Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Seicento 900 pada akumulator - Akumulator rozładowuje się po 1-2 tygodniach

29 Gru 2018 00:55 351 6
  • Poziom 3  
    Witam, w moim Seicento 900 na benzynę 2002r. już 3 lub 4 razy w ciągu ostatnich tygodni padł akumulator.
    Akumulator ma 40Ah, pasek klinowy czasami piszczy. Mam pytanie co może najprawdopodobniej być winowajcom? Wierząc sprzedawcy auta akumulator to praktycznie nówka więc chcąc go wykluczyć co dalej? Myślałem nad wymianą regulatora napięcia ale czy można to zrobić samemu, czy jest to trudne? Jeśli tak ile za taka wymianę może policzyć mechanik?

    Macie jakieś inne propozycje?
  • Poziom 27  
    Witam
    A więc trzeba sprawdzić ile prądu zużywa samochód .
    A pasek piszczy albo słabo naciągnięty albo taki duży opór stawia alternator ale to pierwsze.
    Sprawdzić napięcie ładowania
    Pozdrawiam
  • Poziom 34  
    Wymiana regulatora to odłączenie dwóch przewodów z niego, odkręcenie dwóch śrubek (Uwaga! Często się zapiekają w aluminium i mogą się ukręcić), wyciągnięcie starego. Po włożeniu nowego wszystko w odwrotnej kolejności.
    Na początek zmierz napięcie ładowania, ma wynosić 14,4V. Następnie podłącz amperomierz, i sprawdź ile prądu bierze na postoju.
  • Poziom 28  
    wymien kolo pasowe alternatora . napewno juz stozek jest wytarty i nie pasuje do przekroju paska. najlepiej bylobu zalozyc kolo nieco wieksze ale nie wiecej niz + 1 cm obwodu. do tego dorobic oslone zeby nie zucalo wodą na pasek spod kola . ja tak mialem zrobione w swoim . na orginalnym pasku przejechalem ponad 176 tys. i nie bylo potrzeby wymieniac z takim paskiem auto sprzedalem . w ciagu calego tego przebiegu byl tylko raz naciagniety profilaktycznie ,nigdy nie mialem tak zeby piszczal . na koniec sprawdz ladowanie na dwa sposoby 1 - na akumulatorze ,2- minus na akumulatorze a plus z alternatora . jesli bedzie roznica powyzej 20 mV szukaj ubytku pradu. albood razu zrob mostek .alternator-rozrusznik
  • Poziom 26  
    Siemierz napisał:
    pasek klinowy czasami piszczy
    Zacząć od naciągnięcia paska. Najlepiej wymienić na nowy, bo stary może już chodzić po " dnie". Pozdrawiam.
  • Poziom 28  
    pasek napewno slizga sie od lat . kolo wytarte zrob tak jak napisalem bedziesz mial spokoj na lata. samo podciagniecie pomoze na tydzien
  • Poziom 25  
    vvaldek napisał:
    pasek napewno slizga sie od lat . kolo wytarte zrob tak jak napisalem bedziesz mial spokoj na lata. samo podciagniecie pomoze na tydzien

    Albo wcale.
    Ja bym sprawdził przewody dochodzące do alternatora oraz między innymi kostkę stacyjki bo coś mi się wydaje, że alternator jest cały czas wzbudzony(po zgaszeniu). Przy wymianie paska klinowego warto wymienić kółkio na altku tak jak wyżej koledzy piszą.