Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Sterownik wtryskiwacza . - Zlecę zbudowanie sterownika wtryskiwacza do silnika j

30 Gru 2018 15:52 528 23
  • Poziom 9  
    Witam .
    Zlecę budowę lub kupię gotowy sterownik wtryskiwacza do silnika jednocylindrowego .
    Typ wtrysku bezpośredni , wtryskiwacz piezoelektryczny lub elektromagnetyczny jeszcze nie zdecydowałem .
    Inicjacja wtrysku po przez czujnik hala .
    Regulacja wydajności po przez potencjometr na przepustnicy lub jakiś inne sugestie.
    Obroty do 10 tyś na minutę.
    Proszę kogoś ze znajomością tematu .
  • Poziom 9  
    Na początek prototyp .
  • Moderator Samochody
    Raczej żaden gotowy nie jest przewidziany do sterowania wtryskiem bezpośrednim.
    zbyszekt123 napisał:
    piezoelektryczny lub elektromagnetyczny jeszcze nie zdecydowałem

    To zacznij od tego żeby zdecydować.
  • Moderator Samochody
    ...a reszta silnika i osprzętu? Wtrysk pośredni, aby miał sens, wymaga specyficznego ukształtowania komory spalania i denka tłoka. Dawkować paliwo jedynie w oparciu o kąt otwarcia przepustnicy można tylko w silniku pracującym ze stałym obciążeniem. Najprostszy system do wtrysku pośredniego wymaga czujnika kąta otwarcia przepustnicy (TPS) oraz czujnika podciśnienia w kolektorze (MAP) albo przepływomierza masowego (MAF), do tego wskazany jest czujnik temperatury powietrza w dolocie (IAT). Wersja z czujnikiem MAP jest tańsza ale wymaga lepszego opisu silnika do stworzenia mapy wtrysku, wersja z MAF jest droższa ale prostsza do oprogramowania. Wtrysk pośredni może działać ze zwykłą, wąskopasmową sondą lambda lub nawet bez niej. Wtrysk bezpośredni wymaga bardzo dokładnej kontroli składu mieszanki, a więc przepływomierza oraz szerokopasmowej sondy lambda, inaczej skończysz z dziurą w tłoku. Potrzebny jest też precyzyjny pomiar kąta wyprzedzenia wtrysku, a więc czujniki położenia wału i wałka rozrządu (fazy), w przypadku wtrysku pośredniego wystarczający jest czujnik położenia wału, a w ostateczności wystarczy nawet tylko czujnik GMP. Oczywiście do wtrysku bezpośredniego potrzebny jest jeszcze taki szczegół jak pompa wysokiego ciśnienia (odpowiednik pompy Common Rail z diesla).
  • Moderator Samochody
    tzok napisał:
    Dawkować paliwo jedynie w oparciu o kąt otwarcia przepustnicy można tylko w silniku pracującym ze stałym obciążeniem.
    No nie - były systemy bez czujnika obciążenia - bodaj pierwsze Digifanty na przykład, czy monomotroniki. Silnik z wtryskiem direct wymaga specyficznego ukształtowania komory spalania, żeby nastapiło zawirowanie ładunku, umożliwiające prawidłowe rozprowadzenie po jego objętości wtryśniętego paliwa, a druga ważna sprawa to tworzenie mieszanek podstechiometrycznych - uwarstwionych, co w sumie jako najważniejsza cecha usprawiedliwia istnienie tych systemów.
  • Moderator Samochody
    W mono motronicu był regulator ciśnienia paliwa sterowany podciśnieniem w kolektorze, więc jakaś tam namiastka korekty dawki po obciążeniu była (no i była sonda). Auta na tym wtrysku dużo paliły i były strasznie mułowate. Digifant miał przepływomierz klapowy.
  • Moderator Samochody
    tzok napisał:
    W mono motronicu był regulator ciśnienia paliwa sterowany podciśnieniem w kolektorze, więc jakaś tam namiastka korekty dawki po obciążeniu była
    Nie, to była tylko kompensacja. Ciśnienie paliwa było stałe. Ze starszymi pomyliłeś - KE i LH. Sonda to tylko sprzężenie zwrotne - obecne w każdym współczesnym systemie i pilnujące w sumie tylko zawartości CO w spalinach. Natomiast co do Digifantów, to nie chce mi się szukać - któryś działał bez czujnika obciążenia - bez przepływomierza i czujnika MAP. Tylko na podstawie TPS.
  • Poziom 9  
    Z ukształtowaniem komory spalania sobie poradzę .
    Kąt wyprzedzenia wtrysku bym chciał jeśli to możliwe aby był sczytywany z czujnika hala na wale korbowym .
    Dawkę paliwa jeśli to jest praktykowane to z potencjometru na przepustnicy ( lub jak są jakieś inne rozwiązania ), sondę lambda chciał bym pominąć .
    Jeszcze napiszę ze to silnik dwusuwowy . Wiem łatwo nie będzie :(
  • Moderator Samochody
  • Poziom 9  
    Olej dozowany w komorę korbową .
  • Poziom 31  
    Francuzi robia motorowery z silnikiem dwusuwowym i z wtryskiem benzyny bezpośrednio do cylindra.
  • Poziom 9  
    Czy wiesz jaki model i producent z Francji to robi ?
  • Poziom 31  
    KTM to ceny razy 10.
    Peugeot LOOXOR 50 TSDI sąsiad miał takiego, zepsuł się ten wtrysk, iskra była więc założył gaźnik ale silnik nie pracował dobrze bo sterownik potrzebował sygnał z czujnika otwarcia przepustnicy. Teraz LOOXOR ma podwójną linkę gazu jedna otwiera przepustnicę w gaźniku a druga obraca przepustnicą z czujnikiem otwarcia przepustnicy od systemu wtryskowego.
  • Poziom 9  
    diodabg napisał:
    KTM robi takie silniki od wielu lat.
    https://www.google.pl/search?q=2t+engine+dire...fAhVCPFAKHeI_AaYQsAR6BAgDEAE&biw=1366&bih=631
    Co chcesz zrobic moze uda sie doradzic ?


