Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Audi a6 c6 - Pobór prądu na postoju 0.01ampera szybki spadek napięcia w aku

kilun1 21 Jan 2019 09:29 17088 58
Testo
  • #31
    andrzej20001
    Level 43  
    Pobór w normie,widac że aku fabryczny. Ile ma jeszcze pożyć?
  • Testo
  • #32
    kilun1
    Level 10  
    Nie no aku z busa wyciągnąłem. W busie dziala bez problemu A w audi tylko włożyłem i już komunikat o słabym akumulatorze. Ogólnie mam niespełna roczny
  • #33
    andrzej20001
    Level 43  
    Nie ma wyjąłem i wsadziłem . Musi być dopisany jaka pojemność. I typ zwykły czy agm. I ładowanie za małe masz.
  • #34
    kilun1
    Level 10  
    Mówią że tam steruje komputer ładowaniem i 13.9 jest jak najbardziej wporzadku. Wsadzilem na chwilę by z mierzyć pobór prądu gdyz mój sie ładował
  • #35
    andrzej20001
    Level 43  
    Za mało, jak masz s&s dobija czasem do 14,8V. 13,6 to minimalne książkowe ale z praktyki wynika że musi być powyżej 14. Jaki masz alternator tam? Bosch czy Valeo? I jakie jest bezpośrednio na nim napięcie?
  • #36
    kilun1
    Level 10  
    Na różnych forach od audi ludzie piszą że mają 13.5 czasem 13.9 zależy jak komputer zadecyduje i nie ma zadnych problemem z rozruchem. Nie wiem jaki mam wczoraj strzelił wąż od wspomagania pojedzie do mechanika poproszę by mi sprawdził i zamieszczę ta informacje
  • #37
    Strumien swiadomosci swia
    Level 43  
    kilun1 wrote:
    Na różnych forach od audi ludzie piszą że mają 13.5 czasem 13.9 zależy jak komputer zadecyduje i nie ma zadnych problemem z rozruchem

    Bo jak się przekonałem ten regulator sam z siebie nie jest głupim P regulatorem.
    Najpierw ładuje poniżej 14V by po chwili skoczyć na 14,8V i znów spada do 14,4V.
    I to sam regulator wymyśla taki reżim , a jak jeszcze auto mu rozkazuje to może być różnie.
    Więc proszę podblokowe wydumki naprawiaczy C6 można między bajki włożyć.
  • #38
    kilun1
    Level 10  
    Czyli ładuje dobrze tak? Gdy auto odpala z kabli pochodzi dosłownie 5 minut i już pali sam. I jak ma te 13.8vmożna włączyć grzanie szyb foteli dmuchawe wszystko co zużywa prąd i trzyma tyle samo.
  • Testo
  • #39
    Strumien swiadomosci swia
    Level 43  
    KOlego sprawa prosta zrób test po jego wykonaniu będziesz wiedział wszystko albo ja albo TY.

    Włącz światła mijania czyli krótkie na 9 minut, jak po tym czasie odpali to masz akumulator na pewno sprawny.
    I szukamy dalej.
    Oczywiście na zgaszonym silniku.
  • #40
    vodiczka
    Level 43  
    Strumien swiadomosci swia wrote:
    Włącz światła mijania czyli krótkie na 9 minut,
    Dlaczego 9 a nie 10 lub 15 min?
    Nie wiem jakie dokładnie światła są w audi ale zazwyczaj to moc ok. 150W czyli pobór prądu ok. 12,5A. Przez 9 min pobierzesz ok. 2Ah.
  • #41
    kilun1
    Level 10  
    Mówię że auto nie odpala A wy mi karzecie zostawić na światłach 10 minut i wtedy odpalac. Akumulator traci napięcie gdy jest tylko włożony do auta
  • #42
    Strumien swiadomosci swia
    Level 43  
    kilun1 wrote:
    Akumulator traci napięcie gdy jest tylko włożony do auta

    To normalne bo już po otwarciu masz pobór 8A, dlatego objawiłem ci sposób sprawdzenia akumulatora.
    90Ah od tak w 5 minut nie rozładujesz byle czym.

    Naładuj.
    Zrób test i będziesz wiedział czy akumulator jest coś warty.
  • #43
    kilun1
    Level 10  
    Ladowalem i podczas ładowania już napięcie było ponad 15v wiec odpuściłem. I tak naładowany akumulator starcza mi na 2 tygodnie.
  • #44
    Strumien swiadomosci swia
    Level 43  
    kilun1 wrote:
    I tak naładowany akumulator starcza mi na 2 tygodnie.


    Zrób test jak jednak odpali, to masz za małe ładowanie.
    Jeździsz codziennie?
  • #45
    kilun1
    Level 10  
    Mechanik sprawdzał napięcie z alternatora i mówił że jest 13.9v i ze to jest jak najbardziej wporzadku. Co mówicie?
  • #47
    kilun1
    Level 10  
    Jesli ładowanie 13.9 jest za malo to jakie sa najprostsze przyczyny ? Od takich bym zaczął? Wymiana regulatora napiecia moze pomoc czy alternator?
  • #48
    andrzej20001
    Level 43  
    Wymień regulator, powinno być ok.
  • #49
    jurekk55
    Level 36  
    kilun1 wrote:
    Jesli ładowanie 13.9 jest za malo to jakie sa najprostsze przyczyny ? Od takich bym zaczął? Wymiana regulatora napiecia moze pomoc czy alternator?


