Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Atego I 1218 - Słabo upuszcza powietrze

sw04 29 Gru 2018 17:40 270 21
  • #1 29 Gru 2018 17:40
    sw04
    Poziom 9  

    Mam problem z moim Atego 1218 z 2002r.
    Auto stało nieużywane tydzień, i po tym czasie po odpaleniu nie słyszałem odbicia zaworu który upuszcza powietrze. Sprawdziłem i rzeczywiście.
    Na zegarach wskaźnik wchodzi tak jak wcześniej lekko powyżej 10, z tym że następuje powolne spuszczanie tym zaworem który jest dokręcony do podstawy osuszacza. Nie ma tego głośnego syknięcia.
    Poza zmianą w upuszczaniu powietrza nie ma żadnych innych problemów.
    Co mogło się sypnąć? Podstawa osuszacza? Ten dokręcony do niego zawór?

    0 21
  • #2 29 Gru 2018 18:29
    Under_Pressure
    Poziom 11  

    Kiedy wymieniales filtr osuszacza? Może masz wodę w filtrze i przy ujemnych temperaturach się zawór osuszacza przycina, możesz też sprawdzić tłumik zaworu czy nie zapchany, spuść wodę z zbiornika.

    0
  • #3 29 Gru 2018 18:36
    sw04
    Poziom 9  

    Under_Pressure napisał:
    Kiedy wymieniales filtr osuszacza? Może masz wodę w filtrze i przy ujemnych temperaturach się zawór osuszacza przycina, możesz też sprawdzić tłumik zaworu czy nie zapchany, spuść wodę z zbiornika.


    Wkład wymieniany miesiąc temu. Dzisiaj wyjąłem cały ten element z auta, czyli podstawę osuszacza i przyległy zawór. Wszystko jest czyste, żadnego zaolejenia czy innego brudu. Wykręciłem też czujnik wody ze zbiornika, ale też sucho. Układ pneumatyczny w świetnym stanie. Ale problem dalej istnieje. Zaworów oczywiście nie rozkręcałem na części pierwsze. ;)

    0
  • #4 29 Gru 2018 18:59
    maxetm
    Poziom 17  

    Wskazówki pokazują 10bar bo masz zredukowane ciśnienie przez wbudowany reduktor w zaworze zabezpieczającym. Jest to ten zawór dokręcony do podstawy osuszacza. Zawór zabezpieczający nie może syczeć lub lecieć z niego powietrze i z tego powodu najprawdopodobniej nie dobija ciśnienia dla tego nie odzywa się podstawa osuszacza .

    0
  • #5 29 Gru 2018 19:07
    sw04
    Poziom 9  

    maxetm napisał:
    Wskazówki pokazują 10bar bo masz zredukowane ciśnienie przez wbudowany reduktor w zaworze zabezpieczającym. Jest to ten zawór dokręcony do podstawy osuszacza. Zawór zabezpieczający nie może syczeć lub lecieć z niego powietrze i z tego powodu najprawdopodobniej nie dobija ciśnienia dla tego nie odzywa się podstawa osuszacza .


    Tak na słuch ;) To on właśnie zaczyna syczeć w tym momencie, w którym powinien byś strzał osuszaczem, a zamyka się jak wskazówka lekko zejdzie poniżej 10bar.
    Czyli Twoim zdaniem podstawa i zawór do wymiany / naprawy?

    0
  • #6 29 Gru 2018 19:26
    Under_Pressure
    Poziom 11  

    Podstawa osuszacza do regeneracji. Zacina się zawór/tłoczek który upuszcza powietrze w momencie kiedy powinienem się otworzyć i spuścić powietrze lekko się uchyla a nie otwiera .

    Dodano po 4 [minuty]:

    sw04 napisał:
    Under_Pressure napisał:
    Kiedy wymieniales filtr osuszacza? Może masz wodę w filtrze i przy ujemnych temperaturach się zawór osuszacza przycina, możesz też sprawdzić tłumik zaworu czy nie zapchany, spuść wodę z zbiornika.


