Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Piec Vaillant AtmoCompact - zawieszanie się zaworu/pompki??

08 Sty 2019 09:02 609 19
  • Poziom 9  
    Witam,

Mam następujący problem, występujący wyłącznie przy włączonym ogrzewaniu. Piec Vaillant AtmoCompact, rocznik 2007. Czasami (nie jest to cykliczne, nie można tego przewidzieć) po zakończeniu grzania wody, kiedy piec się wyłączy, pojawia się dziwne buczenie, brzęczenie, coś jakby pompka chodząca na jałowych obrotach, najpierw ciche, później coraz głośniejsze i wolniejsze. Pomaga jedynie wyłączenie pieca przełącznikiem zasilania. Po ponownym włączeniu (nawet po paru sekundach) odgłos znika i piec chodzi w porządku.

Pytanie co to może być? Czy to zacina się jakaś pompka? Czy może jakiś zawór? Kompletnie nie znam się na piecach.

Mówiłem o tym serwisantowi, który przychodzi konserwować piec, ale on też nie ma pojęcia co to może być, a przy jego wizycie nie zdarzyło się to nigdy. Zresztą zdarza się to najczęściej po dłuższym czasie działania pieca, po paru godzinach od resetu, który opisałem powyżej.

Nie jest to brzęczenie żadnej blachy.
  • Poziom 21  
    Pompa co jest dwustopniowa przełączana elektrycznie z płyty. Jeżeli d.19 jest ustawione na "0" to po zakończeniu cyklu grzania na stopniu 2, następuje przełączenie jej na stopień 1. I to by pasowało do tego przypadku. Prawdopodobnie pompa jest już wyeksploatowana i na 1 się to uwydatnia (miałem takie przypadki). Drugi stopień jeszcze daje rady. Można ustawić d.19 na "3" (tylko 2 stopień) i to jeszcze popracuje albo pompa do wymiany.
  • Poziom 9  
    Chodzi o pompę grzewczą wewnętrzną? Nie mam pozycji d.19, jest d.15, a potem d.23.
  • Poziom 33  
    d.19 będzie pewnie w drugim poziomie kodów diagnostycznych.
    Jak do niego wejść - powinno być w instrukcji.
    Jak ci się nie uda to pisz.
  • Poziom 9