    Od tego się zaczęło że znalazłem silnik KTM w necie a następnie od skuterów śnieżnych .
    Chcę zrobić silnik na wtrysku dlatego podpytuję na necie bo wielka wiedza drzemie w ludziach .
    Zastosował bym coś typowego wtrysk przepustnicę a resztę zrobię .

    Dodano po 2 [minuty]:

    Megawe napisał:
    KTM to ceny razy 10.
    Peugeot LOOXOR 50 TSDI sąsiad miał takiego, zepsuł się ten wtrysk, iskra była więc założył gaźnik ale silnik nie pracował dobrze bo sterownik potrzebował sygnał z czujnika otwarcia przepustnicy. Teraz LOOXOR ma podwójną linkę gazu jedna otwiera przepustnicę w gaźniku a druga obraca przepustnicą z czujnikiem otwarcia przepustnicy od systemu wtryskowego.


    Przyglądałem się temu wcześniej i faktycznie coś im się nie dopracowało i zawodziły te wtryski i ludzie gaźnik zakładali .
  • Poziom 30  
    Megawe napisał:
    KTM to ceny razy 10

    Tak ale dlatego to dziala ;-)
    zbyszekt123 napisał:
    Od tego się zaczęło że znalazłem silnik KTM w necie

    Pytanie aktulane co chcesz zrobic ?
    Ten wtrysk pochlonie kupe kasy i czasu zeby wszystko doprawowac i prawie pewne ze skonczy sie jak w Peugotach.
    Potrzebujesz wiecej mocy szukaj wiekszego silnika lub silnik DC brushless w koncu to i tak prototyp.
  • Moderator Samochody
    Cały pic wtrysku bezpośredniego w dwusuwie kryje się w oszczędności paliwa - część ładunku cylindra, zawierającego paliwo nie zostaje wyrzucona do wydechu. Skoro kolega tak się uparł na ten wtrysk i ma mierne pojęcie na ten temat, to proponuję zacząć od pośredniego - jeszcze niedawno był w sieci projekt silnika "malucha" z wtryskiem - można by się na nim oprzeć.
  • Poziom 9  
    Chcę zrobić silnik dwusuwowy na wtrysku , musi być dwusuw bo są małe i mocne a wszedł zakaz sprzedaży w UE zwykłych gaźnikowych nie spełniających EURO4 .
  • Poziom 30  
    zbyszekt123 napisał:
    musi być dwusuw bo są małe i mocne a wszedł zakaz sprzedaży w UE zwykłych gaźnikowych nie spełniających EURO4

    To moze wladowac DPF albo chociaz EGR :-)
    Co wasc budujesz ?
    Kolea zrobil quada z silnikiem DC bezszczotkowym.
    Zaden quad z silnikiem benzynowym nie ma do tego szans jedyna wada to zasieg ktory i tak jest duzy.