    Wkład wymieniany miesiąc temu. Dzisiaj wyjąłem cały ten element z auta, czyli podstawę osuszacza i przyległy zawór. Wszystko jest czyste, żadnego zaolejenia czy innego brudu. Wykręciłem też czujnik wody ze zbiornika, ale też sucho. Układ pneumatyczny w świetnym stanie. Ale problem dalej istnieje. Zaworów oczywiście nie rozkręcałem na części pierwsze. ;)



    Jeśli nie rozbierałeś zaworu tylko go wyciągłeś z samochodu i po wyglądzie zewnętrznym zaworu twierdzisz że układ jest w świetnym stanie ???

    0
  • #7 29 Gru 2018 19:29
    sw04
    Poziom 9  

    Under_Pressure napisał:
    Podstawa osuszacza do regeneracji. Zacina się zawór/tłoczek który upuszcza powietrze w momencie kiedy powinienem się otworzyć i spuścić powietrze lekko się uchyla a nie otwiera .


    Ale podstawą nic nie spuszcza. Nic, zero, null.

    0
  • #8 29 Gru 2018 19:32
    Under_Pressure
    Poziom 11  

    sw04 napisał:
    Mam problem z moim Atego 1218 z 2002r.
    Auto stało nieużywane tydzień, i po tym czasie po odpaleniu nie słyszałem odbicia zaworu który upuszcza powietrze. Sprawdziłem i rzeczywiście.
    Na zegarach wskaźnik wchodzi tak jak wcześniej lekko powyżej 10, z tym że następuje powolne spuszczanie tym zaworem który jest dokręcony do podstawy osuszacza. Nie ma tego głośnego syknięcia.
    Poza zmianą w upuszczaniu powietrza nie ma żadnych innych problemów.
    Co mogło się sypnąć? Podstawa osuszacza? Ten dokręcony do niego zawór?


    Nie spuszcza osuszaczem tylko wieloobwodowym?
    Jest rozszczelniony ??

    0
  • #9 29 Gru 2018 19:37
    sw04
    Poziom 9  

    Under_Pressure napisał:
    Jeśli nie rozbierałeś zaworu tylko go wyciągłeś z samochodu i po wyglądzie zewnętrznym zaworu twierdzisz że układ jest w świetnym stanie ???


    Tyle ile widziałem po wyjęciu osuszacza coś już powie. To co widziałem jest czyste, czujnik wody w zbiorniku w stanie jak nowy, zero zabrudzeń, przewody czyste, sitko w podstawie osuszacza czyste. Całego zaworu nie rozbierałem bo nie dość że nie mam doświadczenia z ponownym montażem, to i brak zestawu naprawczego.

    Dodano po 3 [minuty]:

    Under_Pressure napisał:
    Nie spuszcza osuszaczem tylko wieloobwodowym?
    Jest rozszczelniony ??


    Jak na zegarze pojawia się lekko ponad 10 barów to powietrze powoli jest a tym zaworem o którym mówisz, a zamyka jak wskazówka zejdzie poniżej 10 barów. Zamknie i jest cisza dopóki nie nabije, znowu powoli spusci, zamknie i cisza. Nie mam pojęcia o co tu chodzi.

    0
  • #10 29 Gru 2018 19:38
    maxetm
    Poziom 17  

    Tak na słuch........ ?
    Owszem istnieje też możliwość że masz sprężarkę walniętą ,która nie jest wstanie wygenerować odpowiedniego ciśnienia.
    Czyli nie wiesz ile pompuje. Podepnij manometr pod podstawę osuszacza i będziesz wiedział czy nie dobija bo leci zabezpieczający który i tak masz do wymiany lub dobija ponad stan i podstawa nie zbija.

    0
  • #11 29 Gru 2018 19:39
    sw04
    Poziom 9  

    maxetm napisał:
    Podepnij manometr pod podstawę osuszacza i


    Ok, tak zrobię i dam znać. ;)

    0
  • #12 29 Gru 2018 19:55
    Under_Pressure
    Poziom 11  

    Prawdopodobnie maxetm ma rację z tą sprężarką bo jeśli sprężarką miała ok ciśnienie to strzelałby zaworem bezpieczeństwa. Piszesz że nabije spuści chwile cisza i znowu cisza wygląda to na brak sterowania sprężarką do sprawdzenia też glowiczka kompresora

