Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Daf XF 105 błąd adblue 121,120 - błąd 121,120,128,129 za co jest odpowiedzialny

AnGunGi 04 Sty 2019 23:31 477 4
  • #1 04 Sty 2019 23:31
    AnGunGi
    Poziom 7  

    Witam
    Panowie mam takie pytanie
    w dafie NUMER 1 zaczął szwankować prawdopodobnie nox przed katalizatorem, czasami w czasie jazdy zapala się błąd i komunikat ostrzezenie... (mocy nie odcina)
    z kompa błędy:
    ( błąd 108 - czujnik nox przed kat. Stęzenie NoOx - błąd wiarygodności wskazań,
    błąd 115 komunikat can ati1 z czujnika nox przed katalizatorem)
    stezenia nox poziom 1, poziom 2.
    więc postanowiłem podmienić noxa z AUTA nr 2 które mam i aktualnie stoi.

    Tylko teraz pytanie, w aucie nr 2 jest również problem z adblue, czeka dopiero na naprawe (ograniczenie mocy) i tam są takie błędy:
    nr 129 - Stężenie NOx poziom 1 wydajność układu redukcji (nieciągły)
    nr 128 Stęzenie NOx Poziom 2 - wydajność układu redukcji (STAŁE)
    nr 127 detekcja emisji (nieciągły)
    nr 121 - stęzenie NOx - nie osiątnieto wydajnosci systemu redukcji ( STAŁE)
    nr 120 stęzenie NOx - nie osiątnieto wydajnosci systemu redukcji ( STAŁE)
    niestety mechanik skasował te błędy, zeszły również te stałe, zostały tylko długookresowe ale na tą chwile sa nieaktywne.

    Do czego zmierzam:
    podmieniłem noxa przed katalizatorem z auta nr 2 do auta nr 1 i czy błędy podane przy aucie nr 2 mogą być również spowodowane uszkodzeniem noxa przed katalizatorem? w pierwszej chwili nie zdałem sobie z tego sprawy i zamieniłem czujniki, ale teraz kiedy auto nr1 wyjeżdża to zastanawiam sie nad tym czy te błędy w aucie nr 2 również mogły byc spowodowane tym czujnikiem. Auto jedzie za chwile na zachód i żeby nie wyszło że odwaliłem gorzej niż było, odetnie mu moc i dopiero...

    w aucie nr 2 z błędów bardziej myśle, że to katalizator, ale co wy na to bo ja miękne...
    oczywiście po montażu czujnika w aucie nr 1 testy wszystkie w normie, wiadomo, dostaje temp. i obciązenia dopiero wychodzi...
    jeszcze raz powtórze, bo wiem że zawile opisałem.
    Czy błędy opisane z auta nr 2 mogą być spowodowane uszkodzonym czujnikiem noxa przed katalizatorem (czerwony przewód)

    pozdrawiam

    0 4
  • Pomocny post
    #2 05 Sty 2019 12:22
    Dagomir
    Poziom 16  

    Błędy z auta numer 2 opisują usterki powiązane z brakiem redukcji emisji szkodliwych substancji w spalinach. Poziom 1 został przekroczony, poziom 2 również redukcja katalityczna nie została osiągnięta więc moc została ograniczona. Głównie te kody usterek są spowodowane problemem z jakością mocznika, problemami w dozowaniu adblue, niesprawnością samego katalizatora. Nox przed katem raczej nie był tu przyczyną usterki i ograniczenia mocy, chyba że błędnie wskazywał poziom ppm przed katem. Z doświadczenia wiem że czujniki NOX należy wymieniać na nowe oryginalne, wiele razy miałem sytuację że po wymianie noxa przed katem po chwili świrował ten za katem i odwrotnie. Moja rada jest taka że przy takich naprawach należy wykonać próbę drogową, osiągnąć temperaturę aktywacji adblue i oglądać parametry rzeczywiste wtedy masz pewność że auto nie klęknie za granicą. Miałeś też błędy dotyczące utraty komunikacji z nox. Sprawdziłeś wiązkę pompa- czujnik? Bo można wymienić czujnik a wina będzie w przetartych, wilgotnych gnijących przewodach.

