Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Samsung C480W - Wyblakłe kolory podczas drukowania.

10 Sty 2019 18:46 384 7
  • Poziom 3  
    Witam Wszystkich,
    po pewnym czasie urządzenie wielofunkcyjne Samsung C480W znacząco obniża jakość wydruków (kolory są wyblakłe, tracą nasycenie). Problem pojawia się mniej więcej przy 65%-owym zużyciu tonerów. Jasność, kontrast, nasycenie itp. próbowałem regulować przy pomocy dołączonego oprogramowania - bez większego efektu (coś tam się zmienia jednak minimalnie).
    Po wymianie tonerów (używam jednie oryginalnych) wszystko działa bez zarzutu. Wymian było już trzy i za każdym razem sytuacja jest identyczna.
    Rozumiem, że im mniej proszku tym gorsze wydruki jednak 35% to mym skromnym zdaniem całkiem sporo i tonery powinny działać nie gorzej niż na początku.

    Jest na to jakaś rada może w drukarce manualnie da się jakoś nastawy zmienić?

    Pozdrawiam
    K.
  • Poziom 12  
    witam,
    jeśli po wymianie tonerów urządzenie działa bez zarzutu to wstępnie oznacza że problem nie leży po stronie drukarki.
    Jeśli tak by było - to konieczna jest wizyta w serwisie celem oczyszczenia optyki zespołu lasera, dodatkowo wymiana
    bęba znacznie poprawi jakość wydruków.

    opisany problem oznacza że w pana przypadku 65% zużycia po prostu kończy toner w kasetach
    trzeba pamętać że jest to bardzo wrażliwa drukarka na jakość tonerów oraz że ilość proszku w tonerach jest
    niewielka - około 30-50 g na kolor.
    wg producenta jest to wystarczjące do wydrukowania podanej ilości stron ale wg normy światowej tzn przy 5 % zadruku strony
    w przypadku większego pokrycia wydrukiem strony - wydajność drastyczne spada np. jeśli producent podaje wydajność
    na poziomie 500 stron to przy 10% zadruku wydrukujemy ich zaledwie 250 stron.
    10 procent zadruku to dosłownie mała grafika 5x6cm na stronie.
    np. cała strona maszynopisu to około 15-20% zadruku zależnie od grubości czcionki.
    pozdrawiam
  • Poziom 3  
    Dzień dobry,
    dziękuję za odpowiedź jednak tak jak pisałem za każdym razem po wymianie tonerów urządzenie działa bez zarzutu także czyszczenie optyki zespołu lasera czy wymiana bębna z celem się mija. Poza tym tego typu operacja to spory kosz a tego chcę uniknąć.
    Prędzej już faktycznie producent błędnie podaje faktyczną żywotność tonera i wspomniane 65% to fizyczny jego koniec. Jednak mimo wszystko przekłamanie o ponad 30% brzmi raczej mało prawdopodobnie.

    Pozdrawiam
    T.
  • Poziom 21  
    >>Rozumiem, że im mniej proszku tym gorsze wydruki <<

    Źle rozumiesz, zużycie procentowe toneru nie ma żadnego wpływu na jakość kopii - chyba , że są uzepłaniane w 50 % .Są inne czynniki , które powodują pogorszenie jakości kopii.

    >>jeśli po wymianie tonerów urządzenie działa bez zarzutu to wstępnie oznacza że problem nie leży po stronie drukarki.
    Jeśli tak by było - to konieczna jest wizyta w serwisie celem oczyszczenia optyki zespołu lasera<<
    Idąc twoim tokiem rozumowania, po wymianie tonerów na nowe laser samoczynnie się czyści.
    Ludzie zastanówcie się , co tu wypisujecie.
  • Poziom 3  
    Dzień dobry,
    dziękuję za odpowiedź chociaż niewiele wniosła.
    Cóż to są te inne czynniki powodujące, że dopiero po zużyciu tonerów mniej więcej w 65% pojawia się opisana sytuacja (wcześniej wydruki są nieskazitelne)?
    Czy brudna optyka lasera nie dawałaby znać o sobie od samego początku niezależnie od poziomu napełnia tonerów?

    Wspomniane 65% powoduje jedynie pogorszenie nasycenia kolorów poza tym brak innych wad.
    To jest objaw brudnej optyki lasera?

    kulka35 napisał:
    Ludzie zastanówcie się , co tu wypisujecie.

    Zdanie niegrzeczne i niepotrzebne. Wybitny specjalista może czuć święte oburzenie w kontakcie z ignorancją plebejskich laików jednak najlepiej jeżeli dla siebie je zachowa.
    Poza tym warto koncentrację skupić na sugestiach stricte technicznych (po to właśnie jest ten portal) a swoją skąd inąd jakże słuszną „uczuciowość” gdzie indziej realizować.

    Pozdrawiam
    T.
  • Poziom 21  
    Masz po prostu kiepskiej jakości zamienniki.
    Powinieneś zrobić wydruk i reklamacja towaru, a następnie zmiana toneru na innego producenta. Skoro po wymianie toneru na nowy, jakość jest OK, to sugerowanie , że należy dać do serwisu (czyszczenie lasera) jest zwykłym naciąganiem klienta na niepotrzebne koszty.
    @Przemekkrakow
    Pierwszy raz się spotykam ,aby wymiana tonerów czyściła lasera (na chwilę), gratuluje diagnozy! Naciągactwo pierwsza klasa , znaczy się liga!
    p.s. podaj proszę w którym serwisie pracujesz w KRK.
  • Poziom 3  
    Witam ponownie,
    kulka35 napisał:
    Masz po prostu kiepskiej jakości zamienniki.

    Zamienniki nie były używane. Korzystam jedynie z oryginalnych tonerów zresztą wspominałem już o tym w poście inicjującym temat. Recz jasna mogło się zdarzyć, że i oryginał ma jakąś wadę, ale były już trzy wymiany za każdym razem ten sam objaw się pojawiał.

    kulka35 napisał:
    Skoro po wymianie toneru na nowy, jakość jest OK, to sugerowanie , że należy dać do serwisu (czyszczenie lasera) jest zwykłym naciąganiem klienta na niepotrzebne koszty.

    Jestem podobnego zdania w tym przypadku czyszczenie optyki czy wymiana bębna są zbędne generując tylko niepotrzebne koszty.

    Pozdrawiam
    T.
  • Poziom 3  
    Dzień dobry,
    w końcu udało mi się w menu drukarki odnaleźć funkcjonalność odpowiadającą za ręczną regulację nasycenia kolorów. Poniżej ścieżka (swoją drogą z intuicyjnością nie ma to nic wspólnego):

    W menu po nr 4. mamy Konfig. syst (OK); 3x strzałka w prawo - Konserwacja (OK); 2x strzałka w prawo - Menedz. obr. (pisownia oryginalna OK); Kolor niestan. (OK); 1x w prawo - Gestosc druku (OK)
    i tutaj regulujemy od 1 do 10 nasycenia każdego z tonerów. W moim przypadku ustawienie na 6 tych zużytych w przynajmniej w 65% załatwia sprawę. Oczywiście to kwestia subiektywna. Innym wystarczy przykładowo zwiększenie intensywności do 4 dla mnie jednak dopiero 6 jest zadowalające.

    To chyba rozwiązuje problem chociaż dalej nie wiem czemu tak się dzieje. Jeden z kolegów zauważył, że opisane zużycie tonerów nie powinno mieć wpływu na jakość wydruków a ja przychylam się do tego stwierdzenia.

    Tak czy inaczej dziękuję Wszystkim za zainteresowanie.

    Pozdrawiam
    T.