Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Texa PolandTexa Poland
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

MAN TGX 440 euro6 - EGR usterka

02 Sty 2019 22:23 2577 23
  • Poziom 20  
    Witam wszystkich pacjent to MAN 2014r euro 6 440 KM.

    Problem w tym samochodzie jest z takimi błędami:
    4458 Za słaba skuteczność chłodzenia AGR
    3929 AGR odchylenie regulacji lambda
    gdzie ten drugi błąd występował znacznie częściej, zapala się silniczek na żółto i mruga.

    Nie ma jakiś większych problemów z mocą itp. ale błąd się pojawia i gdzieś jest tego przyczyna. Są jeszcze dwie sprawy a mianowicie nie dawno była zmieniana turbina (ta większa) na nową oryginalną (ale przez jakiś czas po wymianie było wszystko ok)i druga sprawa to to że autko łyka płyn chłodniczy (ja podejrzewam chłodnicę AGR ale może być również coś innego)
    Po zdemontowaniu sondy lambda okazało się że jest zaklejona takim białym nagarem coś podobnego do skrystalizowanego ad-blue wyczyściłem i się teraz zobaczy co będzie.
    Wszelkie sugestie i podpowiedzi będą na pewno pomocne z góry dzięki
    Darmowe szkolenie: Ethernet w przemyśle dziś i jutro. Zarejestruj się za darmo.
  • Texa PolandTexa Poland
  • Poziom 19  
    Witam. Jeśli łyka płyn chłodniczy to sprawdź chłodnicę AGR i wysokociśnieniową chłodnicę powietrza doładowanego. Te dwa elementy lubią szwankować chociaż też obstawiam nieszczelność na chłodnicy AGR patrząc na te kody. Zdemontuj przednią część chłodnicy AGR (nr 2 na rysunku) i sprawdź stan zaworków przeciwzwrotnych (nr 1) Jeśli będą zalepione mazią to masz nieszczelność na tej chłodnicy. No chyba że masz endoskop to może uda Ci się już coś zobaczyć po demontażu rury karbowanej na wyjściu z chłodnicy

    MAN TGX 440 euro6 - EGR usterka
  • Poziom 25  
    EGR to jedno, na pewno warto spojrzec na ewentualne nacieki na ujsciu z EGRu ...lecz czeste usterki doskwieraja tez intercoolerowi , jak zostalo wspomniane powyzej . Przynajmniej u nas ,intercoolery wymieniane byly juz wiele razy ,....EGR tak rzadko ,ze nie pamietam .
    Sprawdzenie intercoolera tylko cisnieniowo zarowno na zimno jak i w podwyzszonej temperaturze .... np we wrzacej wodzie .
  • Poziom 20  
    Tak podejrzewam jak koledzy piszecie jeśli chodzi o płyn to albo chłodnica AGR lub chłodnica powietrza doładowania ale czy ubytek płynu może powodować aż takie duże zmiany w chłodzeniu samego AGRu że wrzuca błąd braku wydajności chłodzenia AGR, i druga sprawa co z drugim błędem który patrząc na częstotliwość wystąpień pojawiał się znacznie częściej mówię o błędzie 3929 AGR odchylenie regulacji lambda.

