Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Połączenie dwóch lamp w kuchni

uche1203 02 Sty 2019 14:37 186 9
  • #1 02 Sty 2019 14:37
    uche1203
    Poziom 2  

Czy ktoś wie jak połączyć ze sobą kable aby na suficie świeciły 2 lampy? Dodam że mam przełącznik podwójny i ma świecić lampa osobno z każdego pstryczka. Ogólnie podłączalem w życiu jedna lampę ale z tymi dwoma to mam już problem, jestem laikiem :) Połączenie dwóch lamp w kuchni

0 9
  • #2 02 Sty 2019 14:41
    kindlar
    Poziom 38  

Wezwij kogoś kto to obejrzy i podłączy bo z prądem to nie zabawa, to nie bateryjka.

0
  • #3 02 Sty 2019 14:47
    ta_tar
    Poziom 27  

Jeżeli ten kabelek do którego coś jest podpięte idzie od wyłącznika to niestety masz za mało żył. Aby działało tak jak chcesz musisz mieć 4 żyły (od wyłącznika 2xfazowe + neutralny + ochronny).

1
  • #4 02 Sty 2019 14:48
    uche1203
    Poziom 2  

Nie no bez przesady coś tam umiem, wiem że trzeba korki odłączyć przed takimi rzeczami, gniazdka też sam montowalem tylko nie jestem na tyle dobry żeby podłączyć 2 lampy hehe

Dodano po 1 [minuty]:

Ale chyba elektryk wiedział jak montowal kable także nie wydaje mi się by było za mało kabli

0
  • #5 02 Sty 2019 14:52
    ta_tar
    Poziom 27  

Widocznie albo nie powiedziałeś elektrykowi co i jak ma zrobić albo nie był to człowiek którego można nazwać "elektryk".

0
  • #6 02 Sty 2019 14:54
    Cowboy zagrabie
    Poziom 26  

Jeżeli porada ma być zgodna z regulaminem, to powinieneś pociągnąć jeszcze jedną żyłę brązową lub czarną od wyłącznika do punktu świetlnego. alternatywą jest odłączanie mniej potrzebnej lampy za pomocą wyłącznika pociąganego sznurkiem zamocowanym bezpośrednio na lampie. Przewód żółtozielony jest zarezerwowany jako ochronny i poprowadzenie nim napięcia naraża kogoś kto w przyszłości może konserwować tą instalację na niebezpieczeństwo porażenia.

0