Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Samsung UE40H6500 - Wyłączający się ekran

Bonusssi 04 Sty 2019 14:26 267 16
  • #1 04 Sty 2019 14:26
    Bonusssi
    Poziom 3  

    Witam. Mam Smart TV Samsung UE40H6500STXXU. TV ma ponad 3 lata i nie jest już objęty gwarancją. Nie był w żaden sposób uszkodzony, uderzony, czy też nie działał non stop.
    Dziś w trakcie oglądania telewizji zaczął się wyłączać obraz (dźwięk nadal słychać, z oglądanego kanału).
    Czasem urządzenie się restartuje i działa normalnie, a czasem muszę go sam zrestartować.
    Nigdy się z takim czymś nie spotkałem.
    To awaria jakiegoś podzespołu czy matrycy ? Samsung UE40H6500 - Wyłączający się ekran

    0 16
  • #2 04 Sty 2019 14:27
    Krzychu7
    Poziom 39  

    Znika obraz, czy podświetlenie matrycy?

    0
  • #3 04 Sty 2019 14:32
    Bonusssi
    Poziom 3  

    Krzychu7 napisał:
    Znika obraz, czy podświetlenie matrycy?


    Czarny ekran się robi, jakaś ikonka głośnika pojawia przez chwilę...i gaśnie by się uruchomić ponownie albo wisi na tym czarnym ekranie. Czasem się od razu wyłącza jakby sam ekran, a dźwięk słychać.

    0
  • #4 04 Sty 2019 14:37
    Krzychu7
    Poziom 39  

    Próbowałeś przywrócić "Ustawienia fabryczne" w menu?

    0
  • #5 04 Sty 2019 14:38
    Bonusssi
    Poziom 3  

    Krzychu7 napisał:
    Próbowałeś przywrócić "Ustawienia fabryczne" w menu?


    Tak, ale to nic nie zmienia.
    Aktualizacji też już żadnych nie ma do instalacji.

    0
  • #6 04 Sty 2019 17:43
    GanCegall
    Poziom 32  

    Bonusssi napisał:
    zaczął się wyłączać obraz (dźwięk nadal słychać, z oglądanego kanału).

    Czyli jak zwykle uszkodzone podświetlenie, obraz nadal jest tylko go nie widzisz, przyświeć latarką to zobaczysz.

    0
  • #7 04 Sty 2019 17:51
    Bonusssi
    Poziom 3  

    GanCegall napisał:
    Bonusssi napisał:
    zaczął się wyłączać obraz (dźwięk nadal słychać, z oglądanego kanału).

    Czyli jak zwykle uszkodzone podświetlenie, obraz nadal jest tylko go nie widzisz, przyświeć latarką to zobaczysz.


    Jeśli latarką poświęcę i będzie widać to co mogę z tym zrobić? Da się to naprawić? Opłaca ?

    0
  • #8 04 Sty 2019 17:59
    GanCegall
    Poziom 32  

    Bonusssi napisał:
    Jeśli latarką poświęcę i będzie widać to co mogę z tym zrobić?

    Najpierw poświeć a potem będziem radzić.

    0
  • #9 04 Sty 2019 19:45
    Józef Kłeczek
    Poziom 10  

    Bonusssi napisał:
    Krzychu7 napisał:
    Znika obraz, czy podświetlenie matrycy?


    Czarny ekran się robi, jakaś ikonka głośnika pojawia przez chwilę...i gaśnie by się uruchomić ponownie albo wisi na tym czarnym ekranie. Czasem się od razu wyłącza jakby sam ekran, a dźwięk słychać.

    Proszę zwrócić uwagę, ze ikonka głośnika na ekranie pojawia się wtedy kiedy bardzo słaba jakość sygnału nie pozwala na prawidłowe wyświetlanie obrazu natomiast pozwala na transmisję dźwięku.
    Proszę sprawdzić jakość sygnału z pozycji menu użytkownika lub w to miejsce podłączyć inny telewizor.

    0
  • #10 04 Sty 2019 19:48
    Krzychu7
    Poziom 39  

    Może dopytamy z jakiego źródła sygnału korzysta Autor tematu (TV naziemna, kablówka, platforma sat.) ?
    Czy przy "wygaszonym" ekranie np. naciśnięcie przycisku głośności powoduje wyświetlenie stosownej grafiki na ekranie?

    0
  • #11 06 Sty 2019 10:44
    Bonusssi
    Poziom 3  

    Sprawa wygląda tak: TV naziemna przez antenę, wcześniej dekoder z Vectry był rok temu i działało.
    Teraz jak oglądam dowolny kanał to ekran robi się czarny (podświetlenie działa, obrazu nie ma, jest czarny) i mogę zmienić kanał i obraz się POJAWIA. A po kilku sekundach znowu obraz znika. Średnio raz na 10 razy zamiast czarnego ekranu TV się restartuje, pokazuje logo SMART i włącza ponownie.
    W miarę czasu chodzenia TV problem występuje rzadziej...potrafi nawet 30 minut wytrzymać.

    0
  • #12 06 Sty 2019 10:50
    Krzychu7
    Poziom 39  

    Ja bym się przyczepił instalacji antenowej.
    Czy masz jakieś inne urządzenie, które możesz podłączyć do TV (np. BluRay, DVD) - może warto sprawdzić zachowanie TV ?
    Spróbuj też może zostawić TV na włączonej grafice menu lub np. telegazecie i poczekać, czy się wygasi.

    0
  • #14 06 Sty 2019 17:40
    Bonusssi
    Poziom 3  

    W trakcie oglądania Netflix też czarny ekran się robi.
    W trakcie grania na konsoli PS4 też czarny ekran i dźwięk słychać.

    Dodano po 13 [minuty]:

    Żona przypomniała mi sytuację, w której połączyliśmy kino domowe do TV przez wyjście słuchawkowe. Wydaje mi się, że problem nie pojawiał się przed tem. A po podłączeniu kina ponownie TV działał normalnie? Czy to możliwe?

    0
  • #15 06 Sty 2019 17:41
    GanCegall
    Poziom 32  

    Bonusssi napisał:
    W trakcie oglądania Netflix też czarny ekran się robi.
    W trakcie grania na konsoli PS4 też czarny ekran i dźwięk słychać.

    Co z tą latarką?

    0
  • #16 06 Sty 2019 18:56
    Bonusssi
    Poziom 3  

    GanCegall napisał:
    Bonusssi napisał:
    W trakcie oglądania Netflix też czarny ekran się robi.
    W trakcie grania na konsoli PS4 też czarny ekran i dźwięk słychać.

    Co z tą latarką?


    Jest czarny ekran. Nic się pod nim nie wyświetla.

    0
  • #17 07 Sty 2019 10:16
    lisek
    Spec od monitorów

    W wer. UK tego modelu stosowano main (opisywane problemy z tym pcb na tym forum) na
    - płyta drukowana o pcb: BN41-02156A Main AV Board
    * for BN94-07457G for Smart 3D TV Samsung UE40H6500ST

    Cytat:
    Fraza: BN41-02156A Szukaj na .... Znaleziono 27 wyników (0,10 s)


    :idea: :!:
    Cytat:
    Średnio raz na 10 razy zamiast czarnego ekranu TV się restartuje, pokazuje logo SMART i włącza ponownie.
    W miarę czasu chodzenia TV problem występuje rzadziej...potrafi nawet 30 minut wytrzymać.


    Szukaj serwisu

    0