Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
HeluKabel Akademia WiedzyHeluKabel Akademia Wiedzy
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Toyota Yaris 1.0 - Nie odpala po przekładce silnika na francuski

02 Jan 2019 20:30 1119 9
  • Level 21  
    Witam, mam następujący problem. Mam Toyotę Yaris 2001, 1.0 benzyna, wersja japońska. Silnik uległ uszkodzeniu i został wymieniony na sprawny z wersji francuskiej. Niestety silnik nie odpala. Czujnik wałka rozrządu został wymieniony na ten z wersji japońskiej ponieważ 3-pinowy czujnik francuski nie pasuje do instalacji. Zostały przełożone również wałeczki od tarczki na wałku rozrządu (na dłuższe z wersji japońskiej) tak aby były w odpowiedniej odległości od czujnika.
  • HeluKabel Akademia WiedzyHeluKabel Akademia Wiedzy
  • Level 33  
    Robiłem taką zamiane wiele lat temu i z tego co pamiętam jest inna zębatka z której czyta czujnik położenia wału głównego
  • HeluKabel Akademia WiedzyHeluKabel Akademia Wiedzy
  • Level 2  
    soulreaver1 wrote:
    Witam, mam następujący problem. Mam Toyotę Yaris 2001, 1.0 benzyna, wersja japońska. Silnik uległ uszkodzeniu i został wymieniony na sprawny z wersji francuskiej. Niestety silnik nie odpala. Czujnik wałka rozrządu został wymieniony na ten z wersji japońskiej ponieważ 3-pinowy czujnik francuski nie pasuje do instalacji. Zostały przełożone również wałeczki od tarczki na wałku rozrządu (na dłuższe z wersji japońskiej) tak aby były w odpowiedniej odległości od czujnika.

    Witam,mam ten sam problem z tym,ja zamieniłem silnik francuski na japoński i nie wiem co z tym dalej robić.
  • Level 14  
    Nie wiem ale problem może istnieć w ilości zębów na kole które współpracuje z czujnikiem obrotów
    Tutaj jest bardzo duża zależność. No i same cewki, czujniki temperatury, przepływu powietrza? Najlepiej by było aby przełożyć całą elektronikę razem z centralką silnika i instalacją.
  • Level 2  
    alfred47 wrote:
    Nie wiem ale problem może istnieć w ilości zębów na kole które współpracuje z czujnikiem obrotów
    Tutaj jest bardzo duża zależność. No i same cewki, czujniki temperatury, przepływu powietrza? Najlepiej by było aby przełożyć całą elektronikę razem z centralką silnika i instalacją.

    Mam możliwość zakupu sterownika do tego silnika,ale może się okazać,że pojawią się problemy z instalacją elektryczną.Pierwszy to czujnik położenia wałka rozrządu,wersja francuska ma złącze 3-pinowe,a japońska 2-pinowe.
  • Level 33  
    Przekładka zębatki załatwi sprawe kompa nie przekładałem .
  • Level 2  
    soulreaver1 wrote:
    Witam, mam następujący problem. Mam Toyotę Yaris 2001, 1.0 benzyna, wersja japońska. Silnik uległ uszkodzeniu i został wymieniony na sprawny z wersji francuskiej. Niestety silnik nie odpala. Czujnik wałka rozrządu został wymieniony na ten z wersji japońskiej ponieważ 3-pinowy czujnik francuski nie pasuje do instalacji. Zostały przełożone również wałeczki od tarczki na wałku rozrządu (na dłuższe z wersji japońskiej) tak aby były w odpowiedniej odległości od czujnika.

    Witam.Problem razwiązany.Kolega miał racje,zamiana tarczy zębatej z której zczytuje sygnał czujnik położenia wału korbowego trzeba zamienić.Drugą czynnością którą trzeba koniecznie wykonać to zamiana czujnika wałka rozrządu
  • Level 14  
    Cieszę się że udało się pokonać trudności. Przy takich operacjach zawsze trzeba przekładać czujniki inne elementy współpracujące. Każdy czujnik musi bardzo dokładnie określić położenie wału, czy wałka rozrządu, a wszystko się opiera na przecinaniu pola magnetycznego i ilość tych impulsów musi być zgodna z zapisanym w komputerze czyli ECU