Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
LegrandLegrand
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Ursus 5714 - Podłączenie przekaźnika 541 do instalacji świateł (do włącznika)

02 Jan 2019 15:50 1329 8
  • Level 12  
    Witam

    Planuje podpiąć przekaźnik do instalacji świateł drogowych w tym ciągniku. Grzeje się w nim włącznik i kiedyś jeden już się przepalił. Chciałem to zrobić jak najprościej przy włączniku świateł (nie chciałem ciągnąć osobnego zasilania itp.). Rozkręciłem popatrzeć jak to wygląda i niestety jest tam więcej przewodów niż myślałem. Załączam zdjęcie. Myślałem, że będzie prościej i rozkminię miernikiem. Niestety schematu do tego ursusa nie znalazłem nigdzie.
    Ursus 5714 - Podłączenie przekaźnika 541 do instalacji świateł (do włącznika)

    To jest włącznik jednopozycyjny z czwerwoną diodą (lampką).

    Czy ktoś grzebał przy tym modelu i może podpowiedzieć do czego są te wszystkie przewody?

    Pozdr.
    [Szkolenie 22.06.2021, g.9.00] Zabezpieczenia Internetu Rzeczy (IoT) programowe i sprzętowe. Zarejestruj się za darmo
  • LegrandLegrand
  • Level 37  
    Jak już chcesz tak zrobić to radzę założyć przekaźnik na krótkie i długie.
    Zasilanie dać drugie na bezpieczniku, a przełącznikiem wysterować przekaźniki.
  • Level 12  
    Czy waszym zdaniem umieszczenie skrzynki z przekaźnikami bliżej lamp będzie łatwiejsze do zrobienia? przy lampach bezpośrednio będę widział przewody do nich idące więc będę wiedział co jest co. Atego włącznika już bym nie ruszał. Jedynie plus będę musiał do nich dociągnąć.
  • LegrandLegrand
  • Level 37  
    sjux5 wrote:
    Czy waszym zdaniem umieszczenie skrzynki z przekaźnikami bliżej lamp będzie łatwiejsze do zrobienia? przy lampach bezpośrednio będę widział przewody do nich idące więc będę wiedział co jest co. Atego włącznika już bym nie ruszał. Jedynie plus będę musiał do nich dociągnąć.

    Dobry pomysł, i nie jest on głupi. Jednak mimo wszystko musisz zamocować przekaźniki w takim miejscu, aby nie miały kontaktu z wodą, oraz zasilanie musisz zabezpieczyć odpowiednim bezpiecznikiem.
  • Level 36  
    A akumulator tam nie jest z przodu (pod maską)?
    Bo możesz zastosować + do lampy na sterowanie przekaźnika, a + z przekaźnika do lampy podać. A jak akumulator będzie z przodu to prosta robota będzie :)
  • Level 33  
    sjux5 wrote:
    Witam

    Planuje podpiąć przekaźnik do instalacji świateł drogowych w tym ciągniku. Grzeje się w nim włącznik i kiedyś jeden już się przepalił. Chciałem to zrobić jak najprościej przy włączniku świateł (nie chciałem ciągnąć osobnego zasilania itp.). Rozkręciłem popatrzeć jak to wygląda i niestety jest tam więcej przewodów niż myślałem. Załączam zdjęcie. Myślałem, że będzie prościej i rozkminię miernikiem. Niestety schematu do tego ursusa nie znalazłem nigdzie.
    Ursus 5714 - Podłączenie przekaźnika 541 do instalacji świateł (do włącznika)

    To jest włącznik jednopozycyjny z czwerwoną diodą (lampką).

    Czy ktoś grzebał przy tym modelu i może podpowiedzieć do czego są te wszystkie przewody?


    Pozdr.


    jak tak patrze na kostkę to niewiem zaoksydowane i fakt może grzać same styki ja bym wymienił konektory polutował

  • Level 11  
    Pomysł z przekaźnikiem lub dwoma jest dobry, ale wymaga odpowiedniego podłączenia do instalacji. Tak jak koledzy podpowiadają: najważniejsze jest zabezpieczenie przewodu zasilającego, który poprzez przekaźnik zasili nam reflektory. No a później cała reszta: sterowanie do przekaźnika, masa, odpowiednie zamocowanie (też już zostało to napisane). A co jeśli można tego wszystkiego uniknąć?
    Znajdź DOBREJ JAKOŚCI przełącznik i włóż w miejsce uszkodzonego. Z doświadczenia wiem, że często wystarczy włożyć część lepszej jakości, by uniknąć powyższych przeróbek, a dodatkowo w przyszłości uniknąć uszkodzenia / przegrzania instalacji, spowodowanej słabej jakości zamiennikiem.
    np https://el-traktor-sklep.pl/wlacznik-swiatel-dwustopniowy-polonez-pronar
  • Level 6  
    Do autora tematu - to nie masz u siebie przełącznika obrotowego 4-ro pozycyjnego z wbudowanym stykiem do sygnału dźwiękowego? Bo...piszesz o światłach drogowych, które się włącza przełącznikiem jak w MF 255/ Ursus 4512 a za moment jest info, że włączasz je jednoklawiszowym włącznikiem..?? Jak mamy rozumieć te zdanie (światła drogowe). Bo z tego, co ja kojarzę, to tym włącznikiem można oddzielnie oswietlać przód ciągnika, a drugim tył (mówię tu o światłach roboczych H3, lub LED) .
  • Level 12  
    Felix_hydro wrote:
    Do autora tematu - to nie masz u siebie przełącznika obrotowego 4-ro pozycyjnego z wbudowanym stykiem do sygnału dźwiękowego? Bo...piszesz o światłach drogowych, które się włącza przełącznikiem jak w MF 255/ Ursus 4512 a za moment jest info, że włączasz je jednoklawiszowym włącznikiem..?? Jak mamy rozumieć te zdanie (światła drogowe). Bo z tego, co ja kojarzę, to tym włącznikiem można oddzielnie oswietlać przód ciągnika, a drugim tył (mówię tu o światłach roboczych H3, lub LED) .


    Witaj,

    to nie mój ciągnik (jest w rodzinie) i pisałem tak jak mi opowiadał właściciel. A trochę niedokładnie to przekazał. Przy montażu dopiero sprawdziłem jak jest.
    Przełącznik jedno pozycyjny w stacyjce musi być włączony żeby działały jakiekolwiek światła. On się mocno grzał. Następnie przy kierownicy jest obrotowy przełącznik i ma 3 pozycje, lecąc od góry:
    1. postojowe (chyba,świecą tylko te małe po bokach ciągnika)
    2. drogowe
    3. długie.

    Aktualizuję temat o zrobione rzeczy.

    Wstawiłem dwa przekaźniki 4120. Wybrałem te ponieważ na portalu 'Aledrogo' znalazłem je z podstawką (gniazdo) i od razu zintegrowany bezpiecznik. Ostatecznie znajdują się w kabinie pod stacyjką - tam wyszło sensowniej. Nie wpiąłem się z tym na przód ciągnika bo światła znajdują się w klapie silnika, i podnoszą się do góry razem z nią. Wisiałby mi przewód od świateł do skrzyneczki/AKU więc słabo. Przy odrobinie szczęścia zaraz by ktoś urwał.

    Pozdrawiam.