    4458 liczba wystąpień 7
    3929 liczba wystąpień 84
  • Poziom 19  
    Kod 3929 też może być wywołany tą samą usterką. Ostatnio uszkodzoną chłodnicę AGR w pojeździe euro 6 spotkałem w grudniu i nie był to u mnie pierwszy taki przypadek. Prawidłowe działanie układu AGR w momencie gdy jest rozszczelniona chłodnica dodatkowo utrudnia zatkany/zabrudzony/zalepiony zawór przeciwzwrotny (nr 1 na rys.)
    Zapytam jeszcze dodatkowo jak się tam sprawuje układ SCR? Nie ma błędów w module adblue?
  • Poziom 20  
    Były problemy z przewodem powrotnym od pompy ale po zmianie na przewód o większej średnicy (zabieg który wykonał serwis MAN) wszystko wróciło do normy, a i jeszcze ze trzy razy był czyszczony rozpylacz Ad-blue nie był w pełni drożny ale na to gorąca woda itd. był wtedy błędy związanie z nadmiernym ciśnieniem w układzie SCR.
    Po za tym nie przypominam sobie innych napraw tego układu.
  • Poziom 20  
    Witam ponownie wracam raz jeszcze do tematu bo tak naprawdę to nie został definitywnie rozwiązany.
    Faktycznie była uszkodzona chłodnica AGR została wymieniona przez jakiś serwis na regenerowaną i od tego momentu przestały się wyświetlać błędy silnika i inne komunikaty ale zaczęła się zapalać kontrolka (dymka z termometrem) o wysokiej temperaturze spalin i zaczęło się to dziać coraz częściej aż do dziś gdzie właściciel do mnie dzwoni że wyskoczyły błędy silnika, błąd układu emisyjnego, i czerwony trójkąt i teraz zastanawia mnie co znowu jest nie tak czy panowie z serwisu coś zawalili na agr czy coś innego.
    Nie mam kodów błędu bo od kierowcy nie da się tego wydusić ale jutro będę miał pacjenta, dodam tylko że kontrolka temperatury spalin zapala się głównie przy używaniu retardera więc może coś w układzie hamulca wydechowego szwankuje bo jak ciągnie pod górę to się nie zapala.
  • Poziom 15  
    Poradziłeś sobie z tym tematem? Bo mam podobny, z tym że tylko błąd zapamiętany 3929 i żadnych innych, auto słabe i dużo pali.
  • Texa PolandTexa Poland
  • Poziom 31  
    To błąd lambdy.
    Spróbuj wykasować, zrobić kalibracje- jeżeli jest oczywiście sprawna
    Jest też nowa wzmianka dotycząca przeprowadzenia SI - . ( nie pamietam czy trzeba zrobic update?) widziałem papiery z Mana ale akurat nie zaglebialem się w lambde, mogę podać Ci nr dokumentacji ale dopiero w poniedziałek.
    Zapamiętany błąd tylko ten na pulpicie czy w komputrze także?
  • Poziom 15  
    I tu i tu. Generalnie auto dość często włącza tryb regeneracji dpf w trakcie jazdy. Niestety pospieszyłem się i auto od razu po zakupie trafiło do Mana na podniesienie ogranicznika prędkości, a że zmieniało po 2 biegi i strasznie muliło przy przyspieszaniu serwisant wgrał nowszy soft, więc nie wiem co było wcześniej. I po przejechaniu kilkuset km zaczęły się komunikaty o regeneracji dpf, a w pamięci tylko ten błąd. I strasznie dużo pali. Mam drugi taki wóz więc jak go spotkam porównam parametry, choć nie wiem czy to coś da.
    Na tą chwilę sprawdziłem optycznie dpf ale wyglądał przyzwoicie choć nie wiem czy jest to wyznacznikiem jakości, zmieniłem filtry i tyle, bo mój Delphi nie ogarnia więcej, muszę zainwestować w Jaltesta.
  • Poziom 31  
    Z błędem lambdy nie ruszy regeneracja czy to stacjonarna czy programowa - jeżeli rusza dopalanie sonda działa.
    nie zmienil ci na nowszy program tylko wgral inny wcześniej miałeś zapewne 6582 - czyli nastawiony na oszczędność paliwa. Szybko zapinal biegi 60km/ h i najwyższy bieg.
    Oglądanie filtra nic nie da, zmieniłeś chociaż te 3 uszczelki na nowe.
  • Poziom 15  
    Zmieniłem, koszt porażający ;-)
    Przedmuchałem na próbę, jeśli na chwilę pomoże to oddam do regeneracji.
    Na razie nie pyta o stacjonarną, tylko podczas jazdy.
    Wg kierowcy dopalanie działa, zapala się wydech z termometrem i po pół godziny gaśnie.
    Bardziej mnie boli że tak dużo pali i że taki słaby.
  • Poziom 31  
    Sprawdz przewod z pompy adblye i wtryskiwacz adblue czy nie zapchany ile procent wynosi zapchanie filtra dpf.
    Polewanie i. Dmuchanie nic tu nie da
  • Poziom 15  
    Tylko że przy problemach z dyszą/przewodami inne auta rejestrowały błędy, a tu nic poza tą lambdą, i spalaniem. Adblue pobiera.
    Dlatego bardziej obstawiam AGR / intercooler lub jakieś przepustnice / zawory. Tylko nie wiem za co się zabrać w pierwszej kolejności.
  • Poziom 31  
    No właśnie twoje ostatnie zdanie jest tu kluczem - przeprasZam ale bez komputera (odczyty) wiedzy (praktyki) może być ciężko - tymbardziej pomoc na odleglosc.
    Było pytanie, a brak odpowiedzi.
  • Poziom 15  
    Więc odpowiem sobie sam i potomnym: auto na pusto paliło 30/100 z kontenerem, dziś po wyczyszczeniu dpf polegającym na wydmuchaniu na próbę kompresorem i poskładaniu na nowych (sic!) uszczelkach (jak ktoś wie gdzie są tańsze to proszę o info na przyszłość) pali na pusto 24/100.
    Wiem, wiem, wydmuchanie nic nie daje, ale jednak dało. Może na chwilę, ale mam trop. Jak się pogorszy wyciągam dpf i daję do czyszczenia profesjonalnego.
    Jak nie zapomnę to napiszę za jakiś czas o postępach.
    Na razie dziękuję za zainteresowanie.
  • Poziom 15  
    Dzięki MAN za odpowiedź. A może ona jest uszkodzona? Mam takie parametry odczytane Delphi:
    Opis
    3929 Odchyłka sterowania lambda
    - za wysoki
    - Staly


