Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Amplituner ONKYO TX-NR555 - strzelił

08 Sty 2019 11:42 417 9
  • Poziom 9  
    Witam,
    Jestem zielony i szukam podpowiedzi co mogło to spowodować.

Mam pomieszczenie po remoncie i dopiero podłączam całość.
    Podłączyłem sobie wczoraj komputer przez HDMI i włączyłem amplituner, zmieniłem źródło i trzasnęło.
    Mam podłączone wszystkie kanały pod ATMOSa + drugą strefę. Dodatkowo głośniki sufitowe Pyle PDIC60 podłączone równolegle 4 sztuki do dwóch kanałów.
    I teraz nie bardzo wiem jak rozumieć 4-8 Ohm, czy to w zależności jak sobie podłącze? Bo nie wiem czy czasem nie otrzymałem 2 Ohm i to było przyczyną. (choć grały przez jakieś miesiąc).

Czy może coś na kablach źródłowych - pierwszy raz podłączyłem z tego źródła i to było jedyne podłączenie po HDMI poza oczywiście wyjściem HDMI (na projektor, kabel 7m). choć wcześniej robiłem testy na innych źródłach HDMI i było OK, ale wtedy nie miałem tylu głośników. Dodam że grało z komputera na optycznym.

Sprzęt się teraz włącza i wyłącza na stby.

Z góry dziękuje za podpowiedzi.
  • Poziom 35  
    Na początek odłącz wszystko i sprawdź czy też przechodzi w Stand By.
    Jeżeli tak to jest uszkodzony.
    Można sprawdzić reset w/g instrukcji.
  • Poziom 9  
    Tak też przechodzi.
    W zasadzie teraz się wyłącza.

Włączenie do prądu - >uruchamia stby -> podanie źródła uruchamia i po chwili wyłącza amplituner.

Zastanawiam się tylko nad przyczyną, czy bardziej to kwestia amplitunera czy czegoś zewnętrznego..
    (Żeby nie było, że po naprawie będzie to samo).
  • Poziom 35  
    Ale wszelkie kabelki masz odłączone?
  • Poziom 9  
    Tak, wszystkie odłączone.
  • Poziom 35  
    No to działa Protect:
    - uszkodzenie któregoś z zasilaczy,
    - uszkodzenie końcówki mocy,
    Napisałeś "Jestem zielony" więc tylko serwis.
  • Poziom 9  
    Dzięki za info :)