako "sygnał chwilowego zużycie paliwa" czy ktoś coś o tym wie ? Podobno był też kadett fabrycznie wyposażony w komputer podajacy komplet informacji na wyświetlaczu, był montowany zamiast zegarka na konsoli środkowej.

  • #66 13 Lut 2005 17:14
    Dexu
    Poziom 13  

    Witam

    Potrzebuje pomocy w wykonianiu schematu komputera pokladowego ktorego funkcje wypisalem wyzej z wyswietlaczem tez wyzej wypisanym.
    Calosc na procesorze ATmega128.

    Pozdrawiam.

  • Relpol
  • #67 01 Mar 2005 17:09
    Kert17
    Poziom 12  

    wlasnie czytalem po raz kolejny ten temat, i osoby ktore maja samochod na gazniku moglby by sie zajac ciekawym pomyslem, ciekawym ale troche moze ciezkim do opracowania i zdobycia materialow, jesli chcemy zmierzyc chwilowe spalanie na gazniku, to trzeba by bylo wstawic jakis licznik przeplywowy za pompa paliwowa na wezyk zeby mierzyl on ilosc przechodzacego do gaznika, nie wiem co o tym sadzicie, czy juz bylo to przerabiane, ale moim zdaniem jest to chyba jedyne wyjscie zeby mierzyc ilosc paliwa spalanego w gaznikowych, jesli ktos wpadnie na pomysl skad wziasc taki nieduzy czujnik przeplywowy, i inne pomysly, to bylo by bardzo si. pozdrawiam.

  • #68 01 Mar 2005 18:47
    Tomekob
    Poziom 14  

    Przeczytaj poprzednie posty. Problem w Twojej propozycji polega na tym, że od gaźnika odprowadzony jest jeszcze wężyk, który odbiera nadmiar paliwa z gaźnika. Zarówno z gaźnikiem jak i gazem na jednopunktowym wtrysku sprawa dalej jest nierozwiązana i szczerze mówiąc cienko to widzę w domowych warunkach. Choć nadzieja jest, bo najlepsze pomysły są zazwyczaj bardzo proste.
    Pozdrawiam wszystkich twórczo myślących.

  • #69 01 Mar 2005 19:41
    zbig73
    Poziom 13  

    w wartburgach było takie urządzenie które określało chwilowe złużycie paliwa na zasadzie pomiaru przepływu i linijki diodowej na liczniku.

  • #70 02 Mar 2005 17:48
    MAREK74
    Poziom 20  

    można jeszcze znaleźć takie fyrladełka były też w trabantach.
    do gaźników "przepływowych" będzie trza dwa takie fyrladełka a potem je skalibrować przy braku poboru paliwa przea gaźnik.

  • #71 03 Mar 2005 15:46
    Kert17
    Poziom 12  

    no to trzeba wstawic drugi miernik przeplywu na wezu odplywowym, i skalibrowac to jakims scalakiem :D wiem chory pomysl, ale to co wplywa do gaznika odjac nadmiar ktory wyplywa powinno rownac sie tyle ile pali w danej chwili, moze bedzie to wolny pomiar bo przy czestych zmianach obrotow nie wiem czy reagowal by odpowiednio szybko zmiana obrotow/ roznica we wchodzacym i wychodzacym paliwie. ale moze warto sprobowac, jesli ktos zna jakies nieduze czujniki do sprawdzania przeplywu to bardzo bylbym wdzieczny za info jak sie nazywaja, ile kosztuja, gdzie mozna szukac, z gory dzieki. Pozdrawiam.

  • #72 08 Mar 2005 11:21
    Krop
    Poziom 16  

    Z tego co pamiętam to te wskaźniki od Trabiego (rozwścieczonego odkurzacza) Warczącegoburga itp działały na zasadzie pomiaru podciśnienia w kolektorze ssącym, widziałem też swego czasu takie ustrojstwo do dużego fiata wiem że jest też taki patent w starszych modelach Audi. Nazywało się to Econometr ale było też skalowane w litrach.

    Pozdrawiam

  • #73 15 Kwi 2005 15:02
    PisaK_Pab
    Poziom 2  

    A może ktoś zrobił taki komputerek do maluszka tzn fiata 126p. Jeszcze jedno mnie interesuje ale to bardziej z punktu mechanicznego. Czy zrobił ktoś z Was kiedyś coś takiego że paliwo które nie zostało spalone wraca do baku ???

