Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Audi a8 d2 2.5tdi - Świeci się kontrolka ciśnienia oleju

29 Gru 2018 21:04 516 5
  • Poziom 9  
    Witam wszystkich, mam od jakiegoś czasu problem z kontrolą oleju. Sprawa wygląda tak, po odpaleniu auta wszystko jest ok dopiero gdy dodam gazu tak powyżej 1500 obr/min na fisie wyświetla się kontrolka oleju czerwona i sygnał dźwiękowy. Ciśnienia oleju sprawdzone i jest ok, czujnik też dobry .
    Prawdopodobnie stało się to po polutowaniu kabla od czujnika oleju.
    Może ktoś ma jakiś pomysł jak to ugryźć?
    Może ktoś wie jak w tym modelu działa sygnalizacja niskiego ciśnienia oleju?
    Czy czujnik jest podłączony pod ECU czy bezpośrednio pod zegary?
    Z góry dziękuję za pomoc .
  • Poziom 39  
    Jak sprawdziłeś czujnik? Wszystko wskazuje na jego uszkodzenie. Podaj oznaczenie silnika albo dane auta rocznik moc.

    Dodano po 8 [minuty]:

    Na 99% czujnik powinien przy zwiększonych obrotach czyli przy zwiększeniu ciśnienia podać masę na przewód, który idzie bezpośrednio do zegarów.
    Mierzyłeś ciśnienie oleju czy jest ok?
    Na próbę możesz podłączyć przewód z czujnika ciśnienia do masy i zobaczyć czy jak dodasz gazu to zegary wskażą brak ciśnienia czy nie.
  • Poziom 9  
    Silnik afb rok 1998, czujniki podmieniałem 3 i na pewno sprawne, sprawdzałem też żarówką po odpaleniu auta żarówka świeci i nie gaśnie nawet na chwilę w całym zakresie obrotów więc jest na pewno ok.
    Podejrzewam uwalony zegar bądź przewód między czujnikiem a zegarem.
    Niestety nie mam schematu pinów zegarów, wczoraj udało mi się znaleźć schemat ecu ale wychodzi na to że sygnał z czujnika nie przechodzi przez ecu.
    Zapomniałem dodać ze nie ma znaczenia czy kabel jest podpięty do czujnika, auto zachowuje się tak samo.

    Dodano po 3 [minuty]:

    Ciśnienia mierzyłem na wolnych około 1,5 i z obrotami rosło do 5 barów.
    Oczywiście że masowałem przewód od czujnika i nic się nie zmieniło.
  • Poziom 39  
    Leć kolorem przewodu, przy zegarach jest taki sam chyba biało czarny i chyba 10 pin
  • Specjalista liczniki samochodowe
    Nie znam A8 ale w TT, A3, A4, A6 i kilku innych z tych lat jest to pin 10 w niebieskiej wtyczce. Czujnik ciśnienia to zwykły switch podłączony bezpośrednio do zegarów. Jak zewrzesz do masy wtedy pojawia się ostrzeżenie. Jak go odłączysz od zegarów nie powinno się wtedy pojawić wcale.
  • Poziom 9  
    Kolego spinacz , od czujnika odchodzi bodajże biały z szarym paskiem w skrzynce ze sterownikami jest łączony kostką i przechodzi w szary z czarnym paskiem, dziękuję za podpowiedź bo do licznika jeszcze się nie dobierałem.
    Myślałem że raczej sygnał z czujnika idzie najpierw do ecu, w wolnej chwili przedzwonie kable idące do licznika

    Dodano po 2 [minuty]:

    Kolego rosak napewno jest odwrotnie czujnik podaje masę jak jest ciśnienie

    Dodano po 1 [godziny] 33 [minuty]:

    Koledzy do zegarów sygnał z czujnika dochodzi, czyli zegary padły pewnie