Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
TermopastyTermopasty
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

VW Golf II 1.6 PN 70KM - Wyciek oleju z silnika - pokrywa zaworów?

29 Gru 2018 18:29 837 9
  • Poziom 9  
    Witam Drogich Forumowiczów!

    od pewnego czasu zauważyłem, że na bloku silnika pojawiają się wycieki oleju, gdy silnik był rozgrzany dochodził nieprzyjemny zapach spalonego oleju. Po sprawdzeniu poziomu bagnetem można było zauważyć ubytek, rzędu ok 250 ml. Czy winna może być uszczelka między pokrywą zaworów a blokiem? Największe wycieki można zauważyć z tyłu bloku, od strony podszybia. Zdjęcia w załączniku. Jeśli ktoś byłby w stanie coś podpowiedzieć, to bardzo proszę o wskazówki. PS Gdzie znajduje się odpowietrzenie skrzyni korbowej? Pojazd ma już przejechane 220 tys. km, czy przyczyną może być również nadmiernie zużyty silnik? Jak to sprawdzić?

    W przypadku braku czytelności napisów pod zdjęciami, podaję poniżej treść.

    Napisy na zdjęciach:
    - czy uszczelka między elementami może być uszkodzona, stąd wycieki
    - po tej stronie są największe wycieki oleju

    VW Golf II 1.6 PN 70KM - Wyciek oleju z silnika - pokrywa zaworów? VW Golf II 1.6 PN 70KM - Wyciek oleju z silnika - pokrywa zaworów? VW Golf II 1.6 PN 70KM - Wyciek oleju z silnika - pokrywa zaworów?
  • TermopastyTermopasty
  • Pomocny post
    Poziom 41  
    Uszczelka pokrywy zaworów na dzień dobry do wymiany.Kup zmywacz do hamulców,przemyj i obserwuj.
  • Poziom 9  
    Dziękuję za odzew. Jak sprawdzić czy silnik nie jest nadmiernie zużyty?
  • TermopastyTermopasty
  • Pomocny post
    Poziom 35  
    marekryba33 napisał:
    Dziękuję za odzew. Jak sprawdzić czy silnik nie jest nadmiernie zużyty?


    Pomiar ciśnienia sprężania.
  • Poziom 9  
    Dziękuję za odpowiedź. A jak to wykonać najprościej w domowym warsztacie, w co muszę się zaopatrzyć?
  • Poziom 35  
    W zegar do pomiaru ciśnienia sprężania. Najtańsze możesz zakupić już od 100 złotych, a nawet może taniej.
  • Poziom 34  
    Podnieś pokrywę i sprawdź czy jest w niej separator oleju. Jeżeli jest to trzeba to wypalić palnikiem na propan butan wystarczy.
  • Poziom 26  
    marekryba33 napisał:
    Dziękuję za odzew. Jak sprawdzić czy silnik nie jest nadmiernie zużyty?

    Najszybszym i najprostrzym sposobem to sprawdzenie kompresji na silniku zimnym a następnie na rozgrzanym. Gęsto często już sama kompresja bardzo dużo mówi o silniku.
    W tym silniku kompresja powinna wynosić minimum 12bar - przy 11barach zaczynają się problemy z odpalaniem.
    Warto też sprawdzić ile bierze oleju w l/1000km - nie powinien brać więcej niż 1.5l/1000km.
    marekryba33 napisał:
    czy uszczelka między elementami może być uszkodzona, stąd wycieki

    Uszczelka pokrywy zaworów w pierwszej kolejności do wymiany. Przed wymianą przeczyść też odmę olejową gdyż może być zatkana - zatkana odma olejowa może doprowadzić nawet do uszkodzenia uszczelki pod głowicą. Wyczyść silnik i sprawdź czy przy okazji nie cieknie z pod uszczelki pod głowicą choć nie powinno.
    marekryba33 napisał:
    po tej stronie są największe wycieki oleju

    A czemu ten króciec od kolektora ssącego jest zaślepiony? Nie powinien być gdzieś podłączony?
  • Poziom 9  
    dziękuję za odpowiedzi i wskazówki, gdzie w tym silniku będzie się znajdować odma?
  • Poziom 35  
    Odma jest w pokrywie zaworów, na drugim zdjęciu widać gruby przewód wychodzący z pokrywy.