  • #74 17 Kwi 2005 00:13
    Tomekob
    Poziom 14  

    Jeszcze jedno mnie interesuje ale to bardziej z punktu mechanicznego. Czy zrobił ktoś z Was kiedyś coś takiego że paliwo które nie zostało spalone wraca do baku ???

    PisaK_Pab Gdzieś Ty się chował przecież to ma każdy samochód. Paliwo, które wpływa do gaźnika częściowo zostaje zużyte a reszta wraca wężykiem do baku. Wystarczy, że przeczytałbyś temat uważnie a wszystko było by jasne również na pierwsze pytanie. Zapraszam do lektury.

  • #75 02 Maj 2005 20:53
    Anonymous
    Użytkownik usunął konto  
  • #76 03 Maj 2005 16:50
    hrumak
    Poziom 10  

    Odswierze moze ten temat , przeanalizowalem calosc ze 2 razy i z tego co widze sa dzialajace mierniki zuzycia paliwa. Mam Poldiego na jednopunkcie boscha zagazowanego , i interesowalo by mnie cosik takiego jak zuzycie gazu , chwilowe , srednie , ile gazu pozostalo wraz ze zdolnoscia kasowania np chwilowego spalania. Tomek 22 widzialem ze troche sie na tym znasz , dasz rade oprogramowac jakis uklad ? ;)

  • #77 03 Maj 2005 22:01
    Tomekob
    Poziom 14  

    Witam ja też mam Poldka na jednopunktowym wtrysku (nie wiem czy Boscha) i byłem już głęboko w temacie, ale dalej nie rozwiązana jest sprawa jak to ma działać na gazie. Przy tych założeniach ok. będzie na benzynie, ale na gazie działać nie będzie. Z przyczyn, o których już pisałem wtryskiwacz nie działa przy gazie, więc nie ma impulsów.
    Może jestem marudny, ale jak na razie to nikt nie podał sensownego rozwiązania przy gazie owszem Tomek22 napisał, że skonstruował coś takiego a później przerobił na gaz, ale żadnych szczegółów a jakoś nie wieżę, że to działa na tych samych zasadach, co paliwo. Kiedy zadałem pytanie jak to zrobił to nie było żadnej odpowiedzi. Jeśli faktycznie coś takiego zrobił to proszę o konkrety jak rozwiązał dawkowanie gazu skąd pobiera impulsy.
    Pozdrawiam

  • #78 03 Maj 2005 22:29
    MAREK74
    Poziom 20  

    impulsy na wtryskiwacz są CAŁY czas jak by ktos nie wiedział
    problem w tym ,że mogą być niewiarygodne

  • #79 04 Maj 2005 12:57
    Tomekob
    Poziom 14  

    No właśnie!!! Owszem komputer myśli, że steruje wtryskiwaczem, (który jest odcięty przez przekaźnik przy pracy na gazie), ale obawiam się, raczej jestem tego pewien, że te impulsy są niewiarygodne. Jeśli nawet ktoś uprze się i twierdzi, że można wykorzystać takie sterowanie to też jest problem, bo nie można tego zweryfikować czy ma rację. I tak dla jasności jestem za opracowaniem takiej konstrukcji, bo jak pisałem mam Poldka i jak wiadomo to smok na paliwo i gaz i chciałbym to jakoś kontrolować, a poza tym to niezły bajer.

  • #80 11 Maj 2005 19:21
    zgf1
    Poziom 23  

    Chcialbym zrobic taki licznik ale tylko zuzytego paliwa, mam samochod na wtrysku...

    Gdzie i za ile mozna kupic przeplywomierz ?
    Ile daja impulsow na litr ?

  • #81 11 Maj 2005 21:33
    MAREK74
    Poziom 20  

    a do czego ci przepływomierz? jak masz silnik na wtrysku?

  • #82 12 Maj 2005 18:33
    zgf1
    Poziom 23  

    Do zmierzenia ilosci paliwa...
    Nie jestem biegly z instalacjach samochodowych...

    A mozna z komputera pobrac te impulsy ?
    Dokladnie to Citroen ZX 1.4 1991, wtrysk jednopunktowy.

  • #83 12 Maj 2005 18:47
    Dexu
    Poziom 13  

    Przeczytaj jeszcze raz dokladnie te posty tam wyzej jest wszystko opisane.

