Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Asus FX504GM - temperatury, bateria, dysk ssd

02 Sty 2019 16:41 168 1
  • Poziom 7  
    Witam.

    Zakupiłem oto ten laptop

    https://www.komputronik.pl/product/554552/asu...-gaming-fx504gm-e4057t-240gb-m-2-1tb-hdd.html

    Zakupiłem go z racji tego ze za mojego starego lapka dell 7577 zwrocili mi kase poniewaz miałem wysokie temp.

    70-80 stopni na karcie i po 100 stopni na procku.

    Tutaj mam mniejsze temperatury ale mimo wszystko duzo osob(niekoniecznie sie znajacych) mowi ze to za duzo

    Lapka testowałem na grze call of duty WWII.Wczoraj grając miałem na karcie 68 stopni a na procku 85 stopni.

    Probowałem zrobic undervolting karty graficznej tak jak na tym filmie

    https://www.youtube.com/watch?v=qXv7U2vwMHU

    Na poprzednim lapku (miałem tak gtx 1050 TI) zmieniając na woltazu na 900 spadły mi az 7 stopnie na karcie.Tutaj (gtx1060) ustawiajac na 900 nie było stabilnosci i gra się wyłączała.Zrobiłem tak samo ale zaczynajac od 925,wtedy juz stabilnosc była jednak temp. nie spadła.Czy dalsza zabawa i ustawianie na 950,975 itd.. cos moze zmienic czy probowac w druga strone 875,850 itd...? czy zwyczajnie na tej karcie to nic nie daje?(załączniki)

    Druga kwestia to undervolting procka.Czy polecacie jakiś program do tego?Oraz jaka instrukcje jak to zrobic?(jestem zielony w te sprawy i nawet rzeczy dla laików są dla mnie skomplikowane :)

    Poczytałem na necie i niby ustawienia w nvidi też cos daja mianowicie ustawienia na tryb adaptacyjny i ustawienie poszczegolnych gier na odpowiednia optymalizacje.

    Tak dzisiaj zrobiłem na tej samej grze i miałem max 51 na karcie.I tutaj pytanie bo wczoraj wlaczaylem gre kiedy laptop byl wczesniej uruchomiony z jakies 6 godzin a dzisiaj tylko wlaczony i odpalona gra.Czy dlugosc pracy laptopa tez ma na to wplyw?



    Robiłem testy na hwmonitor i pokazywało mi max temp Np; na procku 85 a korzystajac z msi afterburner i wlaczylem opcje pokazywania temp. podczas gier widziałem na bieżąco jak skacze temp i na 30 min grania moze przez 30 sekund była taka temp a tak to skacze pomiedzy 68-75.

    Od czego zalezy ze na tych wykresach tak dziwnie ta temp. skacze?jeszcze rozumiem ze z dwa trzy stopnie ale roznica prawie 10 stopni?o co w tym chodzi?

    Mój poprzedni lapek grzał się tylko na zasilaczu,tutaj też na zasilaczu są wyzsze temp. ale jest nieznaczna róznica miedzy praca na baterii a zasilaczu.



    Na klawiaturze mam 3 tryby wentylatorow (silent,balanced i overboost) zawsze korzystam z tej ostatniej opcji(ponoc najwieksza moc)

    Czy mozna jakos inaczej jeszcze przez jakis program albo przez bios ustawic zeby te wentylatory jeszcze mocniej się kręciły?

    Podczas grania lapek wyrzuca ciepło tyłem i ogólnie grzeje się tylko w jednym miejscu(na załączniku)

    Dorzucam także w zalaczniku wyglad "wewnetrzny ukladu chlodzenia i czesci"





    Druga kwestia to ustawienia baterii(w zalaczniku) nie wiem jak ustawic baterie(100%,80%,60%) bo nie wiem czy ma to wplyw na grzanie sie a tez zalezy mi na maksymalnej zywotnosci.

    Ogólnie korzystam z lapka w taki sposob ze najczesciej gram w football manager 2019 i w miedzy czasie serfuje po necie(to jednak nie obciaza az tak bardzo lapka) od czasu do czasu gram w takie gry jak call of duty WWII,fifa 19,elex czy grid 2.

    Jaka wartosc najlepiej ustawic?Wiem ze przy takim max obciazeniu jak z tymi grami trzeba miec zasilacz bo bateria szybko wyzionie ducha(tak miałem w poprzednim lapku gdzie ladowałem baterie na 100% i odlaczałem zasilacz zeby sie nie grzał)

    Najlepiej dla mnie by było zeby ten zasilacz był cały czas podlaczony bez wzgledu na sytuacje.Tylko czy majac juz 100% baterii i dalej majac podpiety zasilacz np; przy zwykłym serfowaniu po necie bateria nie dostaje tez po dupie?



    Ostatnie pytanie :) odnosnie dysku ssd,poczytałem ze instalujac gry na tym dysku beda szybciej sie wczytywac,uruchamiac,a czy instalujac na nim gre football manager 2019 ta gra bedzie szybciej przetwarzała dane,szybciej bedzie działała rozgrywka?



    Sorry za tą rozprawke,mam nadzieje że pomozecie:) Dzieki :)
  • Poziom 7  
    pomoze ktos?