Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Toyota Corolla 1.4 - Po wymianie czujnika temperatury silnika wskazanie zawyżone

30 Gru 2018 15:42 816 5
  • Poziom 14  
    Samochód Toyota Corolla 1.4 Benzyna 4E-FE rocznik 98'.
    Kilka dni temu wskaźnik temperatury silnika przestał podnosić się do swojego typowego wskazania w środku skali
    i w miarę nagrzewania silnika ledwo się podnosił, powiedzmy do 1/5 skali.
    Równocześnie samochód utrzymywał podwyższone obroty biegu jałowego
    również na nagrzanym silniku, a zapach spalin wskazywał na zbyt bogatą mieszankę.

    Uznałem że zepsuł się czujnik temperatury silnika. Wykluczyłem przerwę/zwarcie w okablowaniu ponieważ wskaźnik jednak ruszał z miejsca a ostatnio żadnych prac przy samochodzie nie było.

    Wymieniłem czujnik na nowy.
    I zrobiło się ciekawie:
    Po przejechaniu 300 m , kiedy silnik dopiero zaczyna się nagrzewać, wskazówka gwałtownie dociera do połowy skali i tam się zatrzymuje. Jednak po chwili rusza dalej i po przejechaniu 1km osiąga górny koniec skali wskazując przegrzanie.

    Dodam że wentylator chłodnicy sterowany odrębnym termoprzełącznikiem nie załącza się.
    Zresztą przejechanie tym samochodem 1 km przy temp zewn. +5C przy starcie na zimno nie pozwala na osiągnięcie normalnej temperatury, a co dopiero na przegrzanie.

    Proszę o podpowiedzi jak dalej to diagnozować. Może to jakiś typowy objaw?
    Czujnik 3- pinowy dwutermistorowy typu MAPCO 88563
    Toyota Corolla 1.4 - Po wymianie czujnika temperatury silnika wskazanie zawyżone
  • Poziom 36  
    Kup oryginał nie zamiennik te ostatnie mają cenę taką jak parametry ....
  • Poziom 43  
  • Poziom 14  
    kamyczek napisał:
    Kup oryginał nie zamiennik te ostatnie mają cenę taką jak parametry ....

    Masz doświadczenia czy tak ogólnie napisałeś?
    Wiadomo ze oryginał zawsze bezpieczniej kupić.
    Ale w środku jest termistor NTC produkcji jakiegoś koncernu i trzeba na prawdę postarać sie żeby to sknocić...
    Pomiar chętnie bym wykonał ale toyota nie podała parametrów i nie wiem co ma być.
  • Poziom 36  
    W większości aut ,które naprawiałem bo wszystko wymienili i nie działało kończyło się na oryginalnym czujniku temperatury bo w tym często są dwa termistory jeden ptc drugi ntc i do tego jakiś rezystor . Charakterystyka jest nieliniowa i efekt jest taki że czujnik w podróbce albo pokazuje tylko w jednym miejscu dobrą temperaturę . Efektem czego jest albo złe spalanie na zimnym albo przegrzewanie na gorącym . "Japończyki" są bardzo wrażliwe na parametry czujników począwszy od sondy lamda przez czujnik temperatury i ciśnienia na przepływomierzu kończąc . Pomijam już fakt że podróbka często działa parę miesięcy a oryginał parę lat
  • Poziom 10  
    Witam.

    Potwierdzam zdanie kolegi kamyczek. Japońce są bardzo czułe na zamienniki i często na zamiennikach dzieją się cuda.
    A jeśli chodzi o problem z nagrzewaniem się samochodu to ja na miejscu autora tematu najpierw zainteresowałbym się termostatem.

    Pozdrawiam