  • #84 12 Maj 2005 22:04
    powerm
    Poziom 23  

    Rozwiazanie zwrotu paliwa w przeplywomierzach dla ciezarowek (diesli) wyglada mniej wiecej tak ze paliwo najpierw pobierane jest do zbiorniczka i dopiero z niego idzie do wtryskiwaczy natomiast zwrot niezuzytego paliwa laduje w tym zbiorniczku. Mierzy sie ilosc paliwa _wplywajacego_ do zbiorniczka. Rozwiazanie to mozna zastosowac w silnikach gaznikowych. Wada to ze tak naprawde nie pokazuje wartosci chwilowych bo zbiorniczek robi za bufor (im mniejszy tym wartosci chwilowe sa bardziej dokladne) ale dla celow pogladowych wystarczy.

  • #85 17 Maj 2005 16:20
    Makus0
    Poziom 2  

    Przestudiowalem temat dokladnie i mam jeden maly problemik...Nie mam programu:|. Moze ktos tu zamiesci program ktory mam wgrac do kosci. Dzieki z gory.

    Chce to zamontowac w Citroenie Saxo 1,1i

  • #86 25 Maj 2005 10:17
    Anonymous
    Użytkownik usunął konto  
  • #87 06 Cze 2005 23:25
    dymek
    Poziom 27  

    hmmmm co do gazu rozwiazanie musialoby byc miejwiecej takie jak w gazniku bo na takiej zasadzie dziala instalacja gazowa(zalezy jeszcze jaka.
    jesli ktos masekwencyjny wtrysk gazu to wszystko juz jest jazne tam sa impulsy wtrysiwaczy gazu. ja jestem na szczescie posiadaczem stalowego koektora dolotowego w tych instalacjach wystepuje tzw wtrysk gazu do kolektora.
    jesttam tzw wielozawor ktory rozprasza gaz po kolektorze dolotowym podcisnienie zasysa gaz do cylindra nie jestem pewnien ale powrotu raczej nie ma chyba ze z powrotem do parownika.
    w kazdym razie ten zasmarkany emulatro sondy lambda caly czas nadaje jakie tam wlasciwie idzie spalanie jaki jest sklad mieszanki obroty itd wszystkie interesujace nas dane lacznie z predkoscia obrotowa silnika i danymi sondy labda sa wiec i spalanie pewnie da sie z tego wyciagnac bo to wszystkojest podawane na zlacze diagnstyczne klopot teraz w tym zeby napisac program ktory to zczyta.
    mowie osobiscie o elektronice firmy bingo.

  • #88 16 Sie 2005 20:23
    Anonymous
    Użytkownik usunął konto  
  • #89 17 Sie 2005 13:20
    rasty
    Poziom 27  

    OK. Nie róbmy pogrzebu bo temat jest ciekawy. :D
    Zainteresowałem się przepływomierzem od Trabiego. Jest to turbinka uruchamana przepływem paliwa. "szprychy" kólka turbinki przerywają strumień światła z diody IRed LED. Po drugiej stronie jest dioda odbiorcza i wzmacniacz oraz prosty przetwornik f/U. Napięcie z przepływomierza steruje linijkę diodową (kształt zegara samochodowego).
    Ekonomizer ten pokazuje więc chwilowy przepływ paliwa.
    Zmierzyłem turbinkę - daje średnio ok. 8000 imp/litr.
    Schematy poniżej.
    A teraz o wężach paliwowych dla aut z gaźnikiem. U nie jest tak: z pompy paliwa wychodzi wężyk do trójnika i tu się rozdziela, do gaźnika i powrót do zbiornika. Gaźnik ma tylko wejscie. Wykorzystałem to do pomiaru przepływu.
    Zeby był to wskaźnik zużycia paliwa trzeba uwzględnić takze prędkość. Trzeba przebudować całkowicie ekonomizer Trabanta, wykorzystać tylko turbinkę. Inpulsy do pomiaru prędkości można wziąć np. z linki prędlościomierza albo skądinąd, tu trzeba pomyśleć, bo co auto to inne rozwiązanie. Ja wbudowałem do prędkościomierza hallotron.

    To na razie na tyle. Jak temat odżyje, podzielę się tym co "wymodziłem"
    :D

  • #90 18 Sie 2005 19:55
    zbylo6
    Poziom 11  

    Czy jesteście na pewno przekonani, że taki wskaźnik chwilowego zużycia paliwa jest Wam potrzebny? Nie róbcie tego błędu i pod żadnym pozorem nieinstalujcie sobie takiego cuda. Będziecie robić to samo jak ja, tzn. zamiast patrzeć się przed maskę będziecie obliczać ile zaoszczędziliście paliwa. Wiem, bo sam jeżdżę autem z fabrycznym "komputerem".

  Szukaj w 5mln produktów