Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Win10/Yoga500/PC - Zawieszające się przeglądarki

05 Sty 2019 09:47 99 3
  • Poziom 26  
    Witam,

    Od kilku miesięcy mam spory problem.
    Lenovo Yoga 500 - od nowości użycie HDD na poziomie 100% przez procesy systemowe. Dysk zdrowy, Format nie przyniósł efektu. Konfiguracja standardowa, Win 10 z aktualnymi sterownikami,

    Największy problem mam jednak z PC

    Intel i7-4770K
    12GB RAM DDR4
    Kingston SH103S3 120GB SSD - Sam system
    Dwa dyski magnetyczne po 1TB - WD i Seagate (zdrowe)
    GPU: GeForce 710GT (Był Radeon R9, ale zakończył swój żywot jakiś czas temu, a z uwagi na to, że już nie gram zdecydowałem się na budżetowe rozwiązanie.)
    MB: Asus z97 Wi-Fi Pro
    PSU: Chieftec 1000W APS-1000CB
    OS: Win 10 aktualizowany na bieżąco - wraz ze sterownikami.
    OS postawiony miesiąc temu. Problem wrócił po około tygodniu.
    Internet ze światłowodu, po LAN. 1Gb/s ping<1s

    Komputer działa stabilnie, do momentu uruchomienia przeglądarek. Zarówno Chrome, Firefox, Opera. Są dni gdzie działają dobrze, a są takie, gdzie nie da się z nich korzystać - przeglądarka zawiesza się po wpisaniu adresu, przestaje odpowiadać. Czasem trwa to około minuty i zaczyna działać, czasem wisi cały czas, Wszystko inne w tym czasie działa.

    Czasem lecz rzadko, pomaga restart,

    Oba komputery sprawdzone MBAM, ADW - czysto,

    Na laptopie mam w zasadzie tylko Worda.
    Na PC, soft do statystyki, Word, trochę programów do produkcji muzyki, softu studyjnego. żadnych torrentów i tego typu zamulaczy,
    Na obu kompach zainstalowany Avast,

    W sieci nie znalazłem odpowiedzi, a skończyły mi się pomysły.
  • Poziom 43  
    kolokat napisał:
    Na obu kompach zainstalowany Avast,

    A bez avasta? BIOSy aktualne? Przechodzą memtest z usb?
    http://memtest.org/download/5.01/memtest86+-5.01.usb.installer.zip
    kolokat napisał:
    użycie HDD na poziomie 100% przez procesy systemowe.

    Jakie dokładnie? svhost?
    Z komputera stacj. proszę logi z FRST i opis jak łączysz z internetem z jakiej karty itp., wynik ipconfig /all w CMD.
    Akcelerację sprzętową wyłączałeś w przeglądarkach? Jak masz dużo w przeglądarce, to może taki lag być.
    ps. Właściwie z obu PC proszę logi:
    https://www.bleepingcomputer.com/download/farbar-recovery-scan-tool/
  • Poziom 26  
    Logi w załączniku, wraz z ip config ze stacjonarki.
    Z svhost jeszcze bym sobie poradził - najwięcej dysku zużywa system i hosł usług kryptograficznych.

    W PC internet jest po ekranowanej skrętce (cała sieć "przedzwoniona" kilka dni temu, brak przerw). Router providera -> Router własny -> switch -> PC (karta zintegrowana)

    Nie ma różnicy, czy łączę się po LAN, czy Wi-Fi.
    Co do przeglądarki - już to sprawdziłem. Myślałem, że Chrome ma po prostu tendencję do lagów - na czystej instalce Opery to samo.

    Nie ma różnicy, czy z Avastem, czy bez.
    Memtest na obu przechodzi, bez błędów.
  • Poziom 43  
    W PC odinstaluj Driver Booster i Webadvisor, zapisz poniższe jako fixlist.txt obok FRST.exe i w FRST wybierz Napraw:
    Spoiler:

