Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

MAN TGX 18.440 - Świeca płomieniowa + edc 03775

wit-trans 30 Gru 2018 08:53 261 6
  • #1 30 Gru 2018 08:53
    wit-trans
    Poziom 10  

    Witam. Zapalił się komunikat , w sumie 2 naraz , ale po kolei. Awaria płomieniowego urządzenia rozruchowego,+ błąd EDC 03775, okazało się że świeca płomieniowa spalona. Wymieniłem świecę na zamiennik (czeska ISKRA, pasuje 24 v gwint M20), ta awaria świecy zgasła, ale po przekręceniu stacyjki nagrzewa świecę , komunikat Motor start , zapalam i świeca nie gaśnie po 2,3 minutach jak w innych autach, przekaźnik cały czas pracuje świeca uruchomiona-kontrolka miga w takt przekaźnika, i nie gaśnie , po 15 minutach silnik już ciepły dopiero zgasła, zgasiłem silnik , ponownie zapłon i znowu grzeje świecę, motor start ,startuje a mimo ciepłego silnika świeca nie gaśnie, i tak wkoło. Dodatkowo zapalił się błąd EDC 03775, niskie ciśnienie w szynie, na wolnych obrotach pokazuje 4,72 bar na niskim i w szynie 350 bar, przy obrotach 1500 - 5,20 na niskim i w szynie 500 bar, podmieniłem przekaźnik świecy z innego tgx , dalej to samo, podmieniłem zawór ciśnieniowy w szynie i czujnik ciśnienia w szynie, to samo , założyłem pompę nową i wtryski,dalej to samo. Pokonał mnie i nie wiem co dalej. Wydaje mi się że jest jakiś problem elektryczny.

    0 6
  • #2 30 Gru 2018 09:45
    Under_Pressure
    Poziom 11  

    Miałem kiedyś podobny problem winna okazała się szyna common rail tam na końcu szyny gdzie wkrecasz zaworek wyrobiło się to gniazdo i puszczal w przelew nie mógł uzyskać ciśnienia na szynie. Wymieniłem szybę i było po problemie.Mozesz to sprawdzić wyjęcie szyny to niewiele roboty ale niekoniecznie to może być przyczyną.

    0
  • #3 30 Gru 2018 13:24
    dare23
    Poziom 18  

    Witam, ciśnienie 4.72 bar na niskim to trochę za mało i może mieć wpływ na sterowanie ciśnieniem na szynie paliwowej i generowanie kodu EDC 3775. Sprawdź filtry paliwowe, przewody do zbiornika i smok pod kontem uszkodzeń, przetarć, nieszczelności i zagięć. Piszesz że założyłeś nową pompę - ale którą? Kompletną czy tylko jedną z dwóch? Czym diagnozowałeś układ EDC? Jak wyglądają pozostałe parametry? Jakie temperatury? Ciśnienie w części niskociśnieniowej powinno oscylować od ok 5 do 6 bar i od tego bym zaczął naprawę.

    0
  • #4 30 Gru 2018 14:23
    wit-trans
    Poziom 10  

    wkład filtra paliwa nowy hengsta a więc oryginał,(od wielu lat na Hengscie, zawsze nie było problemów), pominąłem cały układ paliwowy , separator itd. założyłem wąż gumowy fi12 bezpośrednio przez korek zb.paliwa do pompki ręcznęj, bo właśnie też podejrzewałem że "łapie" powietrze, żadnych zmian to nie przyniosło , ciśnienia takie same , pompę założyłem nową kompletną czyli tam jest w komplecie mała zębata + wysokiego ciśnienia z inter carsu. Układ diagnozowany CDP+autocom , temperatur nie sprawdzałem. Podpiąłem cdp+ pod inne takie samo auto i ciśnienie pokazuje na niskim 5,10 a na wysokim 500 bar na wolnych obrotach. Zmierzyłem też ile paliwa wraca powrotem, metodą odpięcie powrotu na smoku , przez minutę około 1,5litra, zrobiłem taki sam test w sprawnym aucie , wynik taki sam.

    0
  • #5 30 Gru 2018 14:43
    saron22
    Specjalista - Samochody Ciężarowe

    Na moje oko to niskie cisnienie troche slabe i stąd te problemy. Jak masz z czego wyciagac to mozesz jeszcze sprobowac obudowe filtra podmienic. Nie ma z tym duzo roboty a bywaly przyczyna problemow.

    0
  • #6 30 Gru 2018 22:57
    kakibara
    Poziom 28  

    Sprawdź za filtrem paliwa czy połączenie przewodu paliwowego nie jest uszkodzone - puszcza.
    Są bombelki w odstojniku pompki ręcznej plus sprawdź uszczelkę w niej i filterek, ogólnie zawsze zaczynam od wymiany filtra z uszczelkami w separze przy tak niskim cisnieniu- dokrec srubke na pokrywie.
    Zaczął bym od doprowadzenia paliwa w niskim ukladzie do porządku czyli po odpaleniu ma wynosić około 5.6 bara.
    Jak odpala Ci w tych granicach 4 bar? Kreci długo?
    Ogólnie to musiał byś sprawdzić powrót paliwa z głowicy.

    0
  • #7 01 Sty 2019 15:20
    wit-trans
    Poziom 10  

    problem rozwiązany , ale dla mnie szok co było przyczyną, jak pisałem 2 problemy naraz czyli cały czas grzejąca świeca+ edc 03775, dare23 pisał o temperaturach, zacząłem to sprawdzać, i czujnik tem wody pokazywał -42 stopnie, co wydało mi się dziwne, (samego błędu w systemie że czujnik uszkodzony nie było), podmieniłem czujnik z innego auta, i problem zniknął jak ręką odjął , wszystko wróciło do normy, sprawdziłem że 2 kabelki o czujnika wody oraz inne czujniki w tym kluczowy ciśnienia w szynie - wszystkie kable idą do kasety silnika, Wg mnie czujnik temp wody który nie działał prawidłowo siał zamęt w kasecie EDC silnika i choć ciśnienia były właściwe to odczyty były nie prawidłowe i stąd te problemy, po wymianie czujnika, ciśnienie w szynie pokazuje na wolnych obrotach 500 bar po dodaniu gazu idzie do 1200 bar. Dzięki wszystkim za podpowiedzi.Manik uczy pokory ....

    0