    0
  • #3 06 Sty 2019 19:11
    hubert04
    Poziom 21  

    Pierwsza sprawa moi drodzy to dokładne określenie błędu ponieważ błąd 108 ma 5 różnych nr końcówek np. 108-0 lecz związanych dalel z nox przed kat w połączeniu z błędem 115 i odpowiednią końcówka można z 90% dokładnością stwierdzić usterkę więc kolego jeśli możesz to podaj cały kompletny nr błędu twierdzę że nie korzystasz z DAVIE tylko z innego sprzętu który podaję tylko opis i tym się próbujesz sugerować. Co do kolejnych błędów są to grupy błędów tzg specjalne połączenie kilku tych błędów mogą być spowodowane niesprawności np układy powietrza czyt ciśnienia do modułu adblue

    0
  • #4 20 Sty 2019 20:25
    AnGunGi
    Poziom 7  

    Witam ponownie
    przepraszam, że nie dałem znać wcześniej ale niestety tylko praca/sen...

    a więc problem auta Numer 1 rozwiązany
    założyłem czujnik noxa przed kat z auta nr 2 (widać, że był niedawno wymieniany) i problem zniknął - była to winna czujnika
    przy okazji zmieniła się ilość pobieranego adblue, sporo zmalała.

    w aucie nr 2 przeczyściłem dysze, wtryskiwacz, sprawdziłem wzrokowo stan kata, instalacje...
    przyczyną raczej była przypchana dysza rozpylająca.
    Został założony czujnik z auta nr 1
    Oczywiście odrazu zaczął odzywać się komunikat i błąd czujnika noxa przed kat. (wiadomo-usterka z auta nr1)
    Ale kontrolka układu adblue nie paliła się, adblue zaczął brać normalnie, mocy nie odcinało
    przez 2 tygodnie tylko pojawiał się komunikat, ostatnio zapaliła się kontrolka i z wywiadu z kierowcą wyszło, że bardzo mało bierze teraz adlbue
    po podłączeniu kompa wyszło:
    błąd nr 115 nox przed katem (wiadomo do wymiany)
    ale wszedł również błąd 70 - komunikat CAN ATO1 z czujnika nox za katalizatorem i ten błąd niestety nie da się skasować
    I tak jak Pan Dagomir wspominał, że mogą pojawić się błędy z innymi czujnikami
    I teraz ciekawe, czy zamawiać tylko noxa przed katem czy odrazu dwa bo tak pech trafił, że właśnie padł drugi.
    zamieszczam zdjęcie kata na wyjściu
    Daf XF 105 błąd adblue 121,120 - błąd 121,120,128,129 za co jest odpowiedzialny

    Mam jeszcze problem z innym dafem dotyczący luzów zaworowych
    założmy, że mamy zdjętą pokrywa i ustawiam do regulacji mową potoczną "np na pierwszy cylinder" - sprawdzam - luz jest w normie na ssącym i wydechowym
    a czy w tym czasie na innym jest dopuszczalny taki luz jak podany na filmie ? pierwszy raz spotykam się z czymś takim
    jeden "fachowiec" mówił mi że dafy tak mają, troche poczytałem w internecie i również były sprzeczne informacje na temat wyrobionych wałków itp
    procedure regulacji w dafie znamy
    w któryms silniku we volvo w ten sam sposob reguluje się luz, ale nie było na innych cylindrach takich dużych skoków...
    Problemem w tym aucie jest spalanie, podejrzewaliśmy termostat, ponieważ nie trzymał temp, ale dużo nie pomogło, pali nadal 34/100...
    auto ma 1,1mln przebiegu, luzy zaworowe w normie, tylko, że na innych niektórych cylindrach w tym czasie jest taki luz jak na filmie
    zamieszczam film z yt
    https://www.youtube.com/watch?v=0w0zVxZINlk&t=0s&list=LLNE59rV8Xy6UBIVMltmg0hQ&index=23

    0
  • #5 21 Sty 2019 22:21
    hubert04
    Poziom 21  

    To co na filmie masz to jest silnik z MX czyli hamulcem kompresyjnym jeśli takowego masz to jest do przyjęcia choć na filmie są za duże

    0