Pogadał sobie ślepy z głuchym...
Spójrzcie na te obrazki:
https://en.wikipedia.org/wiki/Mercedes-Benz_Sprinter
Jak koś mi powie jednoznacznie który z przedstawionych to "313 2,2 CDI" dostanie ode mnie 50 elektrodowych punktów.
Bo prawie każda z kilku generacji robionego od ćwierć wieku Sprintera ma w ofercie model 313 CDI z czterocylindrowym silnikiem o pojemności 2,2. Taka sztuka podać choćby rok produkcji? A może wam wszystko jedno o którym będziemy pisać?
Sprawa kolejna: Czy którykolwiek z was zrobił cokolwiek w celu zdiagnozowania uszkodzenia? Niestety w dalszym ciągu widać, że tak oczywista dla większości sprawa jak podłaczenie auta do komputera i odczytanie błędów dla niektórych dalej oczywista nie jest. Nie ma koledzy na forum wróżek, a przyczyn opisanego uszkodzenia może być wiele. Nie mówię, że po odczytaniu błędów diagnoza będzie łatwa i genialna, ale od czegoś trzeba zacząć! Oprócz błędów choćby dane podstawowe dla uruchomienia silnika - jedną z nich jest ciśnienie na railu w czasie kręcenia rozrusznikiem. Tym bardziej, że w podanym przypadku prawdopodobnie są dwa, współistniejące uszkodzenia. Brak możliwości uruchomienia ciepłego silnika może być związana z uszkodzeniem czujnika obrotów wału. PRAWDOPODOBNIE bo błędów nie znamy. I co zrobisz? Załatwisz, wymienisz i za chwilę będzie: "sorry koledzy - ale to nie to"?
Jedno jest pewne: nie dostaniesz na forum cudownego zaklęcia które bez zaangażowania sił i środków uzdrowi samochód.
Tak więc dobra rada: test, błędy, najważniejsze wartości a potem pytaj.