Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Mitronik
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Energia bierna w instalacjach domowych.

sdpo 01 Sty 2019 22:43 213 6
  • #1 01 Sty 2019 22:43
    sdpo
    Poziom 2  

Witam

Jestem tu nowy i niestety zielony w temacie elektryki jako takiej.
    Trafilem na temat przypadkowo, ale zainteresowal mnie, bo planuje dom grzany czystym pradem (kable w plycie fundamentowej i stropie) + byc moze kiedys PV.
    W zwiazku z powyzszym obawiam sie, czy nie bede mial za duzych kosztow dodatkowych (tzn takich, ktorych nie uwzglednialem dotychczas w moich rozwazaniach - jak np wlasnie energia bierna, o ktorej do dzis pojecia nie mialem:(
    O ile dobrze zrozumialem to:
    1) "lepsza" jest indukcyjna, bo jej dozwolony wspolczynnik do energii czynnej jest 0,4
    2)"gorsza" jest pojemnosciowa bo za nia placimy w calosci, bez jakichs progow
    Teraz do rzeczy:
    Czy moge gdzies znalezc liste sprzetow, ktore generuja duzo tej energii biernej ?
    Planuje kable devi lub elektry (w sumie, zeby grzac w II taryfie potrzebuje ich na 18kW). Grzac beda tylko w nocy, ale czy one w dzien nie beda robic "kreciej roboty" i generowac energii biernej ?
    Jaki reku mam kupic, zeby tez tego nie robil ? (Planuje ThesslaGreen Airpack 400)

Przepraszam za byc moze glupie pytania, ale chcialbym sie jakos zabezpieczyc i jesli mozna kupic taki sprzet, zeby klopotow pozniej z kompensacja nie miec.
    Pozdrawiam

0 6
  • Mitronik
  • #2 01 Sty 2019 23:10
    Strumien swiadomosci swia
    Poziom 43  

Grzałki nie generują energii biernej.
    Za to LED generuje jej ogromne ilości. I zasilacze impulsowe bez PFC aktywnego.

0
  • Mitronik
  • #3 01 Sty 2019 23:25
    cuuube
    Poziom 16  

sdpo napisał:
    Czy moge gdzies znalezc liste sprzetow ktore generuja duzo ten energii biernej ?
    w tym temacie było
    Link
    Cytat: