Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Mercedes Sprinter 313 2.2CDI - Brak mocy z turbiny

Palecki 02 Jan 2019 10:18 1935 4
  • #1
    Palecki
    Level 5  
    Witam. Otóż mam taki problem ze gdy odpalam auto i po kilku-kilkunastu kilometrach gubi gdzieś moc turbiny po jakimś czasie nie wiadomo skąd wraca i ucieka . Zaznaczam ze gdy zgasze auto bez turbo mam jakby jakaś blokadę która po zmierzeniu czasu trwa.okolo 20min i dopiero auto odpala . W czasie trwania blokady jak to ja nazwałem auto podczas kręcenia nie daje znaku życia . Pomocy
  • #2
    przemallo
    Level 17  
    Diagnostyka Star Diagnosis to najszybsza metoda - inaczej to wróżenie z fusów.
  • #3
    wiekszy
    Level 2  
    Czy udało Ci się rozwiązać problem bo mam identyczny?
  • #5
    Gerri
    Mercedes specialist
    Pogadał sobie ślepy z głuchym...
    Spójrzcie na te obrazki:
    https://en.wikipedia.org/wiki/Mercedes-Benz_Sprinter
    Jak koś mi powie jednoznacznie który z przedstawionych to "313 2,2 CDI" dostanie ode mnie 50 elektrodowych punktów.
    Bo prawie każda z kilku generacji robionego od ćwierć wieku Sprintera ma w ofercie model 313 CDI z czterocylindrowym silnikiem o pojemności 2,2. Taka sztuka podać choćby rok produkcji? A może wam wszystko jedno o którym będziemy pisać?
    Sprawa kolejna: Czy którykolwiek z was zrobił cokolwiek w celu zdiagnozowania uszkodzenia? Niestety w dalszym ciągu widać, że tak oczywista dla większości sprawa jak podłaczenie auta do komputera i odczytanie błędów dla niektórych dalej oczywista nie jest. Nie ma koledzy na forum wróżek, a przyczyn opisanego uszkodzenia może być wiele. Nie mówię, że po odczytaniu błędów diagnoza będzie łatwa i genialna, ale od czegoś trzeba zacząć! Oprócz błędów choćby dane podstawowe dla uruchomienia silnika - jedną z nich jest ciśnienie na railu w czasie kręcenia rozrusznikiem. Tym bardziej, że w podanym przypadku prawdopodobnie są dwa, współistniejące uszkodzenia. Brak możliwości uruchomienia ciepłego silnika może być związana z uszkodzeniem czujnika obrotów wału. PRAWDOPODOBNIE bo błędów nie znamy. I co zrobisz? Załatwisz, wymienisz i za chwilę będzie: "sorry koledzy - ale to nie to"?
    Jedno jest pewne: nie dostaniesz na forum cudownego zaklęcia które bez zaangażowania sił i środków uzdrowi samochód.
    Tak więc dobra rada: test, błędy, najważniejsze wartości a potem pytaj.