Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Relpol przekaźniki nadzorczeRelpol przekaźniki nadzorcze
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Daewoo lanos 1.6 2000r - Daewoo lanos nie odpala jak jest temperatura ujemna na

08 Sty 2019 22:39 603 17
  • Poziom 4  
    Witam mam problem samochód (lanos) odpalał codziennie o każdej godzinie I porze aż przyszedł mróz jak jest temperatura ujemna na dworze samochód nie odpala check się nie świeci pompa nie chodzi jak jest temperatura na plusie samochód nagle zaczyna odpalać jak by mu się nigdy nic nie stało pompa zaczyna chodzić wszystko jest ok . Co to może być wymieniłem już czujnik położenia wału. POMOCY
  • Relpol przekaźniki nadzorczeRelpol przekaźniki nadzorcze
  • Poziom 25  
    Podgrzej okolice ECM (sterownik silnika), a szczególnie przewody dochodzące do niego. ECM w Lanosie w zależności od wersji są: w dolnej części prawego przedniego słupka, pod siedzeniem pasażera lub na ścianie grodziowej w komorze silnika.
  • Poziom 4  
    U mnie jest pod fotelem . To mówi pan żeby podgrzać ecm i wiązke elektryczna od niego
  • Poziom 25  
    Tak. Pod pokrywą plastikową (wyjąć fotel). Czasami przewody w wiązce"gniją" od zbierającej się wilgoci - dlatego trzeba przesuszyć (farelką, suszarką itp.) i przejrzeć przewody w wiązce i ewentualnie tam szukać przyczyny.
  • Relpol przekaźniki nadzorczeRelpol przekaźniki nadzorcze
  • Poziom 28  
    Lechtan napisał:
    pompa nie chodzi
    Przy minusie ! Może woda w zbiorniku ?

    Dodano po 4 [minuty]:

    robin161 napisał:
    Czasami przewody w wiązce"gniją" od zbierającej się wilgoci - dlatego trzeba przesuszyć (farelką, suszarką itp.) i przejrzeć przewody w wiązce i ewentualnie tam szukać przyczyny.
    Sądzisz, że przy dodatnich temperaturach, nie są przegniłe?
  • Poziom 25  
    Nie wiem (z opisu niewiele wynika) - najczęściej tam. Równie dobrze może być wina np. kostki stacyjki, słabej masy, zasilania ECU - przyczyn może być wiele.
  • Poziom 28  
    Lechtan napisał:
    mam problem samochód (lanos) odpalał codziennie o każdej godzinie I porze aż przyszedł mróz jak jest temperatura ujemna na dworze samochód nie odpala check się nie świeci pompa nie chodzi jak jest temperatura na plusie samochód nagle zaczyna odpalać
    anchilos napisał:
    Przy minusie ! Może woda w zbiorniku ?
    robin161 napisał:
    Równie dobrze może być wina np. kostki stacyjki, słabej masy, czujnika temperatury - przyczyn może być wiele.
    Pada masa przy minusowej temperaturze ? Etc?

    Dodano po 4 [minuty]:

    anchilos napisał:
    i pompa nie chodzi j
    Przy temperaturze dodatniej chodzi?
  • Poziom 4  
    Tak jak jest np 0 stopni to zaczyna pompa chodzić i ma iskrę i świeci się check na desce jak temperatura zejdzie na ujemna samochód nie ma iskry i pompa nie działa i na desce się wszystko świeci oprócz check

    Dodano po 7 [minuty]:

    Tak jak by cos zamarzało tylko pytanie co

    Dodano po 9 [godziny] 28 [minuty]:

    A to naprawdę może być za mała masa ?
  • Poziom 37  
    http://daewooforum.pl/temat25538.html