    Różnica ogranicznika w filtrze cząstek stałych: 3 mbar
    Wskaźnik zawartości sadzy (wartość/100): 98
    Ustawione położenie zaworu EGR: -159%
    Recyrkulacja spalin (tryb): Adaptacja wartości lambda
    Liczba udanych regeneracji: 7251
    Napięcie sygnału różnicy ciśnienia dla filtra cząstek stałych: 0,51V
    Ustawiona wartość lambda (wartość/100): 370
    Rzeczywista wartość lambda (wartość/100): 100
    odchylka regulacji: 2,3
    Wewnętrzna rezystancja sondy lambda: 1886,30
    Temperatura sondy lambda: 578 st C
    Ogrzewanie sondy lambda: Podgrzewanie sondy lambda wyłączone
    Wskaźnik adaptacji sondy[wartość/100]: 100

    Będę miał niedługo drugie takie auto u siebie to porównam ale może coś Ci to mówi?
  • Poziom 31  
    Filtr masz zapchany w 98% dobrze czytam co zapisałeś? Pytam się poniewaz Man zaleca wymianę A twój komputer jak to odczytuje? Zaleca czy tylko pokazuje - i na ile właściwie?
    Polozenie zaworu aut 159%. Nic mi to nie mówi ale może koledze - albo jest błąd albo nie ma.
    A może jest usKodzona ? BedIes miał drugie auto posmiej to 20 max 30 minut roboty.
  • Poziom 15  
    Jest też takie coś:
    Zapełnienie filtra cząstek stałych: Filtr cząstek stałych niezapełniony

    więc chyba źle pokazuje. To tylko Delphi - pokazuje często głupoty.
    Problem w tym że nie będę miał ich blisko siebie ale coś wymyślę.
    Gdzie ta sonda jest?
  • VIP Zasłużony dla elektroda
    Te krzaki pokazuja dwie opcje albo sa odczytane na zimnym silniku albo sonda kaput.... bardziej ze odczytales je na zimnym... rozgrzej dobrze silnik niech uruchomi sie sonda i wtedy wpisz co pokazują
  • Poziom 15  
    OK dzięki, odczytam go gdzieś w drodze
  • Poziom 15  
    Jeszcze temat nie zamknięty bo auto ciągle w drodze i nie ma kiedy pozaglądać tu i tam.