    CloseProcesses:
    HKU\S-1-5-21-1679567571-2498441220-2022273912-1001\...\MountPoints2: {4f906c81-cfc5-11e8-96ab-54271ebdbba7} - "H:\setup.EXE" /AUTORUN
    HKU\S-1-5-21-1679567571-2498441220-2022273912-1001\...\MountPoints2: {c6b1b7a9-0b55-11e9-96dc-54271ebdbba7} - "J:\AutoRun.exe"
    HKU\S-1-5-21-1679567571-2498441220-2022273912-1001\...\MountPoints2: {c6b1b7fe-0b55-11e9-96dc-54271ebdbba7} - "J:\AutoRun.exe"
    HKU\S-1-5-21-1679567571-2498441220-2022273912-1001\...\MountPoints2: {f0527d2e-05c4-11e9-96d9-54271ebdbba7} - "J:\HiSuiteDownLoader.exe"
    HKU\S-1-5-21-1679567571-2498441220-2022273912-1001\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Start Page = hxxp://securedsearch.lavasoft.com/?pr=vmn&id=webcompa&ent=hp_WCYID10454__181110
    SearchScopes: HKU\S-1-5-21-1679567571-2498441220-2022273912-1001 -> {BDF61FAE-9D19-40F0-8F34-688DEB334CA9} URL = hxxp://securedsearch.lavasoft.com/results.php...webcompa&ent=ch_WCYID10454__181110&q={searchTerms}
    BHO: McAfee WebAdvisor -> {B164E929-A1B6-4A06-B104-2CD0E90A88FF} -> C:\Program Files\McAfee\WebAdvisor\x64\IEPlugin.dll [2018-12-18] (McAfee, Inc.)
    FF HKLM\...\Firefox\Extensions: [{4ED1F68A-5463-4931-9384-8FFF5ED91D92}] - C:\Program Files\McAfee\WebAdvisor\e10ssaffplg.xpi
    FF Extension: (McAfee® WebAdvisor) - C:\Program Files\McAfee\WebAdvisor\e10ssaffplg.xpi [2018-12-20]
    FF HKLM-x32\...\Firefox\Extensions: [{4ED1F68A-5463-4931-9384-8FFF5ED91D92}] - C:\Program Files\McAfee\WebAdvisor\e10ssaffplg.xpi
    CHR HKLM\...\Chrome\Extension: [fheoggkfdfchfphceeifdbepaooicaho] - hxxp://clients2.google.com/service/update2/crx
    CHR HKU\S-1-5-21-1679567571-2498441220-2022273912-1001\SOFTWARE\Google\Chrome\Extensions\...\Chrome\Extension: [lmjegmlicamnimmfhcmpkclmigmmcbeh] - hxxps://clients2.google.com/service/update2/crx
    CHR HKLM-x32\...\Chrome\Extension: [fheoggkfdfchfphceeifdbepaooicaho] - hxxp://clients2.google.com/service/update2/crx
    R3 aswbIDSAgent; "C:\Program Files\AVAST Software\Avast\aswidsagent.exe" [X]
    2018-12-28 14:50 - 2019-01-02 20:04 - 000002990 _____ C:\WINDOWS\System32\Tasks\Driver Booster SkipUAC (Julia i Adam)
    2018-12-27 15:09 - 2018-12-27 15:09 - 021152920 _____ (IObit ) C:\Users\Julia i Adam\Downloads\driver_booster_setup (1).exe
    2018-12-27 14:09 - 2019-01-02 11:39 - 000002367 _____ C:\Users\Public\Desktop\Driver Booster 6.lnk
    2018-12-20 19:18 - 2018-12-14 06:34 - 000001312 _____ C:\WINDOWS\system32\tcbres.wim
    2018-12-08 13:29 - 2018-12-08 13:29 - 000000000 ____D C:\ProgramData\McAfee
    2018-12-08 13:29 - 2018-12-08 13:29 - 000000000 ____D C:\Program Files\McAfee
    2018-12-08 13:28 - 2018-12-08 13:28 - 002499256 _____ ( ) C:\Users\Julia i Adam\Downloads\ScreencastOMatic-67947-AsystentPobierania_0478644448.exe
    Task: {2FC2BD37-F195-4227-A5E8-FB057D364066} - System32\Tasks\Driver Booster Scheduler => C:\Program Files (x86)\IObit\Driver Booster\6.2.0\Scheduler.exe [2018-11-28] (IObit)
    Task: {EEDE7843-E05D-4870-8859-9C8BE736DD7A} - System32\Tasks\Driver Booster SkipUAC (Julia i Adam) => C:\Program Files (x86)\IObit\Driver Booster\6.2.0\DriverBooster.exe [2018-12-20] (IObit)
    FirewallRules: [TCP Query User{F8B6216B-67CE-4D12-B596-6738F4AB0137}C:\program files (x86)\emule\emule.exe] => (Allow) C:\program files (x86)\emule\emule.exe Brak pliku
    FirewallRules: [UDP Query User{DA1B8032-8965-4E71-B698-A41B9D0474A7}C:\program files (x86)\emule\emule.exe] => (Allow) C:\program files (x86)\emule\emule.exe Brak pliku
    FirewallRules: [{B105BA8D-44CD-42D6-87C1-BCFE2B687A05}] => (Allow) C:\Program Files (x86)\IObit\Driver Booster\6.2.0\DriverBooster.exe (IObit)
    FirewallRules: [{7B8E82FC-A34F-40C3-A2C4-B5A7BE7725E6}] => (Allow) C:\Program Files (x86)\IObit\Driver Booster\6.2.0\DriverBooster.exe (IObit)
    FirewallRules: [{5345C2BD-20BB-46D4-B273-2CA0AF2C4AFA}] => (Allow) C:\Program Files (x86)\IObit\Driver Booster\6.2.0\DBDownloader.exe (IObit)
    FirewallRules: [{34250712-D587-4367-880B-393ABB73363B}] => (Allow) C:\Program Files (x86)\IObit\Driver Booster\6.2.0\DBDownloader.exe (IObit)
    FirewallRules: [{1C411534-CF3A-4AFA-8F1F-36D5325EEADD}] => (Allow) C:\Program Files (x86)\IObit\Driver Booster\6.2.0\AutoUpdate.exe (IObit)
    FirewallRules: [{F1756EE3-0ECF-4CAF-AD33-6129310D3AC1}] => (Allow) C:\Program Files (x86)\IObit\Driver Booster\6.2.0\AutoUpdate.exe (IObit)
    EmptyTemp:

