Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Toyota Yaris 1.0 - Nie odpala po przekładce silnika na francuski

02 Sty 2019 20:30 726 9
  • Poziom 21  
    Witam, mam następujący problem. Mam Toyotę Yaris 2001, 1.0 benzyna, wersja japońska. Silnik uległ uszkodzeniu i został wymieniony na sprawny z wersji francuskiej. Niestety silnik nie odpala. Czujnik wałka rozrządu został wymieniony na ten z wersji japońskiej ponieważ 3-pinowy czujnik francuski nie pasuje do instalacji. Zostały przełożone również wałeczki od tarczki na wałku rozrządu (na dłuższe z wersji japońskiej) tak aby były w odpowiedniej odległości od czujnika.
  • Poziom 33  
    Robiłem taką zamiane wiele lat temu i z tego co pamiętam jest inna zębatka z której czyta czujnik położenia wału głównego
  • Poziom 2  
    soulreaver1 napisał:
    Witam, mam następujący problem. Mam Toyotę Yaris 2001, 1.0 benzyna, wersja japońska. Silnik uległ uszkodzeniu i został wymieniony na sprawny z wersji francuskiej. Niestety silnik nie odpala. Czujnik wałka rozrządu został wymieniony na ten z wersji japońskiej ponieważ 3-pinowy czujnik francuski nie pasuje do instalacji. Zostały przełożone również wałeczki od tarczki na wałku rozrządu (na dłuższe z wersji japońskiej) tak aby były w odpowiedniej odległości od czujnika.

    Witam,mam ten sam problem z tym,ja zamieniłem silnik francuski na japoński i nie wiem co z tym dalej robić.
  • Poziom 13  
    Nie wiem ale problem może istnieć w ilości zębów na kole które współpracuje z czujnikiem obrotów
    Tutaj jest bardzo duża zależność. No i same cewki, czujniki temperatury, przepływu powietrza? Najlepiej by było aby przełożyć całą elektronikę razem z centralką silnika i instalacją.
  • Poziom 2  
    alfred47 napisał:
    Nie wiem ale problem może istnieć w ilości zębów na kole które współpracuje z czujnikiem obrotów
    Tutaj jest bardzo duża zależność. No i same cewki, czujniki temperatury, przepływu powietrza? Najlepiej by było aby przełożyć całą elektronikę razem z centralką silnika i instalacją.

    Mam możliwość zakupu sterownika do tego silnika,ale może się okazać,że pojawią się problemy z instalacją elektryczną.Pierwszy to czujnik położenia wałka rozrządu,wersja francuska ma złącze 3-pinowe,a japońska 2-pinowe.
  • Poziom 33  
    Przekładka zębatki załatwi sprawe kompa nie przekładałem .
  • Poziom 13  
    TO trzeba zrobić co podpowiada kolega ja nie znam dokładnie tego silnika dlatego nie podpowiadałem przekładki zębatki, jeśli jest współzamienna to trzeba to zrobić.
  • Poziom 2  
    soulreaver1 napisał:
    Witam, mam następujący problem. Mam Toyotę Yaris 2001, 1.0 benzyna, wersja japońska. Silnik uległ uszkodzeniu i został wymieniony na sprawny z wersji francuskiej. Niestety silnik nie odpala. Czujnik wałka rozrządu został wymieniony na ten z wersji japońskiej ponieważ 3-pinowy czujnik francuski nie pasuje do instalacji. Zostały przełożone również wałeczki od tarczki na wałku rozrządu (na dłuższe z wersji japońskiej) tak aby były w odpowiedniej odległości od czujnika.

    Witam.Problem razwiązany.Kolega miał racje,zamiana tarczy zębatej z której zczytuje sygnał czujnik położenia wału korbowego trzeba zamienić.Drugą czynnością którą trzeba koniecznie wykonać to zamiana czujnika wałka rozrządu
  • Poziom 13  
    Cieszę się że udało się pokonać trudności. Przy takich operacjach zawsze trzeba przekładać czujniki inne elementy współpracujące. Każdy czujnik musi bardzo dokładnie określić położenie wału, czy wałka rozrządu, a wszystko się opiera na przecinaniu pola magnetycznego i ilość tych impulsów musi być zgodna z zapisanym w komputerze czyli ECU