    Lechtan napisał:
    nie ma iskry i pompa nie działa
    Jest wtedy napięcie na bezpiecznikach F5, F11, F15, F17 w kabinie i Ef16 w komorze silnika ? Sprawdzaj żarówką, lub https://www.google.com/search?q=pr%C3%B3bnik+...fAhVi_CoKHdb2AHAQsAR6BAgEEAE&biw=1440&bih=664
    Lechtan napisał:
    na desce się wszystko świeci oprócz check
    A dioda immo obok zegarka ?
    Przy komputerze masz dwa złącza, tam lubi być mokro, oraz też 2 za prawym kielichem amortyzatora pod pokrywką.
  • Poziom 4  
    Przy komputerze jest sucho A przy kielich sprawdzę jutro oraz tą diode od immo dziękuję bardzo za pomoc wszystkim zgromadzonym i jak wszystko sprawdzę i mam nadzieję że dojdę co to jest to napiszę czy się udało czy nie . Z Góry Dziękuję Za Pomoc 😊 jeśli ktoś ma jeszcze jakaś wiedzę o lanosie co to może być to bardzo proszę o pomoc
  • Poziom 4  
    Wszystko sprawdziłem i wszystko jest okej . Ktoś mi powiedział że to może być czujnik temperatury i kupiłem nowy dziś będę zmieniał
  • Poziom 25  
    Czujnik temperatury nijak sie ma do braku iskry na mrozie.
  • Poziom 4  
    Już sam nie wiem ostatnio mnie zdziwił bo odpalił na mrozie przy tym na początku 2 razy stracił iskre na chwilę i prawie zgasł potem chodził i chodził do puki nie nagrzal się w 100% potem nagle zgasł i znowu nie odpala już 2 dzień pewnie za jakiś czas znowu odpali pochodzi chwilę i zgadnie dlatego już nie wiem co mam robić i znajomy żeby jeszcze sprawdzić czujnik temperatury silnika . Mam nadzieję że to będzie to bo wszystko co mi tu ludzi powiedzieli okazało się być sprawne jak to nie pomoże to już nie wiem sam co zrobić zależy mi na tym samochodzie bo to pamiątka po dziadku 😐
  • Poziom 37  
    Lechtan napisał:
    Wszystko sprawdziłem i wszystko jest okej .
    A co dokładnie sprawdziłeś ?
    Nie masz iskry - cewka ma zasilanie ? Są impulsy sterujące cewką ? Wtryskiwaczami ?
    Nie masz pompy - przekaźnik pompy ma zasilania ? Słyszysz jej krótką pracę po włączeniu zapłonu ?
    Nie masz kontrolki silnika - żaróweczka ma zasilanie, w ogóle komputer ma zasilanie ? Ma prawo uruchomić przekaźnik pompy i cewkę ?
    Jak dokładnie się zachowuje kontrolka check i dioda immo ? Pierwsze świeci i gaśnie, drugie mruga i gaśnie po przekręceniu kluczyka na zapłon ?
    Odczytałeś błędy ? Jaki błąd się wyświetlił ? Da się uruchomić odczyt, gdy nie odpala ?
    Sprawdziłeś złącza które wskazałem ? Przez nie między innymi idzie zasilanie komputera w plusy i masy.
    Masy... Też pięta achillesowa w lanosie. Jest ich kilka, nie jedna. Co z nimi ?

    Lechtan napisał:
    Ktoś mi powiedział że to może być czujnik temperatury i kupiłem nowy dziś będę zmieniał
    Który czujnik ? Są 2 wpływające na pracę silnika.
    Nie pali - odłącz czujnik temperatury płynu i włącz zapłon - co się stanie ? Włączy się wentylator ?
    Podpowiedziałbym jeszcze o jednym czujniku wpływającym na iskrę i pompę, ale bez odpowiedzi na powyższe pytania pewnie polecisz go zaraz kupić - a to może być tylko brak kontaktu na przewodach lub złączach - wszystko może być ok z czujnikami, ale bez zasilania komputera, wszystkie będą "złe".

    Lechtan napisał:
    wymieniłem już czujnik położenia wału.

    A nie, już zmieniłeś...
    Wymieniaj dalej...
  • Poziom 4  
    Tak sprawdziłem to co mi Pan powiedział i jest napięcie na tych bwzpiecznikach A immo mryga do puki nie przekracza kluczykiem na zapłon jak przekręcić to gaśnie

    Dodano po 55 [sekundy]:

    Za kielichem pod tą czeka pokrywką też patrzyłem i te 2 kostki są suche i nie zaani zaśniedziale ani nic z nimi się nie dzieje

    Dodano po 32 [minuty]:

    Właśnie nie słyszę pracy pompy bo ona nie chodzi i iskry nie ma . Samochod raz na tydzień odpali i wtedy ma iskre i pompe słychać pochodzi z pół godziny a jak dobrze się nagrzeje to gaśnie i znowu tydzień nie odpala no chyba że jest ciepło to odpala zawsze i nic mu nie jest i nie gaśnie jak się nagrzeje A w mróz odpala raz na tydzień i to nie zawsze jest tak pięknie teraz odpalił przed wczoraj pochodził pół godziny zgasl i juz nie odpalil do dziś
  • Poziom 4  
    Mam odsłonięty jutro się za to wezmę dziękuję bardzo za pomoc i przepraszam za głupoty które wypisywalem i ma Pan rację bez sensu wydawać pieniądze na coś co nie ma sensu

    Dodano po 11 [godziny] 32 [minuty]:

    U mnie też nie ma zasilania na tych pomarańczowych kablach dwóch jak w tamtym przypadku . Zrobic tak jak tamten pan i poprowadzić nowe te 2 przewody ?
  • Poziom 4  
    Puscilem ten przewód nowy i samochód odpala jeździ dziękuję wszystkim za pomoc