    W PC masz nakładkową instalację W10. Mogą się dziać cuda.
    EDIT: Co do stanu sieci w PC: Masz dzierżawę w PC na 2 godziny, stąd może raz na jakiś czas internet przerywać...
    EDIT2: fixlist dla laptopa (odinstaluj Driver Booster):
    Spoiler:

    CloseProcesses:
    HKU\S-1-5-21-3091735202-3177321222-2565802479-1001\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Start Page = hxxp://lenovo15.msn.com/?pc=LCTE
    HKU\S-1-5-21-3091735202-3177321222-2565802479-1001\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Default_Page_URL = hxxp://lenovo15.msn.com/?pc=LCTE
    HKU\S-1-5-21-3091735202-3177321222-2565802479-1001\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Secondary Start Pages = hxxp://mystart.lenovo.com
    CHR DefaultSearchKeyword: Default -> lp
    CHR HKU\S-1-5-21-3091735202-3177321222-2565802479-1001\SOFTWARE\Google\Chrome\Extensions\...\Chrome\Extension: [lmjegmlicamnimmfhcmpkclmigmmcbeh] - hxxps://clients2.google.com/service/update2/crx
    S2 mccspsvc; "C:\Program Files\Common Files\McAfee\CSP\1.5.471.0\McCSPServiceHost.exe" [X]
    S3 PrintNotify; C:\WINDOWS\system32\spool\drivers\x64\3\PrintConfig.dll [X]
    2018-12-28 18:15 - 2018-12-14 06:34 - 000001312 _____ C:\WINDOWS\system32\tcbres.wim
    2018-12-28 16:05 - 2019-01-02 17:09 - 000002390 _____ C:\WINDOWS\System32\Tasks\Driver Booster SkipUAC (Adam)
    2018-12-28 15:59 - 2018-12-28 16:00 - 021152920 _____ (IObit ) C:\Users\Adam\Downloads\driver_booster_setup(1).exe
    2018-12-28 15:45 - 2018-12-28 15:45 - 007895040 _____ C:\Program Files (x86)\GUT55C6.tmp
    2018-12-28 15:45 - 2018-12-28 15:45 - 000000000 ____D C:\Program Files (x86)\GUM55C5.tmp
    2018-12-29 12:34 - 2018-10-14 18:15 - 000000180 _____ C:\WINDOWS\system32\{A6D608F0-0BDE-491A-97AE-5C4B05D86E01}.bat
    2018-12-28 16:17 - 2018-10-07 14:17 - 000032328 _____ (ELAN Microelectronic Corp.) C:\WINDOWS\system32\Drivers\SET25CB.tmp
    2018-12-28 16:17 - 2018-05-28 10:21 - 000615496 _____ (ELAN Microelectronics Corp.) C:\WINDOWS\system32\Drivers\SETCFBC.tmp
    CustomCLSID: HKU\S-1-5-21-3091735202-3177321222-2565802479-1001_Classes\CLSID\{EA724FD3-844D-43A9-A8C9-A5BC35FC20E4}\InprocServer32 -> C:\Users\Adam\AppData\Local\Google\Update\1.3.33.17\psuser_64.dll => Brak pliku
