Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Poszukuję elektroniki do dysku: WD10EARS-00581

piotr751 09 Sty 2019 14:31 252 20
  • #3 09 Sty 2019 20:22
    piotr751
    Poziom 3  

Gdzie znajdę numer elektroniki ? Nie znam się na tym kompletnie :(
    Podłączałem dysk do komputera i coś w dysku się przypaliło. Po ponownym podłączeniu do starego komputera dysku nie widać.
    Na dysku mam pliki na których mi zależy stare zdjęcia itp.
    Niestety nie znam się na tym, ale poczytałem w internecie że można wymienić spaloną elektronikę, jeżeli ma się podobny dysk na podmianę.
    Mam znajomego który zajmuje się elektroniką i pomyślałem że może gdybym dokupił odpowiednie oprogramowanie mógłby spróbować mi ten dysk naprawić.
    Wiem że są firmy które zajmują się odzyskiem danych, ale z tego co patrzyłem to koszt wyszedł by około 1000 zł, a to dla mnie dość duży koszt
    Czy jest jakiś prosty sposób żeby jeszcze sprawdzić co może być zepsute w tym dysku ?
    Może jakaś inna rada ?

0
  • #4 09 Sty 2019 20:29
    RADU23
    Moderator - Komputery Serwis

Sama wymiana elektroniki przyniesie niewielki efekt. Trzeba jeszcze pamiętać o przelutowaniu ROM.

0
  • #5 09 Sty 2019 20:35
    piotr751
    Poziom 3  

wiem widziałem na YT. Przelutowanie to nie problem, gorzej widzę przeniesienie oprogramowania/pamięci, bo też jest chyba konieczne ?

0
  • #6 09 Sty 2019 20:50
    Łukasz_W

Specjalista - HDD i odzyskiwanie danych

piotr751 napisał:
    wiem widziałem na YT. Przelutowanie to nie problem, gorzej widzę przeniesienie oprogramowania/pamięci, bo też jest chyba konieczne ?

W przypadku uszkodzenia elektroniki zewnętrznej wystarczy przeniesienie układu U12 lub jego zawartości.
    W skrajnych przypadkach uszkodzenia strefy serwisowej lub wgrania adaptatywów po wymianie głowic.