Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

MAN TGX 440 euro6 - EGR usterka

szyniu 02 Sty 2019 22:23 555 6
  • #1 02 Sty 2019 22:23
    szyniu
    Poziom 20  

    Witam wszystkich pacjent to MAN 2014r euro 6 440 KM.

    Problem w tym samochodzie jest z takimi błędami:
    4458 Za słaba skuteczność chłodzenia AGR
    3929 AGR odchylenie regulacji lambda
    gdzie ten drugi błąd występował znacznie częściej, zapala się silniczek na żółto i mruga.

    Nie ma jakiś większych problemów z mocą itp. ale błąd się pojawia i gdzieś jest tego przyczyna. Są jeszcze dwie sprawy a mianowicie nie dawno była zmieniana turbina (ta większa) na nową oryginalną (ale przez jakiś czas po wymianie było wszystko ok)i druga sprawa to to że autko łyka płyn chłodniczy (ja podejrzewam chłodnicę AGR ale może być również coś innego)
    Po zdemontowaniu sondy lambda okazało się że jest zaklejona takim białym nagarem coś podobnego do skrystalizowanego ad-blue wyczyściłem i się teraz zobaczy co będzie.
    Wszelkie sugestie i podpowiedzi będą na pewno pomocne z góry dzięki

    0 6
  • #2 02 Sty 2019 23:05
    dare23
    Poziom 18  

    Witam. Jeśli łyka płyn chłodniczy to sprawdź chłodnicę AGR i wysokociśnieniową chłodnicę powietrza doładowanego. Te dwa elementy lubią szwankować chociaż też obstawiam nieszczelność na chłodnicy AGR patrząc na te kody. Zdemontuj przednią część chłodnicy AGR (nr 2 na rysunku) i sprawdź stan zaworków przeciwzwrotnych (nr 1) Jeśli będą zalepione mazią to masz nieszczelność na tej chłodnicy. No chyba że masz endoskop to może uda Ci się już coś zobaczyć po demontażu rury karbowanej na wyjściu z chłodnicy

    MAN TGX 440 euro6 - EGR usterka

    0
  • #3 03 Sty 2019 00:39
    svavecone
    Poziom 25  

    EGR to jedno, na pewno warto spojrzec na ewentualne nacieki na ujsciu z EGRu ...lecz czeste usterki doskwieraja tez intercoolerowi , jak zostalo wspomniane powyzej . Przynajmniej u nas ,intercoolery wymieniane byly juz wiele razy ,....EGR tak rzadko ,ze nie pamietam .
    Sprawdzenie intercoolera tylko cisnieniowo zarowno na zimno jak i w podwyzszonej temperaturze .... np we wrzacej wodzie .

    0
  • #4 03 Sty 2019 20:12
    szyniu
    Poziom 20  

    Tak podejrzewam jak koledzy piszecie jeśli chodzi o płyn to albo chłodnica AGR lub chłodnica powietrza doładowania ale czy ubytek płynu może powodować aż takie duże zmiany w chłodzeniu samego AGRu że wrzuca błąd braku wydajności chłodzenia AGR, i druga sprawa co z drugim błędem który patrząc na częstotliwość wystąpień pojawiał się znacznie częściej mówię o błędzie 3929 AGR odchylenie regulacji lambda.

    4458 liczba wystąpień 7
    3929 liczba wystąpień 84

    0
  • #5 03 Sty 2019 21:37
    dare23
    Poziom 18  

    Kod 3929 też może być wywołany tą samą usterką. Ostatnio uszkodzoną chłodnicę AGR w pojeździe euro 6 spotkałem w grudniu i nie był to u mnie pierwszy taki przypadek. Prawidłowe działanie układu AGR w momencie gdy jest rozszczelniona chłodnica dodatkowo utrudnia zatkany/zabrudzony/zalepiony zawór przeciwzwrotny (nr 1 na rys.)
    Zapytam jeszcze dodatkowo jak się tam sprawuje układ SCR? Nie ma błędów w module adblue?

    0
  • #6 04 Sty 2019 20:03
    szyniu
    Poziom 20  

    Były problemy z przewodem powrotnym od pompy ale po zmianie na przewód o większej średnicy (zabieg który wykonał serwis MAN) wszystko wróciło do normy, a i jeszcze ze trzy razy był czyszczony rozpylacz Ad-blue nie był w pełni drożny ale na to gorąca woda itd. był wtedy błędy związanie z nadmiernym ciśnieniem w układzie SCR.
    Po za tym nie przypominam sobie innych napraw tego układu.

    0
  • #7 20 Lut 2019 08:51
    szyniu
    Poziom 20  

    Witam ponownie wracam raz jeszcze do tematu bo tak naprawdę to nie został definitywnie rozwiązany.
    Faktycznie była uszkodzona chłodnica AGR została wymieniona przez jakiś serwis na regenerowaną i od tego momentu przestały się wyświetlać błędy silnika i inne komunikaty ale zaczęła się zapalać kontrolka (dymka z termometrem) o wysokiej temperaturze spalin i zaczęło się to dziać coraz częściej aż do dziś gdzie właściciel do mnie dzwoni że wyskoczyły błędy silnika, błąd układu emisyjnego, i czerwony trójkąt i teraz zastanawia mnie co znowu jest nie tak czy panowie z serwisu coś zawalili na agr czy coś innego.
    Nie mam kodów błędu bo od kierowcy nie da się tego wydusić ale jutro będę miał pacjenta, dodam tylko że kontrolka temperatury spalin zapala się głównie przy używaniu retardera więc może coś w układzie hamulca wydechowego szwankuje bo jak ciągnie pod górę to się nie zapala.

    0