Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Skoda octavia 2 2008r 2.0 tdi - Auto gasnie przy zagrzaniu

03 Sty 2019 11:18 492 10
  • Poziom 2  
    Witam. Postanowiłem do Was napisać bo mam pewien problem, który mnie juz dosc dlugo meczy, mnie jak i moj portfel. Jestem w posiadaniu skody octavi 2 2.0 tdi 2008 rok, przebieg ok 280tys. Miesiąc po zakupie spod maski zaczął pojawiać sie dziwny dźwięk tj "stukanie". Mechanik wiec stwierdził, ze to dwumas a jako ze czekala mnie dluga podróż postanowiłem owy dwumas wymienić. W trakcie odbioru auto przy odpalaniu dlugo "kręcilo" jak i pojawial sie dym, dosc sporo. 500m pozniej, skrzyzowanie - czerwone światło - luz - auto zgaslo. Mechanik bierze auto z powrotem, twierdzi ze jest wszystko ok, oddaje. Spokoj byl na ok miesiąc. Podroz do Niemiec przebiegła bez problemów(raz auto na 6 biegu - chocby gaz byl do dechy nie chcialo przyspieszyć wręcz zwalnialo, ustalo po wyłączeniu silnika, włączeniu) 1000km w jedna jak i drugą strone ok. Powrót do domu, następny dzien auto po przejechaniu jakis 2km staje, nie da sie odpalić. Mechanik twierdzi, ze olej dostal sie do ropy zatem wymiana uszczelek, korekta rozrządu, swiece etc. Znowu - ok. miesiac po ostatnim razie auto przy "mrozie" ok 0°stopni, po 15min jezdzie gasnie. Alarm byl juz wylaczany - nic nie pomogło. Auto podpiete pod komputer - zero błędów. Dodam, ze mniej więcej juz wiem kiedy auto szwankuje, zgasnie. Dlugie odpalanie, dym podczas odpalania... czasem biały czasem niebieski. Proces samego gasniecia auta? Spokojna jazda, dojeżdżam np do ronda, redukcja biegu na 2...maly rozped i wrzucamy na 3 bieg(auto w tym momencie zaczyna sie "dusić" tj cale wibruje, chce jechać a jakby nie potrafi) niby wszystko ok ale przy następnej redukcji biegu z 3 na 2 auto momentalnie gasnie. Jest to proces ktory sie powtarza juz kilkanascie razy jak nie kilkadziesiąt, 3 mechaników nie wie co tam moze byc zatem jesteście chyba moja ostatnia nadzieją. Proszę o odpowiedz
  • Poziom 14  
    Mechanik demontował skrzynię biegów. Pytanie podstawowe czy nie uszkodził wtyczki/wiązki/czujnika położenia wału lub jego koła sygnałowego? Jeśli wcześniej nie było takich problemów to pierwsze co przychodzi mi do głowy.
  • Poziom 2  
    Przed wymianą sprzęgła nie bylo takich objawów, auto chodzilo wzorowo. Na wszelki wypadek wymienie czujnik wału korbowego ale mam jedno pytanie. Nawet jeśli czujnik bylby uszkodzony/zepsuty to czy możliwe jest brak jakichkolwiek wyników po podpięciu auta do komputera?
  • Poziom 14  
    Też trochę to dziwi dlatego poczekałbym z wymianą i zajął się diagnostyką. Dobrze byłoby mieć podpiętego kompa w momencie, gdy fura zaczyna szaleć. Podgląd na bloki pomiarowe z odczytem prędkości obrotu wału.
  • Poziom 21  
    Może nie samochód z rodziny VW ale problem podobny.
    Jak był samochód zimny wszystko ok. Jak złapał swoją temperature robocza często np na światłach, skrzyżowaniu w momencie jak trzeba było zwolnić to gasł i nie chciał odpalić. Trzeba było czekać około 20 minut jak trochę ostygł to wtedy zapalał.
    Winowajcą był czujnik położenia wału.
    Silnik 2.0 crdi w Hyundaiu.
  • Poziom 11  
    Tak jak koledzy piszą sprawdź czujnik wału ale chyba powinien pokazać to komputer. Usterka musi być bardziej mechaniczna niż elektroniczna.
    Sprawdź także wiązkę przewodów idącą do sterownika pompy wtryskowej czy nie jest przetarta i nie łapie gdzieś "masy".
  • Poziom 2  
    Mechanik ściągnął skrzynie biegów i okazało się, że czujnik jest pękniety. Teraz zostaje pytanie czy po wymianie problem zniknie
  • Poziom 14  
    Nowyziomek009 napisał:
    Teraz zostaje pytanie czy po wymianie problem zniknie

    Obstawiam, że tak. Mech poczuwa się do winy?
  • Poziom 2  
    Czujnik zostal wczoraj wymieniony. Wieczorem w trakcie jazdy znow zgaslo i auto nie chcialo odpalic. Problem zostal
  • Moderator Samochody
    "Zainteresuj się" klapą gaszącą (przepustnicą)... klapa jest używana nie tylko do gaszenia silnika, ale również podczas hamowania silnikiem. Jeśli się wtedy zablokuje to efekt jest taki jak opisujesz.

    Link