Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Mercedes Sprinter 313 2.2CDI - Brak mocy z turbiny

Palecki 02 Jan 2019 10:18 1410 4
  • #1
    Palecki
    Level 4  
    Witam. Otóż mam taki problem ze gdy odpalam auto i po kilku-kilkunastu kilometrach gubi gdzieś moc turbiny po jakimś czasie nie wiadomo skąd wraca i ucieka . Zaznaczam ze gdy zgasze auto bez turbo mam jakby jakaś blokadę która po zmierzeniu czasu trwa.okolo 20min i dopiero auto odpala . W czasie trwania blokady jak to ja nazwałem auto podczas kręcenia nie daje znaku życia . Pomocy
    [28-30.06.2022, targi] PowerUP EXPO 2022 - zasilanie w elektronice. Zarejestruj się za darmo
  • #2
    przemallo
    Level 17  
    Diagnostyka Star Diagnosis to najszybsza metoda - inaczej to wróżenie z fusów.
  • #3
    wiekszy
    Level 2  
    Czy udało Ci się rozwiązać problem bo mam identyczny?
  • #5
    Gerri
    Mercedes specialist
    Pogadał sobie ślepy z głuchym...
    Spójrzcie na te obrazki:
    https://en.wikipedia.org/wiki/Mercedes-Benz_Sprinter
    Jak koś mi powie jednoznacznie który z przedstawionych to "313 2,2 CDI" dostanie ode mnie 50 elektrodowych punktów.
    Bo prawie każda z kilku generacji robionego od ćwierć wieku Sprintera ma w ofercie model 313 CDI z czterocylindrowym silnikiem o pojemności 2,2. Taka sztuka podać choćby rok produkcji? A może wam wszystko jedno o którym będziemy pisać?
    Sprawa kolejna: Czy którykolwiek z was zrobił cokolwiek w celu zdiagnozowania uszkodzenia? Niestety w dalszym ciągu widać, że tak oczywista dla większości sprawa jak podłaczenie auta do komputera i odczytanie błędów dla niektórych dalej oczywista nie jest. Nie ma koledzy na forum wróżek, a przyczyn opisanego uszkodzenia może być wiele. Nie mówię, że po odczytaniu błędów diagnoza będzie łatwa i genialna, ale od czegoś trzeba zacząć! Oprócz błędów choćby dane podstawowe dla uruchomienia silnika - jedną z nich jest ciśnienie na railu w czasie kręcenia rozrusznikiem. Tym bardziej, że w podanym przypadku prawdopodobnie są dwa, współistniejące uszkodzenia. Brak możliwości uruchomienia ciepłego silnika może być związana z uszkodzeniem czujnika obrotów wału. PRAWDOPODOBNIE bo błędów nie znamy. I co zrobisz? Załatwisz, wymienisz i za chwilę będzie: "sorry koledzy - ale to nie to"?
    Jedno jest pewne: nie dostaniesz na forum cudownego zaklęcia które bez zaangażowania sił i środków uzdrowi samochód.
    Tak więc dobra rada: test, błędy, najważniejsze wartości a potem pytaj.