Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Switche POE
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Budowa domowej sieci internetowej

01 Sty 2019 23:27 1236 39
  • Poziom 4  
    Witam. Jestem amatorem jeżeli chodzi o budowę I projektowanie domowej sieci internetowej, dlatego zwracam się z prośba o pomoc do osób znających się na temacie. Przy okazji remontu domu chce rozprowadzić internet kablem do wszystkich pomocą w domu. Zakupiłem już kabel cat6 F/UTP. Zamierzam poprowadzić po 3 kable do każdego pokoju z wyjątkiem pokoju w którym znajduje się modem z funkcją routera, tu podłączę sprzęt, np tv , bezpośrednio do tego modemo -routera. Gniazdo przychodzące od dostawcy Internetu i tel. znajduje się w pokoju na dole. Do jednego wejścia podłączony jest telefon A do drugiego modemo-router ( modemo router pozostanie w tym pokoju). Zaplanowałam to sobie tak: Podłączyć za pomocą patcha modemo-router do gniazda rj45, w pokoju na dole które będzie połączone z drugim gniazdem rj45 na strychu ( odległość około 20 metrów)
    kablem cat6 f/utp a następnie do tego drugiego gniazda podłączyć swich za pomocą kabla patch. Switch połączyć patchami z patch panelem np 16 wejściowym a od patch paneli ponownie kablem cat6 do gniazd rj45 w poszczególnych pomieszczeniach i lokacjach w całym domu. Moje pytanie brzmi czy ten plan ma sens oraz czy moge połączyć modem z funkcją routera że switchem przy pomocy gniazd rj45 , czy też powinienem kupić 25metrowy patch kabel? Bardzo proszę o wasze opinie oraz ewentualne porady jak tą sieć wykonać.
    Dzięki
  • Switche POE
  • Poziom 28  
    Jeden router wystarczy, po co komplikować, im mniej urządzeń tym lepiej, nie się bawić w podsieci.
  • Switche POE
  • Poziom 4  
    mieszaczwcz napisał:
    Jeden router wystarczy, po co komplikować, im mniej urządzeń tym lepiej, nie się bawić w podsieci.

Dzieki za szybka odpowiedz.