    0
  • #13 29 Gru 2018 20:03
    sw04
    Poziom 9  

    Under_Pressure napisał:
    Prawdopodobnie maxetm ma rację z tą sprężarką bo jeśli sprężarką miała ok ciśnienie to strzelałby zaworem bezpieczeństwa. Piszesz że nabije spuści chwile cisza i znowu cisza wygląda to na brak sterowania sprężarką do sprawdzenia też glowiczka kompresora


    Nabije, zawór spusci, i to samo od nowa. Tyle że nie spuszcza nagle podstawa osuszacza a powoli zaworem który jest do niej przykręcony. Jutro podłącze manometr do podstawy i zobaczę co tam pokaże

    Głowicę sprężarki / sterowanie jak sprawdzić?

    0
  • #14 29 Gru 2018 20:39
    maxetm
    Poziom 17  

    Możesz mieć podstawę osuszacza firmy KNORR lub WABCO ale tylko w niektórych zaworach było sterowanie sprężarką ;)

    Tu masz przykład na zaworze WABCO co gdzie

    Atego I 1218 - Słabo upuszcza powietrze

    Dodano po 5 [minuty]:

    A tu KNORR

    Atego I 1218 - Słabo upuszcza powietrze

    0
  • #16 29 Gru 2018 21:11
    maxetm
    Poziom 17  

    Czyli masz KNORRA . Podepnij pod przyłącze kontrolne (zaznaczyłem na zdjęciu) manometr, odpal i zobacz do ilu pompuje . Zobacz czy masz przewód do sterowania sprężarką . W chwili zadziałania zbijaka na przewodzie pojawi się powietrze powodując rozłączenie sprężarki.

    0
  • #17 29 Gru 2018 22:00
    sw04
    Poziom 9  

    maxetm napisał:
    zobacz do ilu pompuje
    maxetm napisał:
    zobacz do ilu pompuje


    A ile powinno się tam pojawić? :)

    0
  • #18 29 Gru 2018 22:12
    maxetm
    Poziom 17  

    Ciśnienie przy którym zawór zbija to 12Bar tyle musisz mieć na przyłączu kontrolnym.

    0
  • #19 29 Gru 2018 22:22
    sw04
    Poziom 9  

    Jeszcze jedna rzeczy. Czy zawór wieloobwodowy, o którym mowa, będzie miał możliwość awaryjnego zrzutu powietrza przy przekroczeniu ciśnienia?
    Może być tak że podstawa nie zbija, w zaworze jest zbyt duże ciśnienie i awaryjnie wypuszcza nadmiar?
    Bo tak się zastanawiam jaki będzie wniosek z pomiaru, co jeśli pojawi się 12 a co jeśli mniejsze lub większe.

    0
  • #20 29 Gru 2018 22:30
    maxetm
    Poziom 17  

    Zawór wieloobwodowy ma być szczelny nawet przy 15Bar nie posiada żadnego w sobie zaworu bezpieczeństwa ;)
    Nie wiadomo co pisać nie wiedząc jakie masz ciśnienie na zasilaniu osuszacza.

    0
  • #21 30 Gru 2018 14:18
    sw04
    Poziom 9  

    Ok, w takim razie jutro podjadę do gruza zmierzyć ciśnienie i dam znać. :)

    Dodano po 15 [godziny] 46 [minuty]:

    maxetm napisał:
    Zawór wieloobwodowy ma być szczelny nawet przy 15Bar nie posiada żadnego w sobie zaworu bezpieczeństwa ;)
    Nie wiadomo co pisać nie wiedząc jakie masz ciśnienie na zasilaniu osuszacza.


    Zmierzone. Podłączyłem przewod pod wyjście na podstawie osuszacza tak jak mówiłeś. Przy 11 barach zawór czterodrożny się otwiera i upuszcza powietrze. Przy 10 barach zaczyna go zamykać, przy 9.5 jest juz cisza. Dobrze rozumiem że ten zawór na początek do wymiany?

    0
  • #22 30 Gru 2018 20:18
    maxetm
    Poziom 17  

    Tak wymień zawór wieloobwodowy i sprawdź ciśnienie jeszcze raz po jego wymianie.

    0