Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Scania euro 6 xpi - jak wymienić filtr adblu?

06 Sty 2019 13:06 753 4
  • Poziom 5  
    Witam
    Tak jak w temacie chciałbym się zorientować o wymianę filtra/ów adblu,
    z tego co się dopatrzyłem to filtr znajduje się za zbiornikiem adblue wkręcany w pompę, czy w tym
    układzie są jeszcze jakieś filtry? Może by koledzy posiadali schemat .
    Darmowe szkolenie: Ethernet w przemyśle dziś i jutro. Zarejestruj się za darmo.
  • Poziom 32  
    Z tego co się orientuję to jest jeden filtr.
  • Poziom 30  
    Witam

    Tak filtr jest jeden i na zasileniu pompy trzeba wykręcić króciec i wyciągnąć ,,filterek" ze środka,w komplecie do filterka jest dołączona śrubka na torx 20 wkręca się ją w ,,filterek" chwyta kombinerkami lub podważasz śrubokrętem i wyciągasz.Nowy po prostu wkładasz do środka i dokręcając króciec jest dopychany do gniazda.Jeszcze jeden ,,filterek" znajduje się w dozowniku aby go wymienić trzeba rozpołowić dozownik,tego akurat nie wymienia się podczas serwisu.
  • Poziom 5  
    dziękuje za szczegółowe informacje.
    koledzy a pomogli byście w rozszyfrowaniu kodu błedów
    scania jak w temacie
    kierowca z trasy przesłał po wyświetleniu komunikatu o usterce silnika
    eec 8426
    ems4721
    tms 50140
    las 4117 aktywny
    tco 448
  • Poziom 32  
    EEC 8426; jednostka sterująca układu oczyszczania spalin. Jednostka ta została nieprawidłowo wyłączona, zasianie U 30 zostało przerwane bez ukończenia procedury wyłączenia tej jednostki. Może to wynikać z odłączenia akumulatora za pomocą głównego wyłącznika.Podczas procedury wyłączania zachowywane są dane z ostatniego cyklu jazdy. Jeśli jednostka sterująca zostanie wyłączona bez ukończenia procedury wyłączania,dane cyklu jazdy oraz konfiguracja mogą zostać utracone. Może to wpłynąć na działanie jednostki EEC . Jeśli stanie się tak w warunkach wysokiej temperatury , podzespoły układu SCR mogą również uledz uszkodzeniu. EMS 4721; pompowtryskiwacz cylindra 7 narastanie napięcia w zaworze elektromagnetycznym zajęło więcej czasu niż przewidział sterownik EMS.Powodem może być niska rezystancja elektrozaworu.LAS 4117 ; pilot zdalnego sterowania 2, sterownik wykrył że pilot nadaje ciągły sygnał.Pilot może być uszkodzony , jeden z przycisków mógł się zaciąć, TCO 448; pojazd przekroczył maksymalną dopuszczalną prędkość ustawioną w tachografie przez dłużej niż 45s.