    ShellIconOverlayIdentifiers: [ OneDrive1] -> {BBACC218-34EA-4666-9D7A-C78F2274A524} => -> Brak pliku
    ShellIconOverlayIdentifiers: [ OneDrive2] -> {5AB7172C-9C11-405C-8DD5-AF20F3606282} => -> Brak pliku
    ShellIconOverlayIdentifiers: [ OneDrive3] -> {A78ED123-AB77-406B-9962-2A5D9D2F7F30} => -> Brak pliku
    ShellIconOverlayIdentifiers: [ OneDrive4] -> {F241C880-6982-4CE5-8CF7-7085BA96DA5A} => -> Brak pliku
    ShellIconOverlayIdentifiers: [ OneDrive5] -> {A0396A93-DC06-4AEF-BEE9-95FFCCAEF20E} => -> Brak pliku
    ShellIconOverlayIdentifiers: [ OneDrive6] -> {9AA2F32D-362A-42D9-9328-24A483E2CCC3} => -> Brak pliku
    ShellIconOverlayIdentifiers: [ OneDrive7] -> {C5FF006E-2AE9-408C-B85B-2DFDD5449D9C} => -> Brak pliku
    ShellIconOverlayIdentifiers-x32: [ OneDrive1] -> {BBACC218-34EA-4666-9D7A-C78F2274A524} => -> Brak pliku
    ShellIconOverlayIdentifiers-x32: [ OneDrive2] -> {5AB7172C-9C11-405C-8DD5-AF20F3606282} => -> Brak pliku
    ShellIconOverlayIdentifiers-x32: [ OneDrive3] -> {A78ED123-AB77-406B-9962-2A5D9D2F7F30} => -> Brak pliku
    ShellIconOverlayIdentifiers-x32: [ OneDrive4] -> {F241C880-6982-4CE5-8CF7-7085BA96DA5A} => -> Brak pliku
    ShellIconOverlayIdentifiers-x32: [ OneDrive5] -> {A0396A93-DC06-4AEF-BEE9-95FFCCAEF20E} => -> Brak pliku
    ShellIconOverlayIdentifiers-x32: [ OneDrive6] -> {9AA2F32D-362A-42D9-9328-24A483E2CCC3} => -> Brak pliku
    ShellIconOverlayIdentifiers-x32: [ OneDrive7] -> {C5FF006E-2AE9-408C-B85B-2DFDD5449D9C} => -> Brak pliku
    ContextMenuHandlers5: [igfxcui] -> {3AB1675A-CCFF-11D2-8B20-00A0C93CB1F4} => -> Brak pliku
    ContextMenuHandlers1_.DEFAULT: [ FileSyncEx] -> {CB3D0F55-BC2C-4C1A-85ED-23ED75B5106B} => -> Brak pliku
    ContextMenuHandlers4_.DEFAULT: [ FileSyncEx] -> {CB3D0F55-BC2C-4C1A-85ED-23ED75B5106B} => -> Brak pliku
    ContextMenuHandlers5_.DEFAULT: [ FileSyncEx] -> {CB3D0F55-BC2C-4C1A-85ED-23ED75B5106B} => -> Brak pliku
    Task: {29F42588-245A-4006-A5B8-283365339EB5} - System32\Tasks\KMSAutoNet => C:\ProgramData\KMSAutoS\KMSAuto Net.exe [2016-09-21] (MSFree Inc.)
    C:\ProgramData\KMSAutoS\KMSAuto Net.exe
    EmptyTemp: