Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
LegrandLegrand
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

[Solved] Opel corsa b 1.2 16v nie odpala

seba21928 05 Jan 2019 20:30 2370 40
  • LegrandLegrand
  • #32
    LENIWIEC_PL
    Level 27  
    No już raczej to możesz sobie dojść po kolorach kabli.
    Ale na moje oko na zdjęciu 2 od dołu(fioletowy).
    Przekaźniki 30 amperowe, wiem bo kiedyś na złomie za darmo takich nawyciągałem ;-)
  • LegrandLegrand
  • #33
    seba21928
    Level 5  
    Właśnie też tak myślałem że fioletowy tylko nie byłem pewnien który bo w obu przypadkach doprowadzony jest przewód niebiesko czerwony taki jak na pompę

    Dodano po 57 [minuty]:

    Dobra teraz tak: zrobiłem zworkę po wyjęciu przekaźnika i pompa zaczyna działać po przekręceniu na zapłon, na tych stykach co załączają przekaźnik jest 7,5v przekaźnik sprawdzałem i działa nawet na 5v więc w czym problem że nie załącza pompy?

    Dodano po 12 [minuty]:

    Sprawdziłem też próbnikiem czy jest napięcie na bezpieczniku i po przekręceniu zapłonu nie ma nic
  • Helpful post
    #34
    LENIWIEC_PL
    Level 27  
    No to jednym słowem coś nie pozwala ci załączyć pompy paliwowej boi z tego co piszesz to przekaźnik jest sprawny.
    Albo alarm albo gryzoń albo któryś z czujniczków przy silniku. Przydałoby się podłączyć pod komputer i zobaczyć czy jakiś błąd się pojawia.
    Niewykluczone też uszkodzenie kostki stacyjki.
    seba21928 wrote:
    Dobra teraz tak: zrobiłem zworkę po wyjęciu przekaźnika i pompa zaczyna działać po przekręceniu na zapłon, na tych stykach co załączają przekaźnik jest 7,5v przekaźnik sprawdzałem i działa nawet na 5v więc w czym problem że nie załącza pompy?

    Przekaźnik nie dostaje sterowanie, napięcia. Z jednej strony przekaźnik jest podłączony do masowania a z drugiej do + po stacyjce lub jakiegoś sterownika. Sprawdź wszystkie masowania w aucie, brak masowania może sprawić, że elektronika wariuje lub nawet może się spalić. Masy są 4 a przynajmniej 4 w tej corsie widziałem. 1 to przy akumulatorze (tam też żółty kabelek powinien być podłączony do masy), po stronie kierowcy w komorze silnika (kilka brązowych i chyba czarnych), na silniku w okolicach alternatora(dokładnie nie pamiętam), z tyłu przy lampie od strony kierowcy. Niektórzy mówią, że jest też masa pod kokpitem nad bezpiecznikami ale nie potwierdze tej informacji bo tam nie szukałem.
    Przy akumulatorze do klemy masowej koloru żółtego u mnie podłączony jest kabelek. Raz się ten kabelek przetarł i odpadł, efektem czego pompa paliwa nie pracowała a po podpięciu pod komputer wykazywał błąd braku zasilania sterownika silnika. Sprawdź ten kabelek - nie wiem czy u mnie to oryginał czy dorabiane, nie weryfikowałem tego.
    I w wolnej chwili sprawdź, poszukaj czy nie masz alarmu w tym aucie. W fiat uno też miałem taki przypadek, że nikt nie wiedział o alarmie i każdy był przekonany, że go nie ma. Po wymianie akumulatora auto nie chciało odpalić, połowe części przy silniku wymieniliśmy a potem okazało, że alarm odłączył pompe paliwa - wyrzuciliśmy go.
    Alarm najczęściej można znaleźć po lewej stronie nóg kierowcy, po prawej stronie nóg pasażera, pod schowkiem obok styczników lub pod radjem samochodowym. Powinien wyglądać podobnie do tego:
    Opel corsa b 1.2 16v nie odpala

    Opel corsa b 1.2 16v nie odpala

    Dodano po 1 [minuty]:

    Fakt, że przekaźnik styka(przełącza styki), nie oznacza, że jest sprawny.
  • #35
    seba21928
    Level 5  
    Widzę że bez komputera to gra w ciemno, chyba jutro podholuję samochód do mechanika i niech mi podepnie go pod komputer. Dam znać co mechanik powie

    Dodano po 2 [minuty]:

    A co do alarmu to jest jakaś czerwona migająca dioda koło włącznika świateł, czy to może być alarm?

    Dodano po 11 [minuty]:

    Zrobiłem też zworkę na pinach 4 i 8 że pompa działa po przekręceniu na zapłon a mimo to silnik nie odpalił, wychodzi na to że nie ma iskry?

    Dodano po 3 [minuty]:



    Przekaźnik sprawdzałem i działa bez zarzutu
  • #36
    g107r
    Level 39  
    seba21928 wrote:
    A co do alarmu to jest jakaś czerwona migająca dioda koło włącznika świateł, czy to może być alarm?

    A migała wcześniej ? Zwykle takie diody gasną by nie denerwować kierowcy :)
    Immobilizer :?: , alarm. Masz diodę LED, sprawdź skąd wychodzi do niej przewód. Może zaoszczędzisz kilka pln'ów na rozbieraniu i szukaniu tego samego przez mechanika. Jak to alarm, i go znajdziesz, będzie znany, to łatwiej będzie go usunąć.
  • #37
    seba21928
    Level 5  
    Jakoś nie przykuwałem do tego uwagi ale chyba zawsze miała, no ale idę poszukać do czego jest ta dioda podłączona

    Dodano po 3 [godziny] 38 [minuty]:

    Ta dioda to chyba jakaś samoróbka, nie udało mi się znaleźć dokąd prowadzi ale znalazłem za to przewody głośnikowe puszczone w drzwiach gdzieś w stronę zamka.
    To jak będzie w końcu z tym czujnikiem położenia wału, sprawdzać go czy nie?
  • Helpful post
    #38
    rnb_bolii
    Level 36  
    Sprawdź tą iskre. Pisałem że jeżeli czujnik będzie uszkodzony to iskry nie będzie. Może się nawet okazać że przewód przy czujniku uszkodzony.
    Czy ta dioda wcześniej mrugała jak auto odpalało??? Bo może jest to imitacja alarmu, tylko dioda mrugająca jako straszak.
  • #39
    seba21928
    Level 5  
    Zaryzykowałem i wymieniłem ten czujnik i udało się, samochód odpalił :)
  • Helpful post
    #40
    rnb_bolii
    Level 36  
    No przecież stawiałem na ten czujnik. Pasuje też z vectry B. Bo sam taki zakładałem.
  • #41
    seba21928
    Level 5  
    Wymiana czujnika położenia wału