Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Ledy RGB kłopot z kolorami

abian1815 11 Jan 2019 14:22 468 7
  • #1
    abian1815
    Level 8  
    Witam,
    1) kupiłem ledy RGB Blaupunkt taśma 5m.
    2) Uciąłem cztery odcinki po 30cm i umieściłem w aucie "nad nogami" (aby oświetlał "dywaniki").
    3) Sterownik ma stałe zasilanie (po drodze bezpiecznik) a masę mam zrobioną przez przełącznik "kołyskowy" trzy poziomowy ( I O II )
    Piny od włącznika podłączyłem tak:
    -(pierwszy pin) I podłączona jest pod lampkę w suficie (i jak otwieram drzwi to się włączają z automatu)
    -(drugi pin ) O podłączyłem pod ledy
    -(trzeci pin) II podłączyłem pod stałą masę (i jak włączę to świecą cały czas)
    4) Następnie do każdego z 4 odcinków led dolutowałem przewód.
    5) Ze sterownika wyprowadziłem przewód (4x1mm) do którego dolutowałem pozostałe przewody do taśm.
    szkic:
    Ledy RGB kłopot z kolorami

    I tu pojawia się problem że dwie lewe listwy (miejsce kierowcy i za kierowcą) świeci kolor czerwony to dwie prawe (pasażer i z tyłu za pasażerem) świeci biały
    jak ustawię zielony to lewa w ogóle nie świeci a prawa tak ziekonkawo-biało
    jak ustawię niebieski to wszystkie cztery świeca jednakowo "MÓJ SUKCES"
    jak ustawię biały to lewa na biało a prawa na taki lekki fiolet
    a dodam że każda listwa jest niezależnie pod zasilanie a tak dziwnie stronami działają co mogłem zrobić źle (wiem wszystko ale tak poważnie :) )

    Dziękuje za odpowiedzi i za czas spędzony na przeczytanie i zrozumienie tego :P
    POZDRAWIAM Paweł.
  • #4
    krau
    Level 24  
    Daj fotkę tego przełącznika. Czy ledy ze sterownika są uruchamiane plusem czy masą? Podejrzewam brak zasilania ledów z przełącznika ( w pozycji 0 brak przejścia z ledów do masy lub plusa za włącznikiem).
  • Helpful post
    #5
    J_T
    Level 12  
    Witam serdecznie

    Wg szkicu i opisu wynika, że przełącznik włącza sterownik od strony masy, czyli w pozycji I sterownik jest zasilany w przypadku otwarcia drzwi (styk w drzwiach łączy masę sterownika z masą samochodu), w pozycji 0 sterownik nie jest zasilany, w pozycji II po prostu jest włączony (stałe połączenie z masą). Taśmy LED zasilane są już ze sterownika, więc przełącznik nie ma bezpośredniego wpływu na diody LED.
    Z tego wynika wg mnie tylko jedno - błędne połączenie taśm ze sterownikiem (zwarcia, zamienione przewody itp.).
    Gdyby problem był związany ze sterownikiem, nie byłoby różnic pomiędzy taśmami.
    Aha, czy taśmy zostały ucięte prawidłowo, w miejscach do tego przeznaczonych?
  • #6
    abian1815
    Level 8  
    J_T wrote:
    Witam serdecznie

    Wg szkicu i opisu wynika, że przełącznik włącza sterownik od strony masy, czyli w pozycji I sterownik jest zasilany w przypadku otwarcia drzwi (styk w drzwiach łączy masę sterownika z masą samochodu), w pozycji 0 sterownik nie jest zasilany, w pozycji II po prostu jest włączony (stałe połączenie z masą). Taśmy LED zasilane są już ze sterownika, więc przełącznik nie ma bezpośredniego wpływu na diody LED.
    Z tego wynika wg mnie tylko jedno - błędne połączenie taśm ze sterownikiem (zwarcia, zamienione przewody itp.).
    Gdyby problem był związany ze sterownikiem, nie byłoby różnic pomiędzy taśmami.
    Aha, czy taśmy zostały ucięte prawidłowo, w miejscach do tego przeznaczonych?



    Bardzo dobrze mnie zrozumiałeś :) DZIĘKUJĘ
    czyli mam zwarcia ? hmmm (no szczerze to pierwszy raz lutowałem ledy i to jeszcze 4 pinowe:( a ledy były cięte w miejscu do tego przeznaczonym,
    postaram się to jeszcze w tym tygodniu przelutować tak bardziej delikatnie (na stole) a nie w aucie :(
    DZIĘKUJĘ BARDZO napiszę jak uda mi sie coś zdziałać :)
  • #7
    J_T
    Level 12  
    Przy poprawkach proszę zwrócić uwagę na kolejność przewodów (mogło się zdarzyć, że przewód, który w jednej taśmie podłączony był do sekcji czerwonej, w drugiej już do np. sekcji zielonej).
    Powodzenia :-)
  • #8
    kacpo1
    Level 33  
    abian1815 wrote:
    czyli mam zwarcia ?

    Nie. Są to tylko podejrzenia. Gdyby było zwarcie, sterownik prawdopodobnie uległby uszkodzeniu, lub diody w ogóle by nie świeciły, szczególnie, że w pewnej konfiguracji diody działają, a w innej nie.
    Nadal pozostaje sprawdzenie każdego połączenia z osobna.