Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

[Rozwiązano] VW Bora 1.9 TDI - Zakup i wymiana nowego zawieszenia

Krystian1909 31 Gru 2018 09:10 144 2
  • #1 31 Gru 2018 09:10
    Krystian1909
    Poziom 11  

    Witam!

    Postanowiłem w styczniu zakupić nowe amorki i sprężyny do swojej bory na taki komplet z aledrogo

    Spoiler:


    Mój samochodzik to VW Bora 1.9 TDI 90KM / 66KW - 1896 ccm AGR | typ 1J

    Czy ktoś obeznany w temacie mógłby mi powiedzieć jakie sprężyny zakładać ?
    Sportowe czy seryjne ? Czy może to kwestia indywidualna ?

    Również celuje w firmę bilstein'a.

    Dodam że wymieniam wszystko bo z przodu sprężyny są w takim stanie że przy parkowaniu ostatnio oderwało mi przedni hokej :D Teraz bardziej mnie to bawi ale wtedy byłem mega zły na zaistniałą sytuację. Co do amorków to są nieregularnie zużyte, nie mają już tej sprężystości (skoku) jaką mieć powinny.

    0 2
  • Pomocny post
    #2 31 Gru 2018 09:45
    berthold61
    Poziom 17  

    Co do sprężyn to ja raczej bym zakładał fabryczne , natomiast amorki to sprawa bardzo dyskusyjna , wiem że ludzie mają wiarę w tzw dobre marki natomiast ja tą wiarę straciłem dosyć dawno temu , ot taki drobny przykład fabryczne amory w większości przypadków działają do co najmniej 150 tys km ale już kupione w detalu praktycznie nie wytrzymują nawet 50 tys zł , a zakładałem kiedyś były modne monroe potem kyab obecnie mam założone bilsteiny i powoli siadają a przelatane dopiero ponad 40 tys km , 20 lat temu kupiłem najtańsze amory jakie tylko były na rynku bo auto miało iść na sprzedaż ale syn je przygarnął i natrzaskał ponad 100 tys km a amory dalej działały , tu nie ma pewniaków jak 3 firmowe amory robi się w jednej hali , ranna zmiana to popołódniowa tamto a nocna zmiana jeszcze inne .

    0
  • #3 23 Sty 2019 19:23
    Krystian1909
    Poziom 11  

    Zakup amorów jak powyżej. Do tego doszły sprężyny einbach'a.
    Koszt wszystkiego 1045 zł + poduszki + łożyska KYB'a bodajże dodatkowy koszt w granicach 80 zł.


    Dla potomnych...
    Rezultat zadowalający. Ogólnie na plus poprawiła się jazda na zakrętach. Mam na myśli szybkie skręcanie, wcześniej miałem wrażenie jakby samochód miał zaraz wylecieć z drogi teraz czuję tylko płynne przechodzenie samochodu przy skręcaniu. Ustało pękanie... co było spowodowane pękniętymi sprężynami (które ciężko dostrzec bez demontażu zawieszenia). Samochód o wiele lepiej radzi sobie również z nierównościami na drodze, owszem nie jest to tak jakby w ogóle nie było czuć żadnych drgań ale na pewno jest spora poprawa względem poprzednich amorów. Na plus dodam że auto jest wyżej usadowione pomimo tego że były wkładane sportowe sprężyny (-3 cm od fabrycznych).

    Zabieg montażu i demontażu przeprowadzałem sam i jest to możliwe wyłącznie przy przynajmniej podstawowym obyciu się z mechaniką oraz przy posiadaniu dobrej jakości narzędzi.

    0