    Próbowałeś oczyścić główne punkty masowe ? Tam jest osobne połączenie silnik-nadwozie.
  • #50
    lukasz12345678910
    Level 30  
    Ja mam wrażenie że to wszystko co jest to napisane to jak grochem o ścianę.
    Dwie rzeczy które były wypisane i nie są sprawdzone. Pomiar napięcia bezpośrednio na alternatorze i dopisanie akumulatora zgodnie z pojemnością.
    Ostatnio znajomy mechanik, a raczej pseudomechanik. Naprawial ładowanie w takim aucie. Było 13.8V, wymienił regulator i akumulator, naciagnal klienta na koszty, a sprawę rozwiazalo zakodowanie akumulatora.
  • #51
    kilun1
    Level 10  
    Jak nie ? Napięcie z alternatora było mierzone jest 13.9v. Akumulator jest zakodowany. Koduje sie go względem pojemności dokladnie takiej samej nie ma ale kodowalem na mniejsze jak i na większe odrobinę i roznicy nie ma. Auto po załadowaniu prostownikiem odpala ładnie szybko jednak z dnia na dzień jest coraz gorzej az wkoncu prądu zabraknie.
  • #52
    paszczakq
    Level 26  
    Ta bo wymiana regulatora coś zmieni . Już parę lat mija jak napięcie ładowania zmienia się w dość sporym zakresie także ten pomiar można sobie darować . Częściowo zarządza tym sam regulator ale jeszcze dostaje sterowanie CAN i tyle . Nawet kia picanto z 2011 roku ma odzysk energii i tam napięcie krąży od 13,1V w zależności czy przyśpieszamy czy hamujemy . Do tego dodajmy warunki pogodowe itp .

    0,01A to bardzo dobry wynik jak na tak rozbudowane auto .

    Metoda z włączonymi światłami pozwoli sprawdzić czy akumulator ma jeszcze pojemność . Prądowo może być sprawny ale pojemność ma już taką że wystarczy na jednorazowy rozruch .

    Jest jeszcze opcja że w któryś drzwiach przełącznik zamka skorodowany i co jakiś czas wybudza auto symulując otwarcie .

    Pozostaje zrobić jeszcze 2 pomiary napięcia akumulatora : w samochodzie po godzinie od jazdy i po dobie postoju . Najlepiej jakby nawet oświetlenie kabiny nie świeciło wtedy . Drugi pomiar to po naładowaniu akumulatora po dobie pomiar . Może sam się rozładowuje .
  • #54
    paszczakq
    Level 26  
    Albo jakieś webasto jest lub przewietrzanie to już sprawnie rozładuje akumulator .
  • #55
    kilun1
    Level 10  
    No wlasnie sluszna uwaga ale webasto sie nie uruchamia wcale (pokazuje zwarcie pompy obiegowej na przewodzie +) przewietrzanie jest wylaczone. Sluszna uwaga jak najbardziej jednak nie w tym wypadku. Dziekuje wszystkim za sugestie jednak przychyle sie do wymiany regulatora napiecia gdyz akumulator zdaje sie pracowac na resztce pradu ciagle. Nawet po przejechaniu 100km nie kreci tak szybko rozrusznik jak po naladowaniu prostownikiem
  • #57
    kilun1
    Level 10  
    Jak alternator orginalnie jest bosh to i taki regulator kupię. Audi swoich alternatorow nie montowalo jest bosch lub valeo ale to bede wiedzial jak mi mechanior wyciągnie
  • #58
    Don de Leon
    Level 24  
    W tym sezonie zimowym już trzy Audi z takim samym problemem wypuściłem. Najszybciej żeby być czegoś pewnym (przy normalnym poborze prądu podczas postoju/uśpienia) montujemy sprawdzony/dobry akumulator i go koniecznie kodujemy do zarządzania energią A6C6 lub Getway Q7. Akumulator musi być oczywiście zgodny z pojemnościami zalecanymi. Zrób to najpierw, w jednym A6 niezakodowana nowa Varta Silver padła po 5 miesiącach.

    Dodano po 3 [minuty]:

    Podczas pracy silnika sprawdź czy przewód + z alternatora na wysokości przyłącza do awaryjnego odpalania pod maską nie robi się gorący. Jak się grzeje to znaczy, że brak dobrego styku na wysokości zakucia.
  • #59
    kilun1
    Level 10  
    No wlasnie sluszna uwaga ale webasto sie nie uruchamia wcale (pokazuje zwarcie pompy obiegowej na przewodzie +) przewietrzanie jest wylaczone. Sluszna uwaga jak najbardziej jednak nie w tym wypadku. Dziekuje wszystkim za sugestie jednak przychyle sie do wymiany regulatora napiecia gdyz akumulator zdaje sie pracowac na resztce pradu ciagle. Nawet po przejechaniu 100km nie kreci tak szybko rozrusznik jak po naladowaniu prostownikiem