Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Scania euro 6 xpi - jak wymienić filtr adblu?

06 Jan 2019 13:06 1995 4
  • Level 6  
    Witam
    Tak jak w temacie chciałbym się zorientować o wymianę filtra/ów adblu,
    z tego co się dopatrzyłem to filtr znajduje się za zbiornikiem adblue wkręcany w pompę, czy w tym
    układzie są jeszcze jakieś filtry? Może by koledzy posiadali schemat .
  • Level 33  
    Z tego co się orientuję to jest jeden filtr.
  • Level 30  
    Witam

    Tak filtr jest jeden i na zasileniu pompy trzeba wykręcić króciec i wyciągnąć ,,filterek" ze środka,w komplecie do filterka jest dołączona śrubka na torx 20 wkręca się ją w ,,filterek" chwyta kombinerkami lub podważasz śrubokrętem i wyciągasz.Nowy po prostu wkładasz do środka i dokręcając króciec jest dopychany do gniazda.Jeszcze jeden ,,filterek" znajduje się w dozowniku aby go wymienić trzeba rozpołowić dozownik,tego akurat nie wymienia się podczas serwisu.
  • Level 6  
    dziękuje za szczegółowe informacje.
    koledzy a pomogli byście w rozszyfrowaniu kodu błedów
    scania jak w temacie
    kierowca z trasy przesłał po wyświetleniu komunikatu o usterce silnika
    eec 8426
    ems4721
    tms 50140
    las 4117 aktywny
    tco 448
  • Level 33  
    EEC 8426; jednostka sterująca układu oczyszczania spalin. Jednostka ta została nieprawidłowo wyłączona, zasianie U 30 zostało przerwane bez ukończenia procedury wyłączenia tej jednostki. Może to wynikać z odłączenia akumulatora za pomocą głównego wyłącznika.Podczas procedury wyłączania zachowywane są dane z ostatniego cyklu jazdy. Jeśli jednostka sterująca zostanie wyłączona bez ukończenia procedury wyłączania,dane cyklu jazdy oraz konfiguracja mogą zostać utracone. Może to wpłynąć na działanie jednostki EEC . Jeśli stanie się tak w warunkach wysokiej temperatury , podzespoły układu SCR mogą również uledz uszkodzeniu. EMS 4721; pompowtryskiwacz cylindra 7 narastanie napięcia w zaworze elektromagnetycznym zajęło więcej czasu niż przewidział sterownik EMS.Powodem może być niska rezystancja elektrozaworu.LAS 4117 ; pilot zdalnego sterowania 2, sterownik wykrył że pilot nadaje ciągły sygnał.Pilot może być uszkodzony , jeden z przycisków mógł się zaciąć, TCO 448; pojazd przekroczył maksymalną dopuszczalną prędkość ustawioną w tachografie